Muggenterreur

22 augustus 2018 - Beverstedt, Duitsland

Een hele slechte nachtrust leek een voorteken voor een zware fietstocht vandaag. Niets was minder waar. Aan het einde van de dag kwamen we allebei tot de conclusie dat we best nog een stukje verder hadden gekund, als het zou moeten dan. ;-)

Afgelopen nacht werden we gek van de muggen. Toen we van elkaar wisten er wakker van te liggen, hebben we midden in de nacht een kruistocht gehouden. Die ene mug die aan de massamoord wist te ontkomen heeft ons nog tot de morgen om beurten wakker gezoemd en gestoken.

We hadden weer prachtig weer om te fietsen. De hele dag zon, beetje aan de warme kant, maar door al het groen aan de kant van de vele boerenweggetjes die we fietsen veel schaduw. Vanmiddag met de pont de Wesel over. Dat betekent extra rust en weer een paar 100 meter van de afstand 'afgekocht'.

We zijn nu weer in een B&B beland en hebben ons eigen 'zomerhuisje'. Tot de tanden toe zijn we bewapend met muggenafweergeschut, dus wat zal ons nu nog van een goede nacht moeten weerhouden? Hooguit één van de kilometerslange goederentreinen die hier vlakbij voortrazen.

1. Laura de Jong:
    22 augustus 2018
    Ik verbaas me deze lange warme zomer over het ontbreken van muggen. Wel hadden wespen zich genesteld en gisteren hebben twee medewerkers van de Meerlanden de rust aan Ijweg 1603 hersteld.
    Mooi verder fietsen, geniet ervan!
  2. Mirjam:
    22 augustus 2018
    Dan wens ik jullie een goede nachtrust en hopelijk is er niets wat die verstoord. Weer errug leuk de belevenissen te volgen.!
    Jullie gaan lekker🌞
  3. Joke:
    22 augustus 2018
    Ik geniet weer van wat jullie meemaken en op welke manier jullie dit beschrijven! Top!
  4. Agnes:
    22 augustus 2018
    Wat een heerlijk verhaal. Ik geniet van jullie fietstocht. Zo leuk!!! Ai en dan die muggen, de rotzakken. Pak ze!!!!
    Uh, die foto, wie is die derde fietser. Of staat die fiets er nog uit 40-45?
  5. Corrie:
    Leuk verhaal weer. Op naar de 5e fietsdag na hopelijk een rustige nacht
  6. Angeline:
    Goed gedaan meiden!
    Bedankt voor het verslag😘
  7. Anneke Witt:
    22 augustus 2018
    Wat een heerlijke luxe zulke onderkomens!! Behalve de muggen dan, ai. Maar het klinkt weer als een mooi afwisselend avontuur! Veel plezier samen!
    Groetjes, Anneke
    Het gaat goed, dames!
    Vrolijke fietsdag.
  10. Marica Ouwerkerk:
    23 augustus 2018
    Wat is het toch weer leuk om jullie reisverslag te lezen, kijk er elke dag een beetje naar uit.
    Geniet van jullie verder fietstocht veel plezier en succes.
  11. Nel Bonnema:
    23 augustus 2018
    Dag Elma, Cor de Boer wil ook graag je reisverhaal krijgen. Kan je hem dat ook sturen? zijn mailadres is:[email protected]
  12. Roos:
    23 augustus 2018
    Muggen😳 verschrikkelijk irritant... zet hem op, meiden!💪