Lissabon

9 juni 2022 - Lissabon, Portugal

Op de fiets naar Lissabon. Het is zover,  de fiets staat op z'n kant in de bagageruimte van het hotel. En ik ben klaar voor een paar dagen toerisme.

Tijd voor de nabeschouwing.

Op wintersport, tijdens het skiën, komt er soms een punt waarop je vanaf die berg naar beneden kijkt en denkt: "shit"! Ik ben niet zo'n held, dus dat gebeurde nog al eens. De volgende gedachte kwam dan op: "Iets in mij zegt dat ik wel beneden kom". Ik weet de wet van de zwaartekracht aan mijn kant, dus dat is heus zo gek nog niet.
Een variant hierop is de afgelopen weken vaak gepasseerd: "iets in mij zegt dat ik er wel kom". Daarbij kon ik dan niet altijd leunen op een natuurkundige wet; alleen maar de consequenties van mijn eigen onbezonnenheid onder ogen zien.

Ik ben er.
Heen: 5 weken en 5 dagen
Terug: 3 uur
Aantal kilometers: 3.023, ik vond ze niet allemaal leuk

Dank je wel:
Mijn lieve gezin dat maar te dealen heeft met mijn idiote plannen
Mijn Koga, die mij niet in de steek liet, zelfs geen lekke band (je moet er toch niet aan denken) en de fietsbel is het ook blijven doen
Marcel van Balk rijwielen, alleen jij mag aan mijn fiets komen en je hebt 'm goed voorbereid op zijn taak
Carolien voor de gezellige eerste dagen
Okker voor het duwtje in de rug van Gerleen om mij op te zoeken en de gezellige dag die we halverwege, net in Spanje met elkaar hadden.
Allen die ik onderweg voor even of iets langer gesproken heb, alle tips en bemoedigingen en het feest der herkenning
Henk en Ton voor de acute hulp bij route wijzigingen
Andy, voor de gastvrijheid die hij in Madrid biedt aan al die "crazy cyclists" waaronder ondergetekende
Andy, voor zijn dringend en overtuigend aanbod hem te bellen als ik verderop in Spanje op wat voor manier dan ook in de problemen zou komen
Arnold, mijn verkenner vanuit de Pyreneeën die consequent een dag voor mij uit het parcours vast verkende
Lieve vrienden die via de reislog (een tijdje) mee hebben gereisd voor al jullie commentaar en bemoedigingen. Jullie waren mijn sociale leven in de avonduren en zijn je er misschien niet van bewust hoe belangrijk voor mij in mijn toch vaak ook eenzame avontuur.
De EU, die zo te zien ruimhartig subsidies verstrekt aan Portugese projecten ter verbetering van het wegennet in het algemeen en die van het wegdek in het bijzonder.
De enkele Portugese automobilist die wel bereid was een beetje ruim om mij als fietser heen te rijden (tenzij er op dat moment natuurlijk een tegenligger was).
Marit, voor het onthaal in Lissabon
De bedenkers/ontdekkers van koffie en Griekse yoghurt.

Ik ga nu een paar dagen, samen met Marit, toerist zijn in Lissabon. De appel valt niet ver van de boom, dus de culturele plichtplegingen zullen niet zo veel tijd in beslag nemen. Kan ik ook nog op het strand aan de Taag, zonder horloge en in een echte bikini  wat bijkleuren. Ik zal nog wat foto's posten, maar geen verslag meer doen.

Ik heb jullie via dit instrument mee mogen nemen op mijn reis. Door wie, door hoeveel en hoe vaak gelezen? Ik heb geen flauw idee, anders dan door de geplaatste opmerkingen. Natuurlijk ben ik daar heel nieuwsgierig naar. Daarom een dringende oproep om hieronder weer, of alsnog voor één keer een opmerking te plaatsen. Alleen een duimpje omhoog,  of naar beneden natuurlijk, is mij al voldoende. Graag wel voor- en achternaam invullen. Ik weet dat je een email adres moet invullen en als je daar moeite mee hebt, vul dan gerust mijn spam emailadres in: [email protected].

Dank je wel voor het mee beleven!

Eindigend met de woorden van een groot filosoof:

Go out there and just try to win. And win.

Johan Cruijff tijdens de serie Football’s Greatest van Sky Sports uit 2010.

Tot ziens - Salut - Au Revoir - Adiós - Tchau

1. Angeline:
    9 juni 2022
    Super super super felicitatie voor deze toch wel kamikaze Tour! Je hebt het gewoon geflikt! Chapeau , want wie doet dit je na?
    Een geweldige prestatie Elma!
  2. Ria van Stoltz:
    9 juni 2022
    Wat heerlijk dat je over de finishlijn bent gekomen , en dat zonder kleerscheuren. Ik heb van al je verhalen genoten, wat mij betreft kun je een uitgever benaderen om je reisverslagen te laten publiceren.
    Gefeliciteerd, doel bereikt. Nu lekker chillen 😎 groetjes Ria
  3. Els:
    9 juni 2022
    Gefeliciteerd Elma, wat een prestatie. Geweldig. Nu lekker genieten!
  4. Christy van der Voort:
    9 juni 2022
    Stoer, dapper en een beetje gek, maar zeker trots dat je het hebt geflikt💪👊 En nu lekker na gaan genieten!😉 Enjoy!
  5. Judith:
    9 juni 2022
    Geweldig gedaan Elma. Met alle ups en downs is het een onvergetelijke tocht geweest. Ik heb genoten van je verhalen en mooie foto’s. Geniet nog heerlijk van de mooie stad Lissabon samen met Marit. Tot gauw😘
  6. Grietus:
    9 juni 2022
    Mooi reisverslag Elma!!! Fijn dat je nog een paar dagen Lissabon hebt om na te genieten van jouw belevenissen, ontmoetingen, reacties en een uitgebreidere playlist.
  7. Marica Ouwerkerk:
    9 juni 2022
    Gefeliciteerd met het behalen van je eind bestemming 🚲🏁🥇Geniet van de vrije tijd als toerist in Lissabon. En veilige reis naar huis.
  8. Carina van Leeuwen:
    9 juni 2022
    Hoi Elma, heel veel dank aan jou voor je mooie verhalen, dat ik daar getuige van mocht zijn. Gefeliciteerd met deze prestatie, je bent een kanjer! Heel veel plezier in Lissabon, is een fantastisch mooie stad. Groetjes en tot ziens, Carina
  9. Elsa Brouwer:
    Lieve Elma
    Dank je wel voor je mooie, sportieve en beeldende verslaglegging van je tocht. Gefeliciteerd met het bereiken van je doel. Ik heb met plezier je gevolgd en ben heeeeeel benieuwd naar je volgende avontuur.
  10. Mieke de Korte:
    9 juni 2022
    Gefeliciteerd met het behalen van je doel! Wauw topper ben je! Leuk om mee je mee te reizen ! Ben benieuwd naar de volgende bestemming 😀
  11. Marianne Wijfjes:
    9 juni 2022
    Top prestatie. Petje af en een hele diepe buiging.
    Nooit gereageerd maar elke blog met veel plezier gelezen. Ik hoop de volgende keer weer digitaal mee te reizen. Tot de volgende keer.

Groetjes Marianne Wijfjes
  12. Paul:
    9 juni 2022
    💪💪 wat een super avontuur en prestatie, gefeliciteerd !! Ik denk zo maar dat je met kippevel en tranen in je ogen zat toen je de laatste bestemming bereikte !! En terecht !!
  13. John en caroline:
    9 juni 2022
    Wat een top prestatie heb je weer geleverd!
    En bedankt dat we op deze manier konden meegenieten👍😃
  14. Margreet T:
    9 juni 2022
    Nogmaals Respect hoor Elma, met een hoofdletter R! Wat een avontuur ben je aangegaan. En wat was het leuk je iedere dag te volgen. Nu lekker uitrusten en genieten van Lissabon. Je hebt het verdiend!
  15. Paulien:
    9 juni 2022
    Hoi Elma, ik weet niet meer precies hoe we elkaar kennen.. niet echt kennen, maar op papier., iets met Limes.. Ik geniet van je verslagen..volgens mij lijken onze fiets- en schrijfstijlen wel op elkaar..
    kun jij mij helpen een fietsroute voor deze zomer te bedenken ?? Ik heb veel eisen! 😀 dank voor je blog!
  16. Willy Steevels:
    9 juni 2022
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van dit resultaat! Je.hebt het gehaald.en nu lekker nagenieten samen met Marit!
  17. Ytje:
    👏🏼🎉🌺🚴🏻‍♀️🥇🙏🏼❣️
    ytje
  18. An Sneeuw -van Keulen:
    9 juni 2022
    Beste Elma, Het zal je een heel goed gevoel geven, je einddoel bereikt te hebben. Gefeliciteerd met het behalen van zo'n grote prestatie. Ook ik heb genoten van je manier van schrijven, foto's en doorzettingsvermogen. Geniet nog wat na om over enkele dagen weer blij naar huis te gaan. Een groet van je achternicht, An Sneeuw- van Keulen.
  19. Pauline van Diest:
    9 juni 2022
    Gefeliciteerd met deze prestatie. Ik ben zwaar onder de indruk. Al je verhalen gelezen en van genoten. Dank je wel. Veel plezier met Marit en goede reis naar huis. Geniet van het terug kijken op deze mooie ervaring. Liefs Pauline van Diest
  20. Agnes:
    9 juni 2022
    Joepie, je hebt weer een prachtige doel gehaald. Het 4de vlaggetje van deze reis mag je op de europkaart 🌍 vast prikken.
    “Finisher”!
    Wat een prachtige fietstocht 👌
    Zo’n mooi avontuur
    Je mag super trots zijn op jezelf.
    Wat een dapper mens ben je toch.
    #respect
    Ik heb zo intens genoten van al je verhalen en prachtige foto’s. Elke ochtend, in de koffiepauze, was het weer even een leesmomentje.
    Ik ga deze momenten weer missen. Ik moet weer even in de afkickmodus🤣
    Dank je wel lieve Elma, dat we mee mochten genieten van je reis.
    Nu lekker de toerist uithangen en lekker nagenieten van alles.
    Groetjes aan Marit en heel veel plezier samen.
    Tot gauw in NL 🇳🇱
    Daag👋🏼
  21. Astrid Teeuwen:
    9 juni 2022
    Ja en daar ben je dan op je eindbestemming!!! Je hebt het gehaald (ik heb hier ook geen moment aan getwijfeld). Top Elma, nu lekker samen met Marit van Lissabon genieten. Bedankt voor het kunnen "meereizen" en genieten van je belevenissen.
  22. Nel Bonnema:
    9 juni 2022
    Elma, van harte gefeliciteerd met je prestatie! Erg leuk om zo mee te lezen. Geniet nog een paar dagen met je dochter van Lissabon!
  23. Elly Rechtuijt:
    9 juni 2022
    👏👏💐🏆🥇verder is alles al gezegd, ik doe het je niet na, al vind ik fietsvakanties ook heel leuk! Fijne tijd nog en veilige terugreis.
  24. Betty van Maris:
    Hi Elma,
    Weet dat ik elke avond voor het slapen gaan, gretig je verslag van de dag las, de foto's bekeek en soms dacht.....wow, wat een lef ! In je eentje zo'n reis doen, waarbij je 's ochtends nog niet weet, waar je 's avonds slaapt. Het was verslavend.....die blog !!
    Maar super gedaan, wat een prestatie heb je geleverd ! Gefeliciteerd hoor met het bereiken van je doel ! 🏆
    Lissabon schijnt een leuke stad te zijn, dus véél plezier nog en tot ziens in het Hoofddorpse Bos of de baan (of wie weet in onze woonplaats, de Vennep)
  25. Elles:
    9 juni 2022
    Wat een bikkel ben jij, chapeau! Respect voor je doorzettingsvermogen en ik heb genoten van je vermakelijke verhalen. Jammer om dat nu te moeten missen. Ik zie je waarschijnlijk wel weer vaker op bootcamp das dan wel weer gezellig. Geniet van je dagen in Lissabon! Welverdiend!
  26. Hanneke Snel:
    9 juni 2022
    Ha die Elma, dank je wel voor het meereizen. Ik heb genoten en heb diep respect voor je! Wat een reis, in je eentje maar toch niet helemaal alleen. Mooie mensen ontmoet. Taalbarrieres waar jij mee om kan gaan. Optimisme en vertrouwen in de mens, de omgeving en vooral in je zelf. Je hebt het gewoon geflikt. Geniet nu gezellig met Marit 🥳 Tot Snel 🥰
  27. Joke:
    9 juni 2022
    Eén en al bewondering voor je goeie benen èn je goeie mindset, voor je fietsonderneming èn je blog! Heerlijk om elke keer te volgen! Ik kan me vooral herkennen in het laatste stuk van je reis als toerist in Lissabon! ☺️
  28. Winny:
    Hey Topper, petje af!
    “Life is a beautiful ride 🚲”
    Tot snel 😘
  29. Monique Lans:
    9 juni 2022
    Wat stoer dat je dit avontuur bent aangegaan en de eindstreep heb weten te behalen 💪🏻. Ik heb iedere dag weer heerlijk genoten van je verhalen. Nu lekker nog paar dagen genieten met Marit.
    Groetjes Monique (Ebsco)
  30. Jolanda Paardekooper:
    9 juni 2022
    Joehoe Lissabon! You did it!
    Ik ben super trots op je. Wat een prestatie en doorzettingsvermogen.
    Geniet lekker van het heerlijke weer, de leuke stad, het niet hoeven fietsen, een slaapplek hebben, lekker eten en vooral van het gezelschap van Marit.
    À bientôt!
  31. Marieke:
    9 juni 2022
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaa Elma! je hebt het weer geflikt! En ik vind het ook zo prachtig dat je jouw "film" van dit avontuur zo mooi afsluit met een aftiteling. Echt zo genoten van je verhalen, ik heb het al eerder gezegd, maar ik zag de dingen echt voor me en de foto's versterkten dit. Ook mooie plaatjes schieten lijkt je makkelijk af te gaan. Je bent van alle markten thuis. Dank je Elma, dat je de tijd hebt genomen ons met je mee te nemen. Dat wordt net als Agnes Bax, afkicken....hihi.
    Elma, geniet van Lissabon, het gezelschap van Marit en de vrije dagen voordat je naar huis gaat. Tot snel! Groetjes, Marieke
  32. Willeke:
    10 juni 2022
    You did it!! Chapeau. Ik zal je reisverslagen missen. Veel plezier samen met Marit in Lissabon.
  33. Dulce Xavier:
    10 juni 2022
    Jaaaa Elma!!! In Lisboa!! Wat een held!!!
    Bravo! Bravo! Bravo!!! Parabéns ( gelijk een lesje portugees 😜)
    Ga lekker genieten met je dochter van Lisboa! Eet een “ pastel de nata “ bij Manteigaria met een Bica ( kleine expresso).
    Veel plezier!!
  34. Klasien Vaalburg:
    Well done Elma.
  35. Jantine Stuive:
    10 juni 2022
    Je bent uniek en een ongelofelijke topper, ik heb genoten!
  36. Conny:
    10 juni 2022
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. Ik heb genoten van je mooie verhalen.
    Geniet nog even, samen met Marid, in Lissabon.
  37. Jan Bos:
    10 juni 2022
    Ongekend knappe prestatie en dat voor iemand van 46, ha ha. Je bent een topper Elma, gefeliciteerd! Mocht je ooit jouw baan kwijtraken, kun je zo door als schrijver. Genietse nog een paar dagen in Lissabon en we zien elkaar snel weer bij de bootcamp. Hartelijke groet, Jan Bos
  38. Pascale:
    10 juni 2022
    Wauw Elma! Wat een topprestatie weer geleverd! Mijn werkdag begon iedere ochtend met het lezen van jouw stoere, mooie en soms ook ontroerende verhalen. Dat wordt ook voor mij weer afkicken haha. Wat een bewondering voor jou!!! En bij het lezen van je verhalen in België, heb ik vaak weer gedacht aan onze 'majoor'. Ik kijk al uit naar het verslag van je volgende fietstocht , al moet je daar zelf waarschijnlijk nog even niet aan denken...Ga lekker genieten en wel thuis!
  39. Corrie:
    10 juni 2022
    Wat een prestatie Elma om zoveel km's in je uppie te fietsen. Zoveel gezien, zoveel meegemaakt, 4 hoofdsteden aangedaan en nu heb je je eindbestemming bereikt. Gefeliciteerd. Ik ben trots op je. Succes met het inpakken van je fiets, want dat is altijd wel een dingetje.
  40. Marie:
    10 juni 2022
    Ik kan alleen maar WOW zeggen ... Wat een avontuur Elma! Wat een plezier is het geweest om je te volgen op deze reis. Ik zal zeker mijn ochtendroutine missen, van het drinken van mijn koffie en het lezen van je verhalen.
    Ik bewonder het dat je je dromen volgt. Wat een voldoening moet dat zijn voor je 😊 Ik kijk er naar uit om over je volgende avontuur te lezen! Het gaat je goed en hoop je snel te zien weer een keer! Hartelijke groet van Marie
  41. Ellen Schotanus:
    10 juni 2022
    Elma gefeliciteerd. Jouw blogs ga ik missen. Geniet nu met Marit van Lissabon.
    Hartelijke groet, Ellen
  42. WillekeB:
    Hoi Elma
    Ik heb diepe bewondering voor je en vind je een topper !! Ik heb iedere dag weer erg genoten van je leuke reis verhalen !!
    Geniet nog maar lekker deze dagen in Lissabon
  43. Henk:
    Chapeau, gefeliciteerd 👌💪
  44. Mieke de Swart:
    Hoi Elma,
    Je verslag iedere avond gelezen voor het slapen gaan . Respect hoor voor je uitdaging je doet het toch naar !
    Nu genieten in Lisboa , met Marit! Fijne dagen
  45. Anja:
    10 juni 2022
    Ha Elma, top aangekomen in Lissabon Mooi dat je er bent , nu nagenieten van je reis en ontmoetingen. En met Marit genieten in Lissabon .
    Groetjes Anja Kl
  46. Jeroen:
    10 juni 2022
    Wij vonden het ook érg leuk om je zo te volgen Elma!
    Misschien zijn sommige van ons stiekem wel ‘n beetje jaloers…
    Er rest nog één vraag: wannéér ga je weer met je 🚲 op pad en waar ga je naar toe?
    🙏🙏🙏🙏🙏
  47. Irene:
    10 juni 2022
    Fantastisch Elma, je bent er weer in geslaagd om jouw reis ook een beetje de mijne te maken met manier waarop je je avonturen hebt beschreven! Ik heb je weer met veel plezier gevolgd en moet zeggen, niets dan respect- wat een bikkel! Geniet van je dagen als toerist met je dochter, je hebt t keihard verdiend 💪🏻💪🏻!
  48. Jacqueline:
    10 juni 2022
    Nou Elma, je hebt je doel bereikt!! Erg knap en dat zonder lekke band of überhaupt iets geks met je fiets.
    Als ik zo al je verhalen heb gelezen, heb je er een paar vrienden bij, erg leuk en wat is de tijd voorbij gefietst (voor jou misschien niet)!
    Ik zou zeggen, fijne dagen daar met je dochter en tot ziens in je hardloop outfit 😏!
  49. Gerrit:
    Hoi Elma
    Je hebt het geflikt,gefeliciteerd👏
    Ook ik heb genoten van je reisverslag .
    Wat heb je een leuke manier van schrijven en wat maak je mooie foto’s en ……… zo zou ik nog wel even door kunnen gaan .
    Bedankt dat we met je mee mochten op deze bijzondere reis .
    Veel plezier in Lissabon met je dochter en een goede reis terug.
    Groetjes Gerrit
  50. Mirjam:
    Hey Elma
    Wat een doorzetter ben jij!! Je hebt je bestemming bereikt met eenzame,mooi en bijzondere momenten.Geniet van je prestatie
    En rust vooral heel fijn uit.
    Zonnige griet,
    Mirjam van Hal
  51. Anneke Witt:
    10 juni 2022
    Hey Elma, wow, you did it, van harte gefeliciteerd! Wat een enorme doorzetter en topper ben je! Echt super knap gedaan.
    Je hebt ons laten zien dat we het spreekwoord ‘ waar een wil is, is een weg’ letterlijk kunnen nemen.
    Ik heb enorm genoten van je blogs en foto’s. Je inspireert me tot het ondernemen van een dergelijke uitdaging. Zit te denken aan een Tour via de hoofdsteden van VK, Wales, Ierland, Noord-Ierland en Schotland……zou graag van jouw belevenissen willen leren. Spreek je er straks graag over.
    Nu heerlijk genieten van Lissabon en je dochter.
  52. Susan:
    10 juni 2022
    Elma van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie, werkelijk geen dag van je avontuur gemist, zo fijn om te lezen en de foto’s te zien. Wat zal het ook vreemd zijn, morgen niet meer op je fiets. Nou ja wellicht mag je volgende week weer naar je werk fietsen en zie je in gedachten het een en ander weer terug van je fiets avontuur.
    Groetjes en wellicht tot snel
  53. Edith:
    10 juni 2022
    Jeetje, wat een kanjer ben je! Top, dat je Lissabon hebt bereikt! Nu lekker bijkomen en genieten van deze prachtige stad. Veel plezier en goeie reis naar huis!
  54. Marjoke:
    10 juni 2022
    Wat een topper ben jij. Een hele diepe buiging. Je moet het toch maar durven en doen. Iedere keer heel erg genoten van je reisverslagen. Ik zal het missen. Heel veel plezier met Marit in Lissabon. En straks thuis nagenieten en terugkijken op een topprestatie.
  55. Karin Bakker:
    10 juni 2022
    Geweldig Elma. Je hebt het gehaald en heel bijzonder zonder lekke band.
    Ik heb genoten van het “meereizen”.
    Bedankt daarvoor.
    Veel plezier in Lissabon.
  56. Marieke:
    11 juni 2022
    Respect voor deze 'idiote' prestatie, het is je gelukt! Ik heb ook met veel plezier meegelezen, dank je wel! Nu lekker relaxen en sterkte met het loslaten van je strakke dagplanning, nog veel plezier met Marit in het leuke Lissabon!
  57. Ottoliene:
    11 juni 2022
    Lieve Elma, heb zo genoten van je belevenissen. Al moest ik soms zoeken naar tijd om ze te lezen. Ik vond altijd wel een momentje. Zo open en eerlijk. Alsof ik er zelf bij was. Ik vind het super knap van je. Nu genieten van je tijd met Marit.
    Ik zie je , groetjes :)
  58. Andy:
    11 juni 2022
    Warmest congratulations. Keep on pedalling! But maybe not for a few days ....
  59. Karin H:
    11 juni 2022
    Ha Elma, gefeliciteerd met deze enorme stoere tocht! Ik ken je niet heel goed maar had er alle vertrouwen in dat je de eindstreep zou halen! Gek genoeg heb ik bijna altijd een lekke band als we in het buitenland fietsen, ook een Koga met zg antilekbanden…. Veel plezier in Lissabon en geniet van de heerlijke keuken en de relaxte sfeer in Portugal en wellicht wel heel fijn dat de meeste Portugezen Engels spreken. Dank ook dat ik deelgenoot mocht zijn van je mooie reisverslag en dito foto’s. Tot binnenkort.
  60. Marielle van Bourgonje:
    11 juni 2022
    Gefeliciteerd met het behalen van dit mooie doel! Het was leuk om op deze manier jouw avonturen te volgen. Nu nog even genieten van Lissabon.
  61. Anja 't H:
    11 juni 2022
    Gefeliciteerd Elma... ongelooflijk... je hebt het gewoon gedaan... gefietst naar Lissabon, terwijl de doorsnee mens dit met de auto al heeeel ver vindt.....lekker genieten nu van de rust!
  62. Pieter Hordijk:
    11 juni 2022
    Gefeliciteerd met het behalen van je einddoel!! Maar de reis er naar toe was het ook om te doen. Was mooi om je te volgen! Je schrijft zeer enthousiasmerend en met een leuke toon. Geniet ernog even van 👋👋
  63. Carolien:
    11 juni 2022
    Geweldig gedaan Elma! Wat een doorzettingsvermogen heb je gehad om ook de mindere dagen door te komen. En je strakke tijdschema heb je gehaald! Chapeau. Geniet van de tijd met Marit in Lissabon en tot snel.
  64. Ilse:
    12 juni 2022
    You did it!
  65. Humphrey:
    12 juni 2022
    Allereerst een diepe buiging!
    Wat een avontuur en zo mooi verwoord, het leek alsof ik een boek las. In één woord, geweldig wat je gedaan hebt!
  66. Bahar:
    Hè DOORZETTER Gefeliciteerd, you did it 🥳🥳🥳🥳
    Jij ook heel erg bedankt voor alle leuk verwoord verslagen en mooie foto's.
    Geniet nog van je laatste dag,
    Groetjes Bahar
  67. Denise:
    Hi Elma,
    Ik ben pas later ingehaakt met lezen. Ik kan me herinneren eerdere fietsverhalen wel te hebben meegelezen. Maar door corona en het niet meer naar kantoor kunnen, heb ik niet meegekregen dat je een nieuw avontuur ging beleven. Het is nog maar een paar weken geleden dat ik weer voor het eerst op kantoor was, samen met Marie, die mij vertelde de dag te beginnen met jouw reisverhaal. Ze vertelde me dat je verhalen heel vermakelijk zijn om te lezen, dat je een leuke schrijfstijl hebt.
    Uiteraard werd ik benieuwd en Marie heeft me aangemeld voor jouw blog.
    En ze heeft geen woord teveel gezegd! Ook ik geniet nu in de ochtend van je verhalen.
    Inmiddels heb ik de meeste denk wel gelezen (ik ben natuurlijk gaan lezen vanaf het begin 😊).
    Een bijzonder avontuur vind ik het, heel stoer dat je dit hebt gedaan!
    Veel plezier met je dochter in Lissabon en een goede reis naar huis.
    Denise
  68. Marja Gemser:
    13 juni 2022
    Hoi Elma, vandaag - na een weekje vakantie- de laatste 8 verslagen gelezen. Zoals eerder geschreven heb ik van jouw avonturen genoten. ik vind je super stoer en je bent een geboren verhalen verteller. Heerlijk nog een paar dagen samen met je dochter in het prachtige Lissabon. Geniet er maar lekker van!
  69. Robert:
    13 juni 2022
    Elma, sorry dat ik de vorige keer Helma schreef. Ik heb genoten van je leuke verhalen, geniet van de rust op de komende dagen. De komende weken zullen vast en zeker allee mooie herinneringen weer boven komen en je hebt deze voor je hele leven nog. Tot binnenkort
  70. Liesbeth Dekker-Falkmann:
    Hee medefietser!!!
    Fijn dat je veilig bent aangekomen in Lissabon! Geniet van de tijd daar en geniet van de megaprestatie op de 🚴‍♀️.
    Nu is het afkicken…. Neem van mij aan dat dat niet zo makkelijk is en …. Wat gaat die fiets hard zonder bagage straks🤪
    Heel veel fietsgroeten van Liesbeth Dekker uit Valkenswaard 👋
  71. Anja Drenth:
    13 juni 2022
    Wat een geweldige prestatie heb jij geleverd! Respect.
    Ik heb met veel plezier je verhalen gelezen.
    Nu lekker uitrusten en heel trots op je zelf zijn.
  72. Joke Veltman:
    14 juni 2022
    Fantastisch Elma, je prestatie, je verhalen ik heb er van genoten. Dank voor deze inkijk in jouw fietsavontuur!
  73. Floor en Sonja Goes:
    16 juni 2022
    Hallo Elma, WAT EEN SUPER PRESTATIE👍👍👍👍👍
    Geniet van de dagen in Lissabon met je dochter.
    Groetjes Floor & Sonja Goes uit Woerden.
  74. Monica:
    17 juni 2022
    Hé Elma, inmiddels weer terug in Nederland waarschijnlijk, maar alsnog dikke felicitaties. Echt super knap. Wat een avontuur, wat een belevenissen en ontmoetingen. Stiekem toch wel een beetje jaloers op je dat je het lef hebt en het gewoon doet! Erg genoten van je verslagen, een glimlach vaak op ons gezicht. Vast veel tijd gehad om na te denken over je volgende trip. We blijven je volgen!