Pis

3 mei 2022 - Mons, België

Onze ontzettend vriendelijke gastheer en gastvrouw hadden vanmorgen ingeschat dat we voor een dag of 4 moesten eten. Er lagen stukjes folie klaar voor om een lunchpakket mee te nemen. Toen onze gastheer zich ervan verzekerd had dat wij alles hadden vroeg hij of we vannacht bagage op onze fietsen hadden achtergelaten. Deze hadden veilig binnen gestaan. Ik had mijn 2 tassen met kampeerspullen achtergelaten op mijn fiets. Maarruh?? Hij verdween, kwam terug en vroeg: 2 witte tassen? Hij leek heel blij voor mij dat ik 2 witte tassen heb en vond toen pas het moment geschikt om te vertellen dat er die nacht was ingebroken. Naast de kassa en de computer was een eigen fiets, die naast die van ons had gestaan, gestolen. Tot nu toe heb ik nog niets gemist, maar ik sla dan ook morgen pas voor het eerst mijn kamp op. Vandaag: op naar Brussel, mijn eerste doel!

Op de grote markt hebben we samen met Koga en Specialized een terrasje gepakt en onze aankomst met koffie en een wafel gevierd onder toeziend oog van een zuur kijkende ober. We hadden zijn terras maar een heel klein beetje verbouwd. Bovendien waren we met onze hele entourage een ware publiekstrekker. Nog even langs de nationale trots van België voor een foto. Dit manneke vind ik zo goed passen bij zijn landgenoten.

De Belgische overheid lijkt besloten te hebben om alle fietspaden tegelijk maar eens goed onder handen te nemen.  Veel afsluitingen en omleidingen. Een Belgische omleidingsroute bestaat uit één bordje met een pijl in willekeurige richting en heeft als enig doel je weg te sturen. Maar we hebben onze weg naar Mons weten te vinden.

Het was al aardig laat en besloten voor 'een snelle hap' te kiezen.
In het restaurant van onze keuze was de hap wel snel bereid, maar de bestelling een hele uitdaging. Na een aantal mislukte pogingen en wat hulp van frequente bezoekers is het ons toch maar mooi gelukt om onze order via de bestelpilaar te plaatsen. Weer een nieuwe vaardigheid op onze cv.

Morgenochtend zwaai ik Carolien eerst uit als zij per trein terug naar huis gaat, waarna de 2e etappe van mijn fietsreis begint: op naar Parijs.

On y va!

1. Ria van Stoltz:
    4 mei 2022
    Carolien wens ik een goede treinreis terug. En Elma, sterkte deze eerste dag zonder fietsmaatje.
  2. Marjoke:
    4 mei 2022
    Het is ook echt een avontuur... heel veel mooie, rustige, kilometers en sterkte zonder je fietsmaatje.
  3. Jantine Stuive:
    Op naar de Fransen Elma!
  4. Judith:
    4 mei 2022
    Gelukkig stonden jullie fietsen er nog en kunnen jullie de reis voortzetten. Succes 🍀☀️
  5. Marry de Kok:
    4 mei 2022
    Wat leuk om weer op deze manier met je mee te kunnen reizen! 's Morgens bij de koffie genieten van je verhaal, alle belevenissen, wat jullie zien en ... ruiken! Wel erg fijn dat je niets mist, ze waren toch wel erg dichtbij!!! Fijn dat Carolien zover met je meeging, nu alleen verder met gelukkig mooi weer, succes en geniet ervan!
  6. Anja:
    4 mei 2022
    Het is weer mooi om zo je reis te volgen. Leuk om zo de start met z'n tweeën te hebben. Elma veel plezier weer vandaag Carolien succes met je terugreis
  7. Debbie:
    4 mei 2022
    Zo te lezen gaat het goed 👍. Carolien goede reis terug naar Hoofddorp en Elma op naar Parijs. 💪🚴‍♀️
  8. Agnes:
    4 mei 2022
    Wat gezellig dat jullie de eerste etappe naar Brussel samen hebben gefietst. Zo gezellig.
    Nu Carolien gedag zeggen en alleen verder.
    Op naar Parijs🤗
    De tweede etappe. Ik heb er alle vertrouwen in, dat je als een speer fietst en dat je super gaat genieten van deze tweede etappe.
    Heel veel plezier en geniet met volle teugen
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal. Ik geniet zo van je leuke schrijfwijze.
    Bundel je verhalen in een boek 📕
    Goede reis verder
  9. Pauline van Diest:
    Goede terugreis Carolien. Elma veel succes en plezier. Groeten
  10. Bahar:
    4 mei 2022
    Wat leuk om je reis ervaringen te kunnen lezen 🤗 en ook nog mooie foto's trouwens. Heel veel plezier !