De Elzas

14 mei 2025 - Molsheim, Frankrijk

We zijn vandaag in de Elzas gearriveerd en de eerste wijnvelden al gespot. Een superleuke rit vandaag, heel afwisselend, mooie en soms spectaculaire omgeving en weer prachtig weer. Paul heeft de dag heel mooi samengevat: https://www.instagram.com/hijstekpaul?igsh=MWxyN2dweTR6d216cg==

Op het moment van schrijven om 9 uur ’s avonds op een terras. En dat half mei!

Heel blij met de plek op de camping die we toegewezen hebben gekregen. Er staat een multi functionele boom op de plek die ons is toegewezen. De tassen kunnen erin hangen, de waslijn, het knijperbakje. Hier blijven we 3 nachten. Niet vanwege die boom, maar het draagt er wel toe bij. Morgen is een werkdag en daarna nog een dag waarop ik echt even niets hoef. We zijn 10 dagen onderweg, die, op één werkdag na, bestaan uit tent inpakken, fietsen, eten, verslag maken, foto’s selecteren, route voor morgen bekijken en slapen. Of zoals Paul het samenvat: jagen, verzamelen, hutje zoeken.

Ik heb voor morgen een co-working plek gereserveerd en we verkennen alvast de route naar kantoor. Het is in een hotel, kost niets, en ik hoef mij helemaal niet te houden aan de gereserveerde tijd van 7.00 uur!! tot 11.00 uur volgens de vriendelijke receptionist. Nu maar hopen dat hij morgenochtend ook dienst heeft, of zijn collega nét zo soepel is. Morgen dus werken, vrijdag een vrije dag. Zaterdag meld ik mij weer.

Foto’s

11 Reacties

  1. Elze:
    14 mei 2025
    Zo handig hè, die multifunctionele bomen in de Elzas. Dat is echt een pré ;-)
  2. Elly Rechtuijt:
    14 mei 2025
    Klinkt weer goed allemaal.
  3. MargreetT:
    14 mei 2025
    Mooie omgeving inderdaad. Leuk ook de filmpjes via Instagram!
    Geniet van jullie vrije dag(en) en werk(dag)!
  4. Ellen:
    14 mei 2025
    Mooie foto's. Zo'n kanaal waar maar een enkel plezierjacht doorheen kan in de breedte heb ik ook eens gezien in Frankrijk. Toen fietste ik Benjaminse naar Venetië. Of dat hetzelfde kanaal was weet ik niet meer. Zou wel kunnen.
    Lekker genieten! Ook van jullie 'vrije' dagen!
  5. Nel:
    15 mei 2025
    Geniet van jullie rust, na q0vdagen werken!
  6. Anja:
    15 mei 2025
    Herkenbaar die kanazowwl in de Elzas als in Frankrijk. Heerlijk fietsen
  7. Ria van Stoltz:
    15 mei 2025
    Werkze vandaag. En ben toch benieuwd hoe morgen een ‘rust’dag eruit ziet voor een bezige bij.
  8. Agnus:
    15 mei 2025
    Goedemorgen Elma en Paul in de Elzas.
    Wij hebben er mooie herinneringen liggen en als ik Elzas hoor, dan verschijnt er een glimlach op mijn gezicht van oor tot oor. Schitterend gebied.
    Wat een prachtige kampeerplek hebben jullie gevonden. Super handig die boom 🌳
    Wij zagen veel tamme ooievaars in de Elzas; op een parkeerplaats, op een camping, in dorpjes…… overal liepen ze.
    De fietspaden waren er ook erg mooi. Dus ik hoop dat jullie daar een mooie route kunnen fietsen, zonder veel modder paadjes 🤭.
    Elma werk ze voor vandaag en Paul geniet van het heerlijke weer. Lekker zwemmen, zonnen, de was doen, boek lezen, met de drone “spelen”, boodschapjes, koken …… of wat dan ook.
    Veel plezier 👋🏼😘
  9. Jeroen:
    15 mei 2025
    Jullie boffen echt met het weer! In de regen en kou fietsen lijkt mij helemaal niets. Is het ‘n optie om de boom mee te nemen?
  10. Jantine Stuive:
    16 mei 2025
    Heerlijke verhalen ik geniet met jullie mee.
  11. Ottoliene Taal:
    27 mei 2025
    Werk lekker en doe ook even niets 😊