Duitsland

21 augustus 2018 - Saterland, Duitsland

De routine begint er al weer aardig in te komen. Eerste stop is bij de bakker voor belegde broodjes en daarna een tussenstop bij de supermarkt om de rest van de lunch in te slaan.

We discussieerden wat over de aanwezigheid van borden bij landsgrenzen op ieder paadje en landweggetje. Niet dus. Aan de teksten bij boerderijen bleken we even na de middag toch onopvallend Duitsland te zijn binnengeglipt.

Perfect fietsweer vandaag. Redelijk zonnig, maar niet te warm en nauwelijks wind. Zelfs de windmolens, hier in de omgeving in grote getale aanwezig, stonden praktisch stil.  Gelukkig is vrijwel ieder dak hier volledig bedekt met zonnepanelen, dus we konden ons fietswasje van vandaag zonder gewetenswroeging in de droger stoppen. We kunnen in onze "bett und bröttchen" gebruik maken van de keuken, voorzien van kookgerei (ja, dààg) en dus ook van een droger.

Tineke heeft vanmiddag gebeld om te vragen of we hier terecht konden. Na 3 woorden Duits werd ze al ontmanteld met "je kunt gewoon Nederlands spreken hoor".

Morgen wordt het nog weer een paar graden warmer, dus gaan we ons best doen om nu écht om 8.30 uur te vertrekken. Effe efficiënter te werk gaan Elma, óf wat vroeger opstaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pauline van Diest:
    21 augustus 2018
    Geen foto's vandaag? Had gisteren een reactie ergens getypt maar zag het niet terug. Heel veel succes en plezier verder.
  2. Elma:
    21 augustus 2018
    Je was me nu te snel af Pauline. Foto's waren nog aan het laden. WiFi (oh nee WLAN in Duitsland) niet zo vlug; ik trouwens ook niet. Jammer van je reactie van gisteren.
  3. Ytje:
    21 augustus 2018
    Ja ja, 8:30u vertrekken...wie spoort wie nu aan?
    100 km perdag, oh ik kan nu ook iets sneller dan een...🐌, ha ha.

Veel plezier maar weer meisjes. Daag.😄🇳🇱
  4. Gerleen:
    21 augustus 2018
    Fijn te lezen en te zien dat het weer als vanouds gaat, hou vol, lekker verder peddelen morgen. dag, Gerleen.
  5. Marjon:
    22 augustus 2018
    Wat een leuke stukjes schrijf je Elma. Leest lekker weg en gezellig. De info over de zonnepanelen en zonder wroeging de droger gebruiken heerlijk. Hihi i like it.
    Mooi daar trouwens. Kijk weer uit naar morgen of het vroege vertrek gelukt is.
  6. Elly:
    22 augustus 2018
    Gezellig om jullie te volgen. Misschien dat wij volgend jaar deze route gaan fietsen. Wij fietsten 4 dagen de Hanzefietsroute in Nederland wel 5 keer de Waal en de IJssel over met een pontje. Wisselend leuk en soms wat saai.
    Veel plezier nog🚴‍♀️🚵‍♂️