Kopenhagen

29 augustus 2018 - København, Denemarken

Tegen betaling van een flinke som losgeld zijn we vanmorgen weggekomen uit ons hotel. En nu zijn we d'r!

De laatste etappe was zeker niet de gemakkelijkste. Het landschap is hier glooiend. Voor het fietsen betekende dit constant heuvel op en weer af, en er zijn gek genoeg meer heuvels op dan af. En er zijn er onder ons.... die daar niet over hebben geklaagd! Na Roskilde werd het wat vlakker. Kopenhagen is omgeven door veel water. Het laatste stuk hebben we veel langs water en vele havens met voornamelijk zeilboten gefietst. Het is in dit deel van Denemarken een Eldorado voor golfspelers. Vandaag ook weer prima fietsweer. Droog, af en toe zon en weinig wind.

Onze fietsen hebben het weer prima gedaan. Geen lekke banden of andere fietspech. Tineke moest een paar keer de ketting er weer opzetten, maar was daar zo vlug in dat het nauwelijks opviel. Dank aan Elsa voor de goede conditie van de fiets. Voor Elma's fiets hebben we een jubileum kunnen vieren. Ergens in de loop van deze reis is de 20.000 kilometer bereikt.

Onze hotelkamer hier in Kopenhagen is op het moment een soort kippenhok. Er loopt er één rond als een kip zonder kop van vermoeidheid. We noemen geen namen maar het begint met een E. De ander kakelt maar door van blijdschap over het behalen van haar doel.

De komende dagen brengen we in Kopenhagen door als gewone ordinaire toeristen. Daar valt weinig over te verslaan, dus dit is de laatste. Naast toeristische plichtplegingen staan we nog voor een grote, zo niet de grootste uitdaging van deze reis: onze fietsen gereed maken voor de reis terug. Dat wil zeggen, de fietsen gedemonteerd en in deugdelijke verpakking (lees fietsdozen) aanbieden. Voor de fiets die niet mee kan heeft Tineke kunnen regelen dat DHL deze ophaalt en vervoert.

Een aantal van jullie weet dat fietsen naar alle Europese hoofdsteden op de Bucket list staat van Elma. Amsterdam incluis kunnen er nu 6 afgestreept worden van de 44.

Dank voor alle leuke en lieve reacties. Iedere dag weer een klein feestje om te lezen.

1. Pauline van Diest:
    29 augustus 2018
    Super gedaan meiden. Geniet van Kopenhagen.
  2. Ria van Stoltz:
    29 augustus 2018
    leuk nog 38 hoofdsteden te gaan...…. ik kijk al weer uit naar het volgende verslag. Nogmaals gefeliciteerd met deze tocht en bedankt voor jullie foto's en reisverslag. Geniet nog even daar en alvast een goede vlucht terug.
  3. Gerleen:
    29 augustus 2018
    Hoi Elm en Tineke, gefeliciteerd, knap hoor, wat een karakter om zoiets te volbrengen. Geniet van de overwinning. Nog wat fijne dagen daar hoop ik, eerst lekker slapen opdat de kip weer een kop krijgt. Dag, Gerleen.
  4. Ytje:
    29 augustus 2018
    Fantastisch, zo leuk om de reisverslagen te lezen, de foto's, mooi hoor!
    Geniet nog even en een goede vlucht naar NL.
    Daag.
  5. Angeline:
    29 augustus 2018
    Proficiat meiden! Knappe prestatie!
  6. Monique Lans:
    29 augustus 2018
    Top gedaan weer. Was weer leuk om je te volgen en de leuke verhalen te lezen. Geniet nog van de laatste dagen.
  7. Joke:
    29 augustus 2018
    Al gaat het ook om de reis, het is toch wel zo fijn om je doel te behalen!
    Well done!
    En bedankt voor de grappige manier van verslaggeving! 👍👏
    Op naar een volgende hoofdstad!
  8. Marica Ouwerkerk:
    30 augustus 2018
    Top gedaan nu ff lekker genieten. Op naar het volgende avontuur. Goede reis terug
  9. Anja:
    30 augustus 2018
    Ha Elma en Tineke wat een mooie prestatie is dit weer. Nu genieten van Kopenhagen. Bedankt voor het leuke reisverslag. Er gaan er nog meer volgen Leuk !!
  10. Willy Steevels:
    30 augustus 2018
    Gefeliciteerd met het behalen van jullie doel! Geniet nog even van toeristje zijn en goede thuisreis.
  11. Elly:
    Geweldig gedaan dames!!
    Veel plezier nog en goede reis naar huis! DNk voor de leuke verhalen.
  12. Marieke:
    30 augustus 2018
    Super gedaan bikkels! Ik heb jullie verhalen van de reis gelezen en bij ieder verhaal zag ik wel iets voor me en moest is af en toe gniffelen of lachen. Maar bovenal lees ik de verhalen met respect voor jullie. Petje af hoor! Ik ben stiekem al benieuwd naar jullie volgende avontuur/bestemming... Jullie gaan natuurlijk eerst lekker genieten en napraten over de reis die jullie achter de rug hebben en goede terugreis alvast.
  13. Agnes:
    Super goed gedaan.
    Wat heb ik genoten van jullie verhalen
    en mooie foto’s.
    Hoeveel km. hebben jullie nu gefietst?
    Gelukkig is het vervoer van de fiets geregeld. Top!!!
    Geniet lekker van Kopenhagen
    Proost🍷
  14. John en caroline:
    30 augustus 2018
    Knap gedaan hoor, we hebben weer erg genoten van jullie verslag
    Volgende keer een hoofdstad wat verder weg dan kunnen we langer genieten!
    groeten caroline en john
  15. Anneke Witt:
    31 augustus 2018
    Gefeliciteerd Elma en Tineke!! Knap gedaan zo samen!erg leuk om n beetje mee te hebben genoten!
    Toeristisch Kopenhagen is zeer de moeite waard. Vergeet vrijplaats Christiania niet!
  16. Sujata:
    31 augustus 2018
    Gefeliciteerd toppers. Het is wederom gelukt (had niet anders verwacht). Ik heb weer genoten van jullie avonturen en kijk uit naar jullie volgend avontuur (Elma kennende, heeft ze vast al paar opties in haar hoofd). Straks bij terugkomt eerst nog maar even de off record verhalen horen ;-) . Nu lekker verdiend genieten van jullie eindbestemming.

Groetjes,
    Sujata