Wenen, nader bekeken

7 september 2017 - Wien, Oostenrijk

Wenen in 2 dagen. Zelfs voor een cultuurbarbaar is dat vrij kort. Ik heb me voornamelijk rond laten rijden: hop-on en maar weinig hop-off. Veel mooie gebouwen gezien en via de oortjes in de bus in mijn eigen taal laten vertellen wat het is en waarom het er is.

Sorry, geen foto's van al die architectuur. Als ik ze later al eens terug zie heb ik toch geen flauw idee meer wat het was. De foto van het stadsgezicht is van Neustadt. Voor die van Wenen zat ik aan de verkeerde kant van de bus :-(

Vanmorgen heb ik een training bijgewoond van de Lippizaner paarden in de Spänische Hofreitschule. Veel Nederlands, waaronder, ter evaluatie bij het toilet: die paardentraining hoeft niet zo nodig als je naar Wenen gaat. Tja, ik vond het juist heel leuk.

Plan is weer veranderd. Mijn tentje staat zo goed op de Weense camping tussen snelweg knooppunt aan de ene kant en spoorweg aan de andere kant, dat ik 'm nog een nachtje laat staan. Gerleen en Marit zouden hier al nachtenlang geen oog hebben dicht gedaan.

Morgen ga ik met de trein naar Bratislava om daar een dagje rond te kijken, 's avonds weer terug. Vrijdag pik ik dan de route weer op waar ik gebleven was en rijd dan Bratislava voorbij. Dat komt beter uit met de verdeling van de resterende kilometers.

Oh ja, Ytje, die 1.000 kilometer zijn hemelsbreed. Ik heb nu ruim 1.500 kilometer op de teller staan. Het is nu nog zo'n kleine 400 kilometer naar Boedapest.

1. Ytje:
    7 september 2017
    Oh dank je Elma, duidelijk!!
    Mooie, zonnige dag morgen in Bratislava, plaats zegt mij niks!
    Ik denk aan je...groetjes.
  2. Pauline van Diest:
    7 september 2017
    Leuk Elma. Heerlijk hè dat je je plan steeds kunt bijstellen. Voordeel als je alleen reist dat iedereen het eens is ;)
  3. Elly:
    7 september 2017
    Klinkt goed allemaal, ik geniet van je verslag! Je verlangt vast alweer een beetje naar je fiets
  4. Elly:
    7 september 2017
    Geniet van je reisverslag Elma, verlang je niet stiekum een beetje naar je fiets?
  5. Elly:
    7 september 2017
    Sorry voor de dubbele reactie, dacht dat het niet geplaatst was
  6. Ellen Schotanus:
    7 september 2017
    Elma wat ga je hard! Petje af. Slim om op en af per trein naar Bratislava te gaan. Veel plezier verder. Geniet er van!
  7. Willy Steevels:
    7 september 2017
    Hi Elma, ontzettend leuk om je verhaal elke dag te lezen. Ik vind het echt heel knap dat je dat allemaal in je eentje doet. Geniet morgen van Bratislava!
  8. Anneke Witt:
    7 september 2017
    Hoi Elma, mooi om te lezen dat je zo geniet van je vrijheid en de dingen die op je pad komen, zoals de paardentraining en de hangende baby's.... Daar is zo'n vakantie voor bedoeld en doe je heel goed. Krijg steeds meer zin om ook op zo'n avontuur te gaan.
  9. Caroline:
    7 september 2017
    Hé Elma, superleuk om te lezen allemaal! En zo relaxed dat je je plannen kunt aanpassen aan het moment of aan je eigen gevoel! Heerlijk die vrijheid! En je klinkt ook zo daadkrachtig! Gewoon doen! Fijn gevoel moet dat zijn! Veel plezier op je retourtje Bratislava! Goed plan! We lezen het morgen wel weer!
  10. Mama Vaalburg:
    7 september 2017
    Hallo Elma,Morgen een mooie treinendag,en dan Zaterdag weer op de fiets.
    Slaap lekker in je tentje!
  11. Elsa Brouwer:
    8 september 2017
    Wat een prachtige reis ben je aan het maken. De km vliegen voorbij!!
  12. Marjon:
    8 september 2017
    Ha Elma Hihi tussen de snelweg en de spoorlijn lijkt me echt een toplocatie voor diehards. Wel leuk trouwens. Goed plan om Bratislava nog te doen eerst dan morgen weer hopp-opp de Fiets of zoiets.
    Paulien zei het al. Dat is een voordeel dat niemand iets niet wil of andersom je hebt alleen met jezelf uit te maken wat je doet. En als ik voor mezelf spreek kan dat al lastig zijn soms. 😀
  13. JanR:
    8 september 2017
    Hoi Elma, zo te zien tref je het wel met het weer.
    Ik was eigenlijk benieuwd wat je nou de hele dag eet?
    Maak je zelf wat of ga je ook weleens “uit” eten?

Succes met de laatste 400 kilometers!
  14. Ria van Stoltz:
    8 september 2017
    wow Elma, leuk om mee te lezen en geniet van de extra dag rond kijken. Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad en dat lezen we dan vanavond of morgen wel.
  15. Sujata:
    8 september 2017
    Niet zo cultureel ingesteld? Maakt toch niets uit. Je hebt in ieder geval een indruk van de Wenen kunnen krijgen. En het belangrijkste: je benen hebben even rust. Lekker dat je zoveel vrijheid hebt om het toch even anders te doen. Ben benieuwd hoe Bratislava was. Zal wel heel anders zijn dan wat je tot nu toe hebt gezien vermoed ik.

Het einde is in zicht. Nog "maar" 400 km...
  16. Jantine Stuive:
    9 september 2017
    Ik krijg steeds meer de indruk dat je het uitstekend naar je zin hebt in je uppie....en als je ff wil praten red jij je ook prima. Zelfstandige stoere vrouw!