Tot slot

13 september 2017 - Budapest, Hongarije

Mijn fiets moet voorbereid worden voor de terugreis per vliegtuig. Hij moet, bij voorkeur, in een doos worden aangeleverd. Van mijn hospita had ik al naam en adres gekregen van een fietsenmaker, die ik zo gevonden had. Er waren wat hobbels te nemen, maar mijn fiets staat inmiddels in mijn appartement, klaar voor vertrek.

Het laatste verslag. Dus dan past een terugblik. Ik had geen idee of ik het wel leuk zou vinden om alleen de fietsreis te maken en had lichte twijfels over mijn conditie. Dat laatste is me meegevallen. Alleen reizen biedt absoluut mooie en bijzondere ervaringen, maar ik deel deze toch liever direct met iemand. Het schrijven van de verslagen was een goede manier om mijn ervaringen te delen en jullie reacties bijzonder leuk én belangrijk voor mij. Zoals sommigen van jullie aangaven het gevoel te hebben mee te reizen, zo heb ik dat ook ervaren door de reacties. Veel dank daarvoor.

Vooral vanwege het alleen reizen en kamperen heeft Gerleen zich zorgen om mij gemaakt. Ik heb er respect voor en waardeer enorm dat hij en de kinderen mij toch de ruimte geven om mijn droomreis waar te kunnen maken.

Tot slot, voor de liefhebber, nog wat statistische gegevens en bevindingen:

Volgens routeboekje heb ik 1.850 kilometer gefietst

Mijn kilometerteller zegt 1.954

Ongeveer 4 uur in de regen gefietst

0 lekke banden

Geen verder onderhoud aan fiets onderweg, op een schoonmaakbeurt na

Tentje staat binnen 10 minuten, inrichting kost wat meer tijd

Ca. 12 liter yoghurt en een kilo muesli

In Hongarije hoor je constant minimaal één hond blaffen

Duitsland is een mooi land

Er is één aardige Hongaar

Tot mijn volgende reis!

1. Pauline van Diest:
    13 september 2017
    Nogmaals je bent een topper! Bedankt voor het delen van je verhalen. Goede reis.
  2. John en caroline:
    13 september 2017
    Bedankt voor: De avonturen van Elma.
    Was super leuk om mee te beleven , goeie reis terug!
    Hopelijk vind je dat ook wel weer leuk ...
  3. Ytje:
    13 september 2017
    Ik denk, dat ik ook een stedentrip: Budapest doe.
    Hele mooie foto's.
    Goede vlucht en veilig thuis! Daaag.
  4. Angeline:
    13 september 2017
    Elma, jij bedankt voor het delen van je belevenissen, het was het zéér zeker waard!
    Kom goed terug en geniet nog lekker lang na!😘🎉💐
  5. Ottoliene:
    😔 Ik zal je verhaaltjes missen. Goede thuisreis. Tot gauw😊
  6. Corrie:
    13 september 2017
    Had wel gehoord dat je Budapest bereikt had maar alsnog gefeliciteerd. Super hoor! Ook deze uitdaging kan weer van je to do lijst af :) Laatste nachtje in je "hokje". Zal weer wennen zijn zo'n groot huis en zoveel Nederlandse mensen om je heen.
  7. Gerleen:
    Hoi Elm,
    Ben met oma en Tjal en Marit bij Bregje wezen eten vanavond, was lekker en gezellig. Goed verjaardags cadeau van oma! Fiets zit mooi in die doos, ben benieuwd of het dit keer verder beter verloopt als toen terug uit Rome. Boedapest lijkt inderdaad wel een mooie stad, je hebt denk wel gauw iemand nodig die verteld wat de betekenis is van de bezienswaardigheden. Neem alsjeblieft dat mooie weer mee hierheen want daar snakken we naar. Dag, lekker tukken in je suite, Gerleen.
  8. Petra:
    13 september 2017
    Het was erg leuk om je te volgen. Ik ga je verhalen missen. Als je ooit een boek uit gaat geven houd ik me aanbevolen. Geniet nog van de laatste dagen en een hele fijne reis naar huis,
  9. Elsa Brouwer:
    13 september 2017
    Super Elma, ik heb genoten van je reisverslagen.
  10. Agnes:
    13 september 2017
    Dank je wel Elma voor al je leuke reisverhalen.
    Ik ging er elke keer weer even lekker voor zitten met een kopje koffie, (op vakantie of op m'n werk). Wat een prachtige fietstocht heb je toch gemaakt. Wat een belevenissen allemaal onderweg. Heel bijzonder en ook fijn dat je niet 1 keer een lekke band hebt gehad. Geniet nog even van het mooie Boedapest en een hele goede vlucht naar NL.
    Ik ben benieuwd wat je volgende fietsreis gaat worden.
    Doeg
  11. Judith:
    13 september 2017
    Tim zegt net, tante Elma heeft deze vakantie al meer gefietst dan ik in mijn hele leven.😂 Hij vindt het heel stoer en knap van je.Je fiets staat mooi ingepakt.Dat wordt op Schiphol uitpakken en met een klein ommetje naar huis. Dan kom je mooi aan de 2.000 op de teller.Nee hoor je hebt je rust wel verdiend.Tot gauw
  12. Sujata:
    13 september 2017
    Bedankt dat we mochten meegenieten van deze bijzondere reis met alle bijbehorende belevenissen. Knap dat zowel de fiets als jij ongeschonden zijn gebleven. Nu maar hopen dat dit zo blijft op de terugreis (en dan heb ik het met name over je fiets ;-) )
    Geniet nog van je laatste dagen in Boedapest. Goede terugreis. Tot maandag!!!

Groetjes,
    Sujata
  13. Willeke:
    13 september 2017
    Hi Elma, wat een prachtige ervaring en leuke verhalen. Respect dat je het in je eentje hebt gedaan. Goeie reis naar huis. Grtz
  14. Mama Vaalburg:
    13 september 2017
    Lieve Elma bedankt voor al je reisverhalen.Ik keek er elke avond naar uit en zal het
    zeker missen.Maar fijn nu dat we je hier weer mogen zien.We wensen je een hele goeie
    reis en tot spoedig ziens! groetjes van Pa en Mama.
  15. Joke:
    14 september 2017
    Thanks Elma! Zo leuk weer getuige te zijn geweest van je reis! Snap je wel dat samen reizen en direct kunnen delen je voorkeur heeft, afgezien van dat er ook voordelen zijn aan alleen reizen. Ik hoop in ieder geval op nòg een droomreis, voor jou, en zeker ook voor ons, volgers, haha, en wie weet ... dan niet in je eentje! Wel thuis!
  16. Elly:
    14 september 2017
    Dankjewel Elma voor je leuke verslagen, geweldig gedaan al die kilometers en dan in je uppie. Dat laatste zou ik denk ik niet kunnen, kilometers zou misschien nog wel lukken ofschoon jij er wel heel veel op één dag maakte. Kilometers in 't boekje en in werkelijkheid gemaakte verschilt bij ons ook altijd😀
  17. JanR:
    14 september 2017
    Hier heb ik maar 1 woord voor................respect!
  18. Ellen Schotanus:
    14 september 2017
    Hoi Elma, Bedankt voor je verslagen. Je schrijft heel erg leuk. Dat doe ik je echt niet na. Nu de hobbel nog om de fiets in de doos op het vliegveld te krijgen. Dat heb je vast ook al geregeld. Geniet vandaag van Boedapest. Ik ben benieuwd wat het volgende doel wordt.
  19. Laura:
    14 september 2017
    Jij een ervaring rijker en wij konden vanaf een luie stoel meegenieten. Heel fijn geweest, goeie reis toegewenst en happy landing op Zestienhoven!
  20. Nel Bonnema:
    Elma,

Ik liep even achter, maar ben weer helemaal bij. Inmiddels ben je al weer in Nederland en zien we je vast snel op de club. Leuk om mee te genieten met je reis. ben benieuwd waard e volgende reis naar toe gaat.
  21. Anja:
    14 september 2017
    Ha Elma, goede terugreis en dan weer genieten van wat ons vlakke land je kan bieden als uitdaging. Nogmaals genoten van je verhalen
  22. Marieke:
    14 september 2017
    Hoi Elma, door mijn eigen vakantie en drukte bij terugkomst heb ik je verhalen nu pas (gedeeltelijk) kunnen lezen. Wat een bikkel ben jij zeg en wat een geweldig avontuur heb je weer op de kaart gezet. Super, nog een ervaring erbij en een "check" op je bucketlist! Nu lekker nagenieten en uitrusten. Maandag zien we en horen we je weer "live" :) Liefs, Marieke
  23. Marica Ouwerkerk:
    14 september 2017
    Respect Elma, en bedankt dat ik hiervan heb kunnen meegenieten. Deze reis neem je je leven lang mee, wat een ervaring. Goed reis terug en tot maandag. Liefs Marica