Aankondiging fietstocht

15 augustus 2017 - Nieuw-vennep, Nederland

Lieve vrienden, familie, collega’s, sportmaatjes….

Maandag 21 augustus vertrek ik om 8 uur, of (ietsje) later  voor een fietstocht naar Boedapest. Sommigen zouden het niet zo willen noemen, maar het is mijn vakantie. Door een reislog bij te houden wil ik graag mijn ervaringen delen en vooral ook contact met het thuisfront bewaren.

Een deel van de bestaande “Limes fietsroute”  van Clemens Sweerman voert langs Boedapest en zal ik volgen:

Langs de noordgrens van het Romeinse Rijk

(route van Clemens Sweerman)
De grens (Limes) strekte zich uit vanaf de Noordzee bij Katwijk, langs Rijn en Donau tot aan de Zwarte Zee. De fietsroute biedt je een gids om op aantrekkelijke en relatief gemakkelijke manier dwars door Europa te fietsen naar Hongarije en Roemenië. De resten van de verdedigingswerken (wallen, forten en wachttorens) zijn op veel plaatsen nog tastbaar aanwezig. Het Duitse deel van de Limes staat sinds 2005 op de Unesco Werelderfgoedlijst.

De opmerking  “een redelijk gemakkelijke manier om dwars door Europa fietsen” is een beetje jammer. Mijn eerste reisverslag doet al direct afbreuk aan mijn heldenstatus.  De status die ik heb verkregen door mij alleen maar voor te nemen om naar Boedapest te gaan fietsen.

Je hebt via de mail een link gekregen naar mijn reislog omdat je:

• Of Tineke en mij gevolgd hebt tijdens onze fietstocht naar Rome en je dus nog in de mailinglijst staat
  • Of omdat je mij hebt laten weten op de mailinglijst te willen
  • Of omdat ik vind dat je dat zou moeten willen

Gelukkig staat onderaan iedere mail die je krijgt de mogelijkheid om je af te melden, als je geen bericht (meer) wilt ontvangen wanneer ik een reisverhaal heb geplaatst.

Voor wie met mij meereist: tot mijn volgende reisverhaal volgende week!

Liefs,

Elma

1. Marjon:
    15 augustus 2017
    Hoi Elma,
    Ik vind het heerlijk om weer mee te leven en te lezen.
    Her wordt vast weer een prachtige reis.
    Alvast heel veel plezier.

Groetjes
    Marjon
  2. Anneke Witt:
    15 augustus 2017
    Hoi Elma,
    Super joh, dat het bijna zover is. Tof dat er zo'n bijzondere route dwars door Europa ligt. Ik wens je een heel gave fietsvakantie en lees graag weer je verhalen. Groetjes, Anneke
  3. Elsa Brouwer:
    Hoi Elma
    Graag volg ik je avonturen!
    Groetjes Elsa
  4. Agnes:
    Hoi Elma.
    Spannend, het gaat beginnen.
    Ik vind het heel leuk om je te volgen,
    Dus laat de mooie verhalen en foto's maar komen.
    Heel veel plezier en succes
    Geniet van de mooie route
    Groetjes van Agnes
  5. Angeline:
    16 augustus 2017
    Elma heel veel plezier op deze reis! Het ziet er fantastisch uit; laat me graag meegenieten van deze bijzondere vakantie! Geniet ervan
  6. Ellen Schotanus:
    16 augustus 2017
    Hoi Elma, mooi doel. Die staat ook op mijn lijstje. Boekjes van Clemens vind ik erg fijn.
    Heel veel plezier!
    Natuurlijk volg ik je weer.
    Succes!
  7. Linda van Steensel:
    Hi Elma,
    dat wordt een hele mooie ervaring, veel fietsplezier en doe voorzichtig.
    Ik ga het zeker volgen.
    Succes!
    Linda
  8. Monique Lans:
    Hoi Elma,
    Leuk om je mooie je verhalen weer te lezen. Ik wens je een hele mooie tocht. Geniet van de mooie dingen onderweg.
    Groetjes Monique
  9. Marie:
    Elma,
    Ik vind het fantastisch en heel stoer van je!
    Veel success en regenvrije dagen gewenst.
    Marie
  10. Ottoliene:
    Elma,
    Wat goed en knap dat je dit gaat doen. Ik leef en lees graag mee. Heel veel plezier en geniet vooral.
    Liefs Ottoliene
  11. Laura:
    16 augustus 2017
    Heb van de vorige verhalen echt genoten en verheug mij nu al op de komende berichten. Goede reis toegewenst!
  12. Ytje:
    16 augustus 2017
    ...succes Elma, veel plezier!...ik denk aan je...Doei.
  13. Ria van Stoltz:
    16 augustus 2017
    Volgens mij komen er vandaag nog nieuwe banden op je fiets en dan zijn jullie ( jij en de fiets) er helemaal klaar voor. Geniet nog even van thuis, je mannen, je dochter, de hond, je tuin, en alle courgettes.......... en dan : hup Elma, hup Elma , je kan het! Geniet onderweg en laat ons mee genieten door middel van je verhalen. groetjes Ria
  14. Petra:
    16 augustus 2017
    Lieve Elma, wat een enorme stoere onderneming. Ik heb er bewondering voor dat je dit avontuur aandurft en kijk uit naar je verhalen. Heel veel plezier en succes! Lieve groetjes Petra
  15. Pa Vaalburg:
    16 augustus 2017
    Leeuwen en beren !? maar we kunnen je zo mooi volgen en reizen met je mee.
    Goede reis en veel liefs.
  16. Mama Vaalburg:
    16 augustus 2017
    Lieve Elma,mijn stoere dochter,wens je een hele goede reis,
    veel genieten en hou ons op de hoogte en kunnen we meegenieten.
    Veel liefs van Mama.
  17. Marja Gemser:
    16 augustus 2017
    Lieve stoere Elma, heel veel plezier met deze mooie nieuwe uitdaging.
    Ik lees graag mee over jouw ervaringen.
    Goede reis en heel weer terug!
  18. John en caroline:
    16 augustus 2017
    Elma veel plezier tijdens de fietstocht en lezen graag je ervaringen !
    En het thuisfront veel sterkte zonder elma !
  19. Margreet T:
    17 augustus 2017
    Lieve Elma, heel veel succes met deze nieuwe uitdaging. We gaan je zeker volgen. Maak er een onvergetelijke reis van en geniet!
  20. Anja:
    17 augustus 2017
    Lieve Elma, heel veel plezier en mooie fietskilometers. Leuk dat wij allemaal mogen mee genieten van je reis en wat je zoal gaat meemaken. Lieve groet, Anja
  21. Jantine Stuive:
    18 augustus 2017
    Ik leef graag mee Elma
  22. Marry de Kok:
    18 augustus 2017
    Hallo Elma,

Veel succes en plezier gewenst met je fietstocht!

Groetjes Okker en Marry
  23. Nel Maass:
    19 augustus 2017
    Heel veel succes Elma. Geniet van je reis.
  24. Arco:
    Heel veel plezier.
    Geniet van alles. Heel veel respect voor je fietstour.
  25. Marika:
    19 augustus 2017
    Heel veel succes en plezier Elma. Ik ga je zeker volgen.
  26. Judith:
    Hoi Elma
    Een hele mooie fietstocht toegewenst. Ik vind het leuk om toch een beetje van je tour te kunnen meegenieten. Veel plezier.
  27. Manoes:
    20 augustus 2017
    Hoi Elma,
    Wat een geweldig avontuur. Ben benieuwd naar je blog, zal hem zeker gaan lezen.
    Veel plezier en succes, en geen lekke banden!
    Manoes.
  28. Debbie:
    21 augustus 2017
    Hè Elma ik wens je een hele goede reis. Tof dat je het helemaal alleen gaat doen. Geniet ervan. Liefs Debbie
  29. Erna:
    22 augustus 2017
    Hallo Elma,
    Een hele goede 'vakantie ' gewenst. Veel fietsplezier, en ik zal je verhalen met veel plezier lezen.
  30. Marica Ouwerkerk:
    23 augustus 2017
    Hi Elma, heel veel fiets plezier, onwijs gaaf dat je dit avontuur aangaat. Ik ben zeer benieuwd naar je verslagen van je trip. Succes en geniet van al het moois om je heen. Liefs Marica