De Elzas
14 mei 2025 - Molsheim, Frankrijk
We zijn vandaag in de Elzas gearriveerd en de eerste wijnvelden al gespot. Een superleuke rit vandaag, heel afwisselend, mooie en soms spectaculaire omgeving en weer prachtig weer. Paul heeft de dag heel mooi samengevat: https://www.instagram.com/hijstekpaul?igsh=MWxyN2dweTR6d216cg==
Op het moment van schrijven om 9 uur ’s avonds op een terras. En dat half mei!
Heel blij met de plek op de camping die we toegewezen hebben gekregen. Er staat een multi functionele boom op de plek die ons is toegewezen. De tassen kunnen erin hangen, de waslijn, het knijperbakje. Hier blijven we 3 nachten. Niet vanwege die boom, maar het draagt er wel toe bij. Morgen is een werkdag en daarna nog een dag waarop ik echt even niets hoef. We zijn 10 dagen onderweg, die, op één werkdag na, bestaan uit tent inpakken, fietsen, eten, verslag maken, foto’s selecteren, route voor morgen bekijken en slapen. Of zoals Paul het samenvat: jagen, verzamelen, hutje zoeken.
Ik heb voor morgen een co-working plek gereserveerd en we verkennen alvast de route naar kantoor. Het is in een hotel, kost niets, en ik hoef mij helemaal niet te houden aan de gereserveerde tijd van 7.00 uur!! tot 11.00 uur volgens de vriendelijke receptionist. Nu maar hopen dat hij morgenochtend ook dienst heeft, of zijn collega nét zo soepel is. Morgen dus werken, vrijdag een vrije dag. Zaterdag meld ik mij weer.

Geniet van jullie vrije dag(en) en werk(dag)!
Lekker genieten! Ook van jullie 'vrije' dagen!
Wij hebben er mooie herinneringen liggen en als ik Elzas hoor, dan verschijnt er een glimlach op mijn gezicht van oor tot oor. Schitterend gebied.
Wat een prachtige kampeerplek hebben jullie gevonden. Super handig die boom 🌳
Wij zagen veel tamme ooievaars in de Elzas; op een parkeerplaats, op een camping, in dorpjes…… overal liepen ze.
De fietspaden waren er ook erg mooi. Dus ik hoop dat jullie daar een mooie route kunnen fietsen, zonder veel modder paadjes 🤭.
Elma werk ze voor vandaag en Paul geniet van het heerlijke weer. Lekker zwemmen, zonnen, de was doen, boek lezen, met de drone “spelen”, boodschapjes, koken …… of wat dan ook.
Veel plezier 👋🏼😘