Rust- en regendag

25 augustus 2018 - Oeversee, Duitsland

Een Itzhoer jaarmarkt is: een paar kermisattracties, kraampjes waar je rommel kunt winnen door te schieten, ballengooien, etc. en kraampjes waar je diezelfde rommel gewoon kunt kopen. Kortom, enigszins teleurstellend.

We hebben ons op de rustdag eerst beziggehouden met de terugreis; door een misverstand blijkt er maar één fiets mee terug te kunnen met het vliegtuig. Voor de andere zijn we nog op zoek naar een oplossing, waar we gelukkig nog een week de tijd voor hebben.

Het hotel werd beheerd door 2 mannen. Op onze vraag of er een wasmachine voor ons fietswasje aanwezig was werd door één van beiden ruimhartig aangeboden dat 'Die Frau' dat wel even zou doen. Prima, wij hebben tenslotte vakantie!

's Avonds konden we prima slapen bij het kermislawaai, tot ik wakker schrok van de sluiting met..... het Duitse volkslied. Tineke had oordopjes in, dus had niet in de gaten dat ze uit respect voor ons gastland naast haar bed moest gaan staan.😂

Vandaag hebben we veel regen gehad en was het bovendien ook best koud. Paste goed bij de omgeving, want tamelijk saai.

De laatste 20 kilometer wat pittige klimmetjes. Dat viel niet mee, want we hadden voor vandaag een afstand van ruim 110 kilometer in gedachten. De omgeving was wel erg mooi. We zijn nu zo'n 25 kilometer van de Deense grens af, dus morgen een verslag van onze eerste Deense ervaringen.

1. Corrie:
    25 augustus 2018
    Wat een troosteloze foto die eerste. Hoop dat het morgen weer beter fietsweer is.
  2. Gerleen:
    25 augustus 2018
    Hoi, fietsen repatriëring crisis, zal toch wel een zinnige oplossing voor te vinden zijn. Kan er een mee dan kunnen er ook twee mee zou je zeggen tegen normale kosten!
    Hoop dat het goedkomt, mag het plezier niet verprutsen.

Wat zijn jullie al ver op die locatie kaart,
    dag, welterusten,
    Gerleen.
  3. Pauline van Diest:
    Hoop voor jullie op lekkerder weer. Veel plezier in Denemarken
  4. Astrid Teeuwen:
    25 augustus 2018
    Wat een afstanden leggen jullie weer af!!
    Ik duim voor mooi weer in Denemarken
  5. Ellen Schotanus:
    25 augustus 2018
    Na regen komt zonneschijn...
    Misschien is UPS voor de fiets een mogelijkheid?
  6. Agnes:
    25 augustus 2018
    Ik moest zo lachen om dat volkslied. Ik zie het al helemaal voor me. De ene knort lekker door en de ander staat in de houding naast het bed, hihi🤣 Enne..... ik heb voor morgen ☀️mooi weer voor jullie besteld. Lekker zonnetje. Leuk zeg zo dicht bij de Deense grens. Wel foto maken hé, van de landsgrens!!! 1 been hier en 1 been daar🤪
    Nou, moet op dat vliegveld in Kopenhagen toch wel lukken om beide fietsen mee te krijgen in dat vliegtuig. Okay ik weet wat, wie het kortste houtje trekt, moet terug fietsen!!!!
  7. Ria van Stoltz:
    25 augustus 2018
    Tjonge wat gaat dat snel met de gefietste kilometers. Reuze knap! Bijna in Denemarken...ach dan is het nog maar een stukkie. Succes!!
  8. Ytje:
    26 augustus 2018
    Wat heb je toch een leuke stijl van verhalen schrijven; ik moet iedere keer een beetje giechelen: nu met het duitse volkslied!

Idd zaterdag hier in Overbos pittige buien en ook zon en ik kon "genieten" van de muziek van Mysteryland.
    Het vuurwerk was wel mooi; zag ik vanuit mijn zolderraam.

Goede fietsdag Elma en Tineke. Groeten.
  9. Els:
    26 augustus 2018
    Top hoor dames! Leuk om te lezen. Veel plezier verder.
  10. Judith:
    26 augustus 2018
    Het is dat het te ver is voor Nina, maar zij is gek op rommel van de kermis😂 Ze was graag mee gegaan. Leuk weer jullie reisverslagen. Prachtig hoe je alles beleeft op de fiets. Je ziet zoveel meer dan in de auto. Veel plezier nog
  11. Pieter Hordijk:
    26 augustus 2018
    Wat een leuke verhalen weer. Kriebelt het bij mij. Veeeeeel plezier in Danmark!
  12. Cor:
    26 augustus 2018
    Blij dat ik me heb opgegeven voor jullie blog. Ik geniet van de verhalen!
    Het is dat Narges en ik na onze tocht langs de Donau besloten hebben om de Ronde van Nederland te gaan fietsen, anders zou ik zeker te porren zijn om met Pieter naar Denemarken te fietsen. We hebben immers reeds enkele geslaagde tochten achter de rug. Dus Pieter, als je binnenkort een paar dagen vrij kunt plannen...
  13. Susan:
    Ha fietsers,
    Wat doen jullie het goed meiden en vandaag hebben jullie vast een top reisdag gehad. Hier, 38 km boven Kopenhagen was het in ieder geval zonnig! Verheugen jullie maar vast over Kopenhagen, wat een leuke stad en iedereen op de fiets! Lego kan je per ons kopen, aardige mensen en alles økologisch, wat wil je nog meer!
  14. Petra:
    27 augustus 2018
    ik moest even wat reisverhalen inhalen zo na het weekend. wat leuk om al jullie avonturen mee te beleven. ik hoop dat het inmiddels gelukt is met de fiets? nog veel plezier en heel veel zon de komende tijd!