Paris

6 mei 2022 - Parijs, Frankrijk

Even misverstand uit de weg ruimen. Ik stippel geen routes uit. Ik download door anderen uitgestippelde routes en kopieer deze in mijn Garmin GPS. Dat kan ik heel goed. Omdat ik gisteren voor mijn overnachting van de route moest afwijken heb ik Google maps om raad gevraagd. Dat kan ik dus niet goed. Samenvattend kun je zeggen dat als ik samen met Google midden in een bos op een 6-sprong sta met allemaal 'wegen' waar ik met mijn stevige Meindls eigenlijk nog niet eens wil lopen, laat staan fietsen, je echt even niet mijn reisgenoot wil zijn.

Ik ben inmiddels aangekomen op de camping van Bois de Boulogne, hartje Parijs dus. Deze ligt niet direct op mijn route en vergt dus wat improvisatie. Voor de kenners: ik volg op dit moment de Van Gogh route van Clemens Sweerman. Inmiddels heb ik voor wat betreft routeplanning dus meer vertrouwen in Sweerman, die overigens een Venneper was, dan in Larry Page (oprichter Google, geen Venneper). Door de voorsteden van Parijs was het geweldig fietsen op aangelegde fietspaden langs kanalen. De laatste 10 kilometer door het centrum een uitdaging, waarbij Google het niet slecht deed.

Morgen houd ik hier mijn rustdag, vandaar het extra dagje fietsen om hier te komen. Ik wil naar de eiffeltoren voor een foto met fiets, zodat ik Parijs op m'n lijstje af kan stempelen. Waarschijnlijk ook even kijken hoe de Notre Dame erbij staat; mijn lucifers zal ik voor de zekerheid op de camping achterlaten. Een fotograaf ben ik niet, dus voor de rest van de bezienswaardigheden verzoek ik jullie de eigen plakboeken erop na te slaan. De rest van de dag wil ik op de camping doorbrengen met huishoudelijke beslommeringen als de was en staren vanuit mijn tentje naar de Seine.

1. Margreet T:
    6 mei 2022
    Lekker bezig Elma! Heerlijk om je via je verhalen te volgen. Geniet van Parijs en je rustdag morgen.
  2. Astrid Teeuwen:
    6 mei 2022
    Leuk om je verhalen en belevenissen weer te mogen volgen. Geniet morgen van je rustdag, de Eiffeltoren en het moois van Parijs.
  3. Willy Steevels:
    Veel plezier in Parijs!
  4. Agnes:
    6 mei 2022
    Yes,….. Parijs. De stad met de Eiffeltoren!!!
    2de doel van de route kan je afstrepen.
    Bij het lezen van je verhaal schoot ik toch een aantal keer in de lach. Heerlijk hoe je dingen beschrijft. Hihi 😝
    Enne….. wat die 6-sprong betreft……. Ik ben heel benieuwd hoe je dat morgen in de stad gaat fixen🤔 Dat wordt nog wat, met al het verkeer, wat van alle kanten komt; links, rechts, voor, achter, toeteren of je op wil schieten,…. 😝 hihiiii
    Maar,… die foto van je fiets met de Eiffeltoren is een “must”.
    Geniet heerlijk op de camping van dat wat het je brengt en gewoon heerlijk even een rust momentje. Het “lijntje” kan niet altijd gespannen staan, dus dat heerlijke staren vanuit je tentje ⛺️ zit wel goed 👍
    Super trots zijn dat je al heerlijk in Parijs bent.
    Lekker genieten
    Groetjes van Agnes
  5. Corrie:
    6 mei 2022
    Weer een reisdoel bereikt, dat gaat goed. Zoals iedereen al schrijft, ook ik ben iedere dag weer benieuwd naar je verhaal.
  6. Paulien:
    6 mei 2022
    Best een uitdaging, je fiets met de hele Eiffeltoren erop! Succes!
  7. Betty van Maris:
    6 mei 2022
    Die 6 sprong waar je het over hebt, doet mij denken aan de Arc de Triomphe.....mocht je toevallig daar langs fietsen.....neem wel de goede afslag !!
    Verder lees ik met véél plezier elke avond je verslag.
    Geniet van je rustdag morgen .....
  8. Judith:
    6 mei 2022
    Fietsen door Parijs roept herinneringen op😅. Maar wat gaaf dat je het vanuit huis gefietst heb. Geniet van je rustdag en succes met de volgende rit. Stiekem toch weer jaloers op je.😘
  9. Mirjam:
    7 mei 2022
    Jee Parijs al bereikt.Geniet van al het moois in Parijs en vooral ook van de rustdag voor jezelf.
    Ik geniet mee van je verhalen
  10. Jantine Stuive:
    7 mei 2022
    Goed gedaan Elma….en geniet van Parijs.
  11. Marjoke:
    7 mei 2022
    Wat beschrijf je het weer geweldig. Heerlijk om te lezen! Geniet van Parijs en je rustdag. 😎😘
  12. Anja 't H:
    7 mei 2022
    Jee, wat fiets je snel ... nu al in Parijs!
    Niet vergeten om je heen te kijken hoor!
    Veel plezier daar!
  13. Hanneke Snel:
    7 mei 2022
    Beaucoup de plaisir a Paris!
  14. Anneke Witt:
    7 mei 2022
    Yeah Parijs! Goed gedaan, Elma! Tof dat daar in t centrum een camping is waar je ook nog eens rustig kunt zitten. Goed gevonden! Of Google voor jou…..haha. Mooie dag bij de Eiffeltoren en de Notre Dame. Van Gogh heeft daar vast ook van genoten.
  15. Jolanda Paardekooper:
    7 mei 2022
    Bonjour Elma, Joie de vivre!
    Bonne journée à Paris.
    A toute a l’heure!
    Jolanda
  16. Marieke:
    7 mei 2022
    Wow Elma, wat goed zeg! Tof dat je in Parijs bent...wellicht dat je, net als bij de Tour de France, ook nog een stuk over de Champs-Elysées kunt fietsen, langs de Arc de Triomphe (ook zo'n mooie uitdaging die "rotonde" daar).
    In ieder geval een must voor jou, La Tour Eiffel :)
    Heerlijk ook om je verhalen te lezen, je neemt ons weer echt mee en ik voelde zelfs het "geborrel van je water" bij je verhaal over de 6-sprong ;)
    Geniet van je "jour de repos" en al het moois wat Parijs te bieden heeft. Veel succes en (fiets)plezier. Groetjes, Marieke
  17. Debbie:
    7 mei 2022
    Je tweede doel alweer gehaald. ✅✅ dat gaat goed zo te lezen. Nu even nagenieten van wat je hebt bereikt en dan weer verder. Groetjes Debbie
  18. Ellen Schotanus:
    7 mei 2022
    Hoi, Hoi. Je gaat als een speer! Goed op schema denk ik. Vandaag van Parijs genoten?
  19. Ellen Schotanus:
    7 mei 2022
    Ik heb nog een tip voor een camping. Ik weet niet of het in je schema past. Hij ligt aan een fietsroute naar het zuiden weet ik. Vorig jaar hebben ze veel doorgaande fietsers te gast gehad. Hij is o.a. van een nichtje van mij. Als je meer info wilt kan ik dat zo vragen.
  20. Anja:
    8 mei 2022
    Ha Elma vast een leuke dag in Parijs en op de camping gehad. Wacht op je foto met de eifeltoren
  21. Laura de Jong:
    8 mei 2022
    Parijs! Mijn moeder is 100 jaar geleden [1922]in het district van de Aube [z.w. van Parijs] op een boerderij gaan wonen, ze was zes jaar en in haar dagboek schrijft ze dat ze met haar moeder met de trein naar Parijs ging. Jij schrijft dat er op jouw route geweldige fietspaden zijn. Mijn moeder ging als 10 jarige naar een kostschool in Troyes. Ze heeft daar moeilijke jaren gehad, op de lagere school waren haar oudere broers in de buurt om haar te beschermen. De jongens gingen werken, zij "mocht "verder leren! Jij gaat morgen je tocht door La douce France vervolgen, ik hoop met de wind in de rug en de zon op je gezicht!
  22. Jeroen:
    9 mei 2022
    Hi Elma, dat van de verkeerde kant op rijden en vallen komt mij wel bekend voor… Fijn is dan wel dat je geen partner hebt die je er nog even fijntjes op wijst wat je fout hebt gedaan. Wat ik dan wel doe is mezelf even hardop flink uitschelden, en… even later wel weer ‘n complimentje geven. Dat zou je “bijrijder” dan weer niet doen.

Ik ga vandaag ook ‘n stukie fietsen: samen met Karel naar Leiden. Daar komt de héle familie vandaan, ja toch? niet dan? Ik heb van ‘n doos een stuk afgeknipt en daar met stift de nummers opgeschreven van de knooppunten. Dat is dus mijn navigatie. Ik heb dan in ieder geval geen leesbril nodig. Het is echter geen enkele garantie dat we niet verkeerd rijden. Het onderdeel ‘’Navigatie” zou, mocht ik nog ergens in dienst zijn geweest en een beoordelingsgesprek hebben de kwalificatie “zwak” hebben gekregen. En dan zou ik er nog goed vanaf komen, het vakje “volstrekt kansloos” bestaat niet.

O ja, ik moet niet vergeten dat ik vandaag niet alleen fiets. Dus niet hardop schelden, daar moet ik echt even op letten.

Rij veilig Elma, en geniet van elk moment.
    Ik kijk uit naar je nieuwe story.
    Groet Jeroen
  23. Mieke de Korte:
    9 mei 2022
    Hey Elma, al helemaal in Parijs wat goed! Mooi hoor, weer een stad die je van je lijstje kunt afstrepen. Leuk om je verhalen te lezen. Heel veel succes en ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groetjes Mieke
  24. An Sneeuw -van Keulen:
    Dag Elma,
    Door Ellen ben ik aan je mailadres gekomen.
    Wat interessant om van jouw fiets experiment iets te weten.
    Groet van, An Sneeuw