De laatste loodjes

11 september 2017 - Dömös, Hongarije

Vanmorgen had ik geen zin om te gaan fietsen. De eindstreep is in zicht en dan hoort dat er vast bij.

De route was vandaag wat verder van de Donau af. Vanwege de knik heet het hier de Donau knie. Het is een heuvelachtig landschap, dus ook geen vlakke wegen en daar hou ik van. De omgeving is dan ook leuker. Het was niet zo warm als gisteren, regelmatig bewolkt. Geen problemen met het volgen van de route, al met al viel het dus best mee en ben ik aangekomen in de plaats wat ik me had voorgenomen. Geen 20 dwaalkilometers extra op de teller, zoals gisteren.

Op de camping staan Nederlanders die ook vandaag hier zijn aangekomen en uit Wenen vandaan kwamen. Ze hebben 3,5 uur in de stromende regen gereden, tot hier aan toe. Dat ik geen drup regen onderweg gehad heb is dus wel een heel gelukkig toeval.

Het is hier een uitgestorven dorpje, waar het toeristenseizoen zo'n beetje over is. Verschillende mensen kijken me bedenkelijk aan als ik zeg: "restaurant"? Op advies van de receptioniste van de camping heb ik het 'Büfé' weten te vinden. Ik kan kiezen uit een grote of kleine hamburger, een hot-dog of nog iets worstachtigs. Een vegetariër zal het in Hongarije niet gemakkelijk hebben. Ik kies de kleine hamburger. Hij is met zorg bereid met verse groenten en erg kekker. Spijt dat ik nu niet de grote genomen heb.

Morgen nog een kleine 50 kilometer tot aan Boedapest. Het wordt de laatste nacht in mijn tentje, want in Boedapest heb ik een appartementje geboekt in het centrum.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Agnes:
    11 september 2017
    Jeetje wat is dat snel gegaan zeg, al die weken fietsen en dan is het bijna zover. Bijna Boedapest in rijden. Spannend!!!!! Geniet nog van het laatste kampeernachtje in je tent. Lekker knus.
    Wat lijkt het me het leuk, als je na zo'n fietsvakantie, je einddoel haalt. Weer een avontuur volbracht. Daar, waar je al die maanden naar uit hebt gekeken. Ik ben heel benieuwd hoe je dat morgen gaat ervaren. Mooie foto's maken. Ze zeggen dat het heel mooi moet zijn.
    Hele fijne avond en morgen lekker genieten van de laatste 50km. Zet um op. De laatste lootjes!!!!👍👍👍👍👍
  2. Agnes:
    11 september 2017
    Zit ik een onwijs lang verhaal te schrijven, uploaden.......... en toen, foetsie weg.
    Dan nog maar even een kort stukje
    Wat een belevenis om morgen Boedapest in te fietsen. Wat is je reis snel gegaan. Zo praat je er over (maanden geleden) en zo sta je aan de "poort" van Boedapest.
    Geniet van je laatste nachtje in je tent. Lekker knus. Heel veel plezier morgen met de laatste 50km. Zet um op met de laatste 50km.
  3. Marica Ouwerkerk:
    11 september 2017
    Mooie foto's en mooie verhalen ik zit zowat elke avond me mail op te halen om te kijken of er al een nieuw verslag is, welke ik vervolgens vol bewondering lees. Zal dat wel gaan missen als je straks weer terug bent. Geniet van de laatste fiets dag en uiteraard daarna in je appartement.
  4. Agnes:
    Dan nog maar even een kort stukje
  5. Agnes:
    11 september 2017
    Hihi er gaat iets fout met het plaatsen.
    Moet je die reacties van mij, die teveel zijn maar verwijderen. Dat kan ik niet doen.
    Sorry☺️
  6. Agatha:
    11 september 2017
    Supertrots op mijn zus! Dat heb je toch maar mooi gedaan en alles volgens plan. Dat tentje (en wat er bij komt) ben je inmiddels misschien wel zat. Het fietsen hopelijk nog niet. Fijne dagen nog en geniet van Budapest.
  7. Laura:
    11 september 2017
    nog 50 km, dat gaat lukken! Je mag trots zijn op jezelf en wij op jou!
    En dan lekker een paar dagen doen wat op je pad komt. Boedapest is een mooie stad volgens André en Truus Dagelet.
    Hier weer een natte boel en er komt nog meer aan volgens Gerrit Hiemstra.
  8. Ellen Schotanus:
    11 september 2017
    Elma. Super snel gedaan. Geniet nog van je kampeer nacht en de laatste 50 km. Ik ben benieuwd hoe je Boedapest moet een erg mooie stad zijn. Maar de echte pelgrim zegt: De weg is het doel.
    Geniet nog maar even.
  9. Ytje:
    11 september 2017
    Ohh, weer een leuk verhaal met foto's.
    Ik weet nog dat je me vertelde over de aanschaf van je kampeerspullen; volgens mij heb een goede keuze gemaakt!
    Op naar Boedapest, fantastisch Elma.
    Groetjes.
  10. Astrid Teeuwen:
    11 september 2017
    Nog 50 kilometer, wat zal je ongelofelijk trots op jezelf zijn. Ik ben het in iedergeval op je!!!!!Geniet van deze laatste kilometers en van je einddoel. Ik zal, zoals velen, je reisverslagen en foto's missen. Maar wie weet heb je al een reisdoel voor volgend jaar in de planning zitten :-), als dat zo is, verheug ik me er nu al op. Welterusten en nog veel succes en plezier.
  11. Ria van Stoltz:
    11 september 2017
    super, super, super goed bezig en appeltje-eitje je bent er bijna. succes en veel plezier de laatste kliometers.
  12. Pa Vaalburg:
    11 september 2017
    Een je mooie fietstocht met genoegen gevolgd. Nu de laatste loodjes nog, begin met goede moed en laad dat lood niet in de benen schieten. Bekijk Boedapest met voldoening.
    BRAVO !!
  13. Pa Vaalburg:
    Herstel, Een moet Wij hebben
  14. Anneke Witt:
    11 september 2017
    Hi Elma, mooi vooruitzicht om morgen in Boedapest aan te komen. Super van je dat je deze tocht in je eentje klaart.
    Hoop voor je dat je een paar dagen hebt om de stad te bekijken. Toen we er voor de marathon waren hebben we erg genoten van de gemoedelijke sfeer, leuke restaurantjes, terrasjes, de mooie gebouwen, indrukwekkende gedenktekens aan de oorlog en heerlijke spa's met een massage. Allemaal ook erg betaalbaar voor onze begrippen. Je doet er de bevolking een groot plezier mee als je van hun diensten gebruik maakt.
    Ben benieuwd wat je daar allemaal zult beleven.
    Maar pas op voor de goulash van de markt......
    Groetjes, Anneke
  15. Mama Vaalburg:
    12 september 2017
    Ook ik,als moeder,ben supertrots op mijn dochter.Nog 1 dag en het doel is bereikt!
    Slaap lekker deze laatste nacht in je tentje .Welterusten.
  16. Joke:
    12 september 2017
    Ik vind het mooi, je reis! Het fietsen, hoe je schrijft en vooral dat je, met jezelf, zo goed gezelschap bent! Top!
  17. Margreet T:
    12 september 2017
    Alsof we met je meefietsen Elma. Super leuk hoe je alles vanuit jouw positiviteit beschrijft. Geniet nog van het laatste stukje en van Boedapest. Veel plezier!
  18. Pauline van Diest:
    12 september 2017
    Super gedaan Elma! Hele mooie ervaring rijker. Lekker naar het prachtige badhuis bij de brug. Zo mooi! Dat heb je wel verdiend. Geniet in Budapast. Liefs
  19. Marjon:
    Hoi Elmaaaaa...
    Je flikt het wel weer he!
    Ik vind het echt super luek wat je doet en ook de stukjes en foto's.
    Dat je vandaag niet zo'n zin had in fietsen is vast normaal. ik had het in die week in Luxemburg ook al hoor dat was maar een weekje dus tja. . ik heb diep respect hoor.
    Lekker slapen na je hamburger en gaaan. Succes meid.
  20. Sujata:
    12 september 2017
    Inmiddels ben je er al dus het is vast goed gekomen met je (tegen) zin om het laatste stuk te fietsen. Je laatste nacht in je tentje (zal je vast nog gaan missen), je laatste keer alles opzetten en weer afbreken, je laatste keer de route uitstippelen. Hopelijk heb je er net zo van genoten als dat ik dat heb gedaan van het lezen van al je belevenissen. En wat betreft alles als laatste: het zou me niets verbazen als dit niet het laatste is. Je hebt vast al iets nieuws in je hoofd zitten. Nu eerst genieten van je eindbestemming. Je hebt het verdiend!!!
  21. Jantine Stuive:
    14 september 2017
    Bijna de eindstreep...geweldig ga maar heerlijk genieten in Budapest.