Funen

27 augustus 2018 - Odense, Denemarken

Je hebt momenten dat je denkt: we hadden ook in Turkije op een luchtbedje kunnen liggen. We hadden vandaag wel vaker zo'n moment. Zie voor nadere toelichting de foto's en het filmpje, als het lukt om die te laden.

Na de oversteek naar Funen aan het begin van de middag scheen voor het eerst de zon, waarna de rest van de middag de zon werd afgewisseld door regenbuien.

Het laatste deel van Jutland paste wat betreft omgeving bij het weer: nogal saai, met slapende dorpjes. In het deel van Duitsland wat we doorkruist hebben zagen de huizen en tuinen er goedverzorgd en leuk uit. Hier vaak rommelig of zelfs verwaarloosd. In de omgeving van Odense, waar we nu zijn, is het landschap, maar ook de dorpjes, veel leuker. Het enige overstekende wild dat we vandaag gezien hebben was een muis.

Voor dit laatste deel van onze route hebben we geen routeboekje, waarin ook adressen van b&b's en hotels zijn opgenomen. Het zoeken hiernaar is nu wat lastiger, met gebruik van internet op 'n klein telefoonschermpje.

Het is gelukt, hoewel verder dan we hadden gewild. En dat verder bestond vooral uit heuvel op en heuvel af; en er zijn er onder ons die daar niet dol op zijn. We zitten nu in hotel Frederik VI. Wat de naam al doet vermoeden klopt. Gelukkig zijn we niet zo snel in het omrekenen van Deense kronen naar euro's, dus de schrik komt later.

Morgen maken we de 'grote' oversteek naar Seeland.

1. Pauline van Diest:
    27 augustus 2018
    Hè wat jammer van het weer. Scheelt een hoop voor sfeer en het leuk vinden. Hopelijk wordt het beter in Salland. Houd de moed er in. Groeten
  2. Marja Gemser:
    27 augustus 2018
    Gewoon lekker genieten van het hotel, jullie hebben dat verdiend!
  3. Elsa Brouwer:
    27 augustus 2018
    Voordeel van een hotel is een lekker ontbijtje en dan hoppa weer het avontuur in. Op naar Salland.
  4. Ytje:
    27 augustus 2018
    Ja ja zo'n dag...jammer! Het filmpje lukt mij niet, komt wel!
    Susan is op dit moment ook in Denemarken; jij hebt haar nog gesproken hè, Tineke?
    Morgen mooie dag, denk ik; in NL droog en zon!
    Voor jullie ook hoor.😏 Daag.
  5. Mirjam:
    27 augustus 2018
    Soms is afzien op het moment niet leuk maar na afloop is de voldoening groter. Kanjers zijn jullie. Ik doe het jullie niet na.
    Geniet van jullie hotel en op naar beter weer🌞ik stuur het zonnetje ☀ 🌞
    Welterusten