Itze....

23 augustus 2018 - Itzehoe, Duitsland

Hadden we gisteren nog een pontje, vandaag was het serieuze werk: de oversteek over de Elbe. Ruim 2 kilometer voor de afvaart stond er al een file van voornamelijk campers; van voorgaand jaar weet ik dat nu de tijd is van de pensionado's in de campers. Met jaloerse blikken in de rug fietsten we voorbij om ook nog eens als eerste de pont op te mogen.

Vanmorgen voor het eerst wat meer hoogteverschillen in het landschap. En er zijn er onder ons die daar niet zo van houden. Maar het was goed te doen en ook de wind was ons redelijk goed gezind. Na de pont hebben we de Elbe nog een tijd gevolgd en we zijn nu aangekomen in Itzehoe. Itze.. wat?? Dit is toch echt een plaats van naam en faam in dit deel van Duitsland. Vandaag begint de jaarmarkt. Ter ere van onze komst is er vanavond vuurwerk. Zo te horen zitten we in dit hotel dicht bij het bruisend feesthart van Itzehoe. Hopelijk sluit de kermis op een beetje redelijk tijdstip.

Onze fietsen zijn ook met alle egards ontvangen. Ze mogen de komende 2 nachten in de grote zaal verblijven. Vanavond is daar ook een bingo/klaverjas/sjoel avondje (Duits gemompel volgen we niet altijd), maar ze staan blijkbaar niet in de weg.

Morgen onze rustdag en waarschijnlijk geen verslag. Tenzij er iets spectaculairders gebeurt dan uitslapen, lezen en over de jaarmarkt slenteren.

1. Conny:
    23 augustus 2018
    Hier dan een berichtje van mij. Bij mij ging de wekker om 5 uur. Honden uitgelaten en hup naar het werk. Voor mij gelukkig geen heuveltjes maar een rechte weg in een mooie Ford fiësta.
    Jullie schieten al aardig op en verdienen het om een dagje niets te doen. Hopelijk zetten ze jullie fietsen niet in met de bingo🙃 Veel plezier nog verder.😚
  2. Marjon:
    23 augustus 2018
    Itzehoe daar moet je nasrtoe. Dat mag niet zo zijn maar op die jaarmarkt daar moet je zijn.
    Het is maar goed dat morgen rustdag is. Kun je heel Itzehoezo bekijken. Ik ben toch eigenlijk stiekem wel jaloers naar het verslag van morgen. 😋
  3. Anja:
    23 augustus 2018
    Goed bezig en wat geeft dat een heerlijk gevoel he langs de file fuetsen. Veel plezier bij de jaarmarkt
  4. Irene:
    23 augustus 2018
    Hahaha, Elma - had je even een Titanic-momentje of was het een kwestie van afkoelen na de inspanning?! Mooie route zo te zien, ik heb weer bewondering voor jullie sportieve onderneming, hoogte of geen hoogte. Veel succes en hopelijk verder muggenloze overnachtingen.
  5. Roos:
    23 augustus 2018
    Geniet morgen lekker van jullie welverdiende rustdag, kanjers!😘 Mamsie, ik hou van jou!❤
  6. Agnes:
    Hoi fietskanjers,
    Jullie gaan snel zeg. Al lekker ver op weg.
    Gezellig spelletjes avond, zolang ze maar niet gaan karaoke zingen, met een biertje op. Lalalalalaaaaaaaa
    Heerlijk rustdag morgen. Geniet er van. Gèèn wekker, lekker ontbijtje, koffie drinken, chillen en wat rond snuffelen in het dorp. Welterusten voor straks en fijne dag morgen.
    Groetjes van Agnes
  7. Gerleen:
    23 augustus 2018
    Leuk verslag met bijpassende foto's, tuurlijk gebeurt er morgen iets spectaculairs, anders zorgen jullie daarvoor. Wij willen belevenissen. Geniet van een dagje rustig aan, het weer is hier nu wat herfstig geworden.

Dag,

groeten, Gerleen.
  8. Margreet T:
    23 augustus 2018
    Wat heerlijk om jullie door jullie verhalen weer te volgen. We reizen zo een beetje met jullie mee. Veel plezier en geniet van jullie 'rust'dag!
  9. Ytje:
    23 augustus 2018
    Oké, resumé...5 dagen gefietst en...395 km achter de rug, poepoe; goed hoor! 👏🏼👏🏼

Gezellige dag morgen, jaarmarkt, altijd lekker: bratwurst und bier..Doei.
  10. Elma:
    23 augustus 2018
    Nee Ytje, nu moet ik toch even corrigeren. Die afstand is hemelsbreed van overnachting naar overnachting. We hebben toch echt ruim 500 km op de teller staan.
  11. Ytje:
    24 augustus 2018
    Dank je Elma, dat dacht ik ook al: 5 x 100. Geweldig gedaan hoor en...Tineke, gaat goed hè?
    Lekker in een B&B o.i.d. Mooi zo.