Wenen

5 september 2017 - Wien, Oostenrijk

Vanmorgen begon gelijk met het mooiste deel van de route van vandaag. In dit deel is wijnbouw. Vanmorgen fietste ik tussen de druivenvelden en appel- en perenboomgaarden, afgewisseld met kleine dorpjes. Overal langs de weg was wat deze streek te bieden heeft te koop. Zelfs flessen wijn staan uitgestald, geld doe je in een potje. Ik heb het bij 2 appels gehouden, waarvan ik zelf de prijs maar heb bepaald. De grüne veltliner proef ik nu bij mijn eten en die is prima.

Ik vertrek 's morgens al voor achten en dan is het niet alleen heerlijk fietsen, maar ook nog heel rustig op de fietspaden. Het weer was heerlijk, zon met af en toe een wolk, niet te warm.

Het is gelukt. Bij het eerste bord 'Wenen' moest ik nog wel zo'n 16 kilometer dwars door de stad heen, terwijl ik al 100 op de teller had. Ter relativering: de DonauRadWeg is dè toeristische attractie van dit deel van Oostenrijk. De fietspaden bestaan voor het grootste deel uit goed onderhouden asfaltwegen. Verder staat er al een paar dagen in de middag een stevig windje, die mij goed gezind is. De route wordt goed aangegeven en kan bijna niet fout gaan. Het kan dan zomaar gebeuren dat ik zo'n anderhalf uur onafgebroken over het asfalt voortraas. Ik zie wel van alles hoor en wat zoal mijn pad kruist: een vos, eekhoorns, een rat, iets salamanderachtigs en door de regen van afgelopen dagen slakken, heel veel naaktslakken. Deze huizen ook op de camping. Mijn fietsschoenen staan 's nachts in mijn "voortentje". Ik weet nu dat ik ze even moet controleren voor ik ze aantrek. Ik zal jullie verdere details besparen.

De camping in Wenen heb ik gevonden en ik ben er voor de komende 2 dagen neergestreken. Mijn benen willen rust heb ik vandaag gemerkt. Ik zal Wenen daarom waarschijnlijk vooral verkennen vanuit de hop-on hop-off bus. Ik meld mij in elk geval weer als ik weer onderweg ben op de fiets.

1. Jacqueline:
    5 september 2017
    Wat schrijf jij leuk, het is heel prettig om het te lezen!
    Je bent voor mij een topper, ik wou dat ik het kon.
  2. Mirjam:
    5 september 2017
    Geef je benen maar even rust.Koester ze maar.Hop on hop bus is ook heel leuk.Geniet in Wenen!
  3. Pauline van Diest:
    5 september 2017
    Geniet van Wenen. Lekker de benen wat laten rusten. Verwen jezelf!
  4. Elly:
    5 september 2017
    Pff Elma,wat een etappe weer!
    Geniet van je rustdag en van Wenen.
  5. Winny:
    5 september 2017
    Hoi Elma, net ingeplugd via een toegestuurde link van je reislog door Gerleen.
    Ingelezen en vanaf nu weer up to date :-) Geweldig om je belevenissen onderweg te lezen. Wat een avontuur! Ongelooflijk stoer en dapper zo in je ééntje!
    Nog heel veel fietsplezier, geluk en zonneschijn.......... en ga je vanaf nu weer volgen hoor.
    Blijf vooral genieten van alles en iedereen onderweg, groetjes Winny
  6. Mama Vaalburg:
    5 september 2017
    Heerlijk een paar dagen rust,ga lekker van Wenen genieten met de bus.
    Mooie foto's er weer bij en wat tref je het met het weer.Slaap lekker',wij gaan ook gauw
    want om 6 u. gaat Pa Klasien naar Schiphol brengen.Welterusten Mama.
  7. Judith:
    5 september 2017
    Wat een prachtige omgeving.Mooie foto's .Geniet van de rustdag in Wenen.
  8. Angeline:
    6 september 2017
    Hoi Elma, het blijft leuk je verslagen te lezen! Dat van die schoen had je ook best mogen delen hoor☺️. Wat fijn dat je zo goed gaat en geniet lekker van Wenen.
  9. Vanja:
    Hi Elma,
    Ik haak nu pas aan, maar heb snel al je verhalen gelezen. Geweldig avontuur weer! Geniet van Wenen deze dagen.
    Groetjes!
  10. Sujata:
    6 september 2017
    Leuk zulke kraampjes langs de weg. Dat doet je vast weer een beetje aan (jullie pompoenhandel) thuis denken. Je rijdt geen dikke vette Mercedes dus ik neem aan dat de door jou vastgestelde prijs wel oke was ;-)

Geef je benen maar goed te rusten. Lekker de toerist uithangen in de hop-on hop-off bus. Ook wel eens lekker. Geniet er van!
    Succes!!!
  11. JanR:
    Hoi Elma,

Dat heb je snel gedaan om nu al in Wenen te zijn.
    Geniet maar van de rust en je bezoek aan Wenen.

Groeten.
  12. Margreet T:
    6 september 2017
    Veel plezier in Wenen Elma! We volgen je met veel plezier en vinden het super dapper dat je dit alleen doet! Geniet van je rustdag.
  13. Ytje:
    Wenen, mooi!
    In 2014 een wedstrijd gerend met een groepje avh-ers en...een aantal dagen de stad bekeken!
    Geniet, Elma...1000km gefietst, geweldig!!
  14. Jantine Stuive:
    7 september 2017
    Zo goed zeg gelukt. Vanuit een bewolkt Noorwegen de groeten.