DRW - deel 2

4 september 2017 - Schönbühel an der Donau, Oostenrijk

Nou, zie foto, daar zit ik dan weer voor mijn tentje. Gisteren camping wel gevonden, maar bleek alleen een veldje voor trekkers bij een recreatieplas. Ik was de enige en vond dat niet zo'n goed idee. Het leek op 's-nachts in je eentje in een tentje op het strandje van het H'meerse Bos. Werd dus hotel op een soort campus van een universiteit. Nu sta ik weer veilig tussen de campers met gepensioneerden, die een oogje in het zeil houden.

Eerst wil ik eens laten weten hoe leuk ik alle reacties vind. Al gauw na het plaatsen van mijn verhaal ga ik kijken of er al reacties zijn. Ik kijk ook regelmatig één of twee dagen terug, zodat ik niets mis. Het is mijn lijntje met thuis en die is toch erg belangrijk voor mij, hoe ik ook van dit avontuur geniet.

Vanmorgen bij de koffie een lokale Oostenrijker gesproken. Dat begint altijd met de vraag waar ik naar op weg ben. Na 3 woorden Duits gesproken te hebben word ik al herkend als Hollander. Maar dan toch zeker niet met die fiets vanuit Holland? Ik, met enige trots: "ja, doch". Kijk, ik mag dan geen talenknobbel, maar een talenkuil hebben, fietsen, dat kan ik wel.

De laatste dagen heb ik zulke afstanden afgelegd, dat ik verwacht morgen al in Wenen aan te komen, als er niets tegenzit. Afgelopen weekend had ik uitgerekend dat ik woensdag aan zou komen. Donderdag en vrijdag wilde ik dan in Wenen blijven. Nu dus een dag vroeger en dat komt mij goed uit. Ik fiets dan vrijdag de 66 km. naar Bratislava (hoofdstad van Slowakije), en kan dan daar ook nog één dag blijven. Vanaf zondag dan nog een kleine 300 km. naar Boedapest. Maar ja, de plannen kunnen zomaar weer veranderen.

Vanmorgen brak de zon weer door. De omgeving is echt veel mooier als de zon schijnt. De warmte van de zon was ook heerlijk. Het is de afgelopen dagen best koud geweest, maar in de loop van de middag kon de jas weer eens uit. Nu heerlijk mijn verhaaltje schrijven in de zon.

1. Caroline:
    4 september 2017
    Hé Elma, fijn die zon idd! De wereld ziet er dan zoveel mooier uit! Hoop voor je dat het nog even zo blijft! Hier wordt het herfst eind Vd week dus je moet je nog maar even bedenken of je je tocht zo snel voortzet. Mschien kun je er beter wat langer over doen! Leuk al die contacten die je opdoet. Dan kun je er ook best trots op zijn dat je Nederlander bent! Alleen wij kunnen dit....uhhh....jij dan ten minste...als een schoolvoorbeeld voor ons allemaal! Geniet lekker van de vrijheid meis! Ik heb m'n eerste werkdag er weer opzitten vandaag!
  2. Pauline van Diest:
    4 september 2017
    Prachtig avontuur Elma! Ik zie me zo iets ook wel eens doen. Misschien iets minder ver ;) je plan klinkt goed. Geniet ze en veel mooi weer! Doeg
  3. Ytje:
    4 september 2017
    Ohh dank je, dat je de afstanden vermeld, dan heb ik een idee; zoek het ook op de kaart en de bosatlas, wat een afstanden zeg!
    Ik las vandaag al bijna 1000 km gefietst, fantastisch!!
    Mooie foto's. Dat je toch zo makkelijk kunt mailen en appen, je reageert soms ook op de groepsapp.
    Goede avond en nacht. Groetjes.
  4. Paul Hijstek:
    4 september 2017
    Haha, anders voel ik me zo een voyeur.
    Mooi avontuur, ben jaloers !!

Groet Paul
  5. Marika:
    4 september 2017
    Wat ontzettend leuk om mee te lezen met jouw avontuur op de fiets. Ik krijg zo ook zin om op fietsvakantie te gaan
    Groetjes
  6. Gerleen:
    Hoi Elm,
    Gaat gelukkig fijn met weer een lief zonnetje erbij, berichten worden hier nu voor woensdag en erna wel minder, hoop dat het in midden Europa beter blijft. Nog een dag en dan al in Wenen, gaat inderdaad iets vlugger dan je planning, beter zo dan andersom!
    Geniet maar van de dingen die je beleeft, neemt niemand je meer af.
    Dag, tot morgen, slaap lekker, Gerleen.
  7. John en caroline:
    4 september 2017
    Hej Elma, hoe moet ik me dat voorstellen een caping op een campus tussen de campers. Ik vind je wel verstandig dat je daar niet alleen ging staan aan recreatieplas. John en ik kennen de omgeving een beetje van onze vakantie in ZuidDuitsland en Oostenrijk. Een enkele foto zien er soms vertrouwd uit. Heb je de hellingen met druiven ook gezien ergens langs je route ? Daar waren wij van onder de indruk ( soms zo steil . En koeien met bellen heb je die ook al gezien ? Veel fietsplezier maar weer morgen . Wat doe je ' s avonds behalve relaxen ...want boeken mee is wellicht teveel ballast. Lekker dat het zo voorspoedig gaat . Slaap ze vannacht.
  8. Laura:
    4 september 2017
    Oeps, met ontroering lees ik vanavond je verhaal. Ooit zijn mijn man en ik over de Donau vanuit Wenen naar Melk gevaren. Het was een verzorgde reis en in Melk stond onze bus weer klaar. Zo kan het ook! Geniet van alles en van de zon. Hier ook weer een lekkere dag maar zo vroeg donker, we gaan de nachtschuit in zo zei mijn vader vroeger om deze tijd. Dag hoor, groet van Laura
  9. Judith:
    4 september 2017
    Heb je geen last van koude voeten s'nachs ? De nachten zijn vaak koud.Maar daar had je geloof ik al rekening meegehouden. Je ligt goed op schema fijn hoor.Wat vind ik het leuk om je verhalen te lezen en wat een leuke en mooie foto's .Je mag trots zijn op jezelf .En anders ben ik dat wel .Slaap lekker en veel fietsplezier morgen
  10. Mama Vaalburg:
    4 september 2017
    Hallo meiske,Fijn om je lange en uitgebreide verhaal te lezen,wij Tante Klasien,Pa en ik
    genieten ervan!Mooie Foto's en jij met je tentje,we leven helemaal mee.Gisteren is Gerleen ook geweest plus 10 andere familie-leden,alles ter ere van Klasien.Woensdag-morgen vroeg gaat ze weer terug naar haar home.Voor morgen weer een mooie dag
    en slaap lekker meiske,lieve groetjes van ons alle drie,mam.
  11. Astrid Teeuwen:
    4 september 2017
    Leuk om je verhaal te lezen en de foto's te bekijken, wat fijn voor je dat je voor ligt op schema. Onwijs stoer dat je al zo ver bent gekomen (in je eentje nogwel). Geniet van de komende dagen!
  12. Corrie:
    4 september 2017
    Fijn dat je zo op schema ligt, dan heb je ook nog de tijd om wat te bekijken.
    Jij bent benieuwd naar alle reacties en wij iedere avond naar jouw verhaal. Welterusten en morgen weer een goede reis op je stalen ros
  13. John:
    4 september 2017
    Hey Elma, goed bezig, je schiet al lekker op en t gaat je makkelijk af zo te lezen.
    Succes de komende dagen en geniet ervan
  14. Marja Gemser:
    4 september 2017
    Wenen is leuk, ben er net een paar dagen geweest. Moet je zeker even rondkijken.
    Je gaat wel als een sneltrein. Snelle Jelle o nee Elma:-)
  15. Elly:
    5 september 2017
    Je maakt wel heel lange etappes. Wenen is inderdaad de moeite waard. Wij stondenop de camping in Klosterneuburg en zijn met trein naar Wenen gegaan, en verder met de metro. Veel plezier!
  16. Mirjam:
    5 september 2017
    Wat leuk om je belevenissen mee te lezen.Ik vind het zo stoer!!Op naar het mooie Wenen.Heel veel plezier.
  17. Petra:
    5 september 2017
    jeetje elma, wat gaat dat snel. ik dacht van tevoren dat je een eeuwigheid onderweg zou zijn naar budapest, maar je vliegt als een speer door europa. Knap hoor. Ik doet je niet na. Veel plezier in Wenen!
  18. Joke:
    5 september 2017
    Leuk dat jij de reacties leuk vindt! Die vind ik -naast jouw verhaal- óók leuk om te lezen, en vooral die van Gerleen; die zijn zó ontzettend aardig! (Lief bedoel ik dan, maar veel mannen hebben het niet zo op 'lief' als het over henzelf gaat ;), daarom zeg ik maar aardig:) )
  19. Debbie:
    5 september 2017
    Jeetje Elma wat ga je snel en dat zonder motor he! Je kan trots op jezelf zijn dat je dit kan en het gewoon doet. Heel veel plezier in Wenen en daarna de laatste loodjes. Appeltje eitje voor jou. Lieve groetjes Debbie
  20. Annemiek:
    Hi Elma,
    Ik heb geen idee of je een talenknobbel hebt, maar schrijven kun je zeker. Wat leuk om je stukjes te lezen en wat een mooie prestatie. Top!!!!
    Groetjes Annemiek
  21. Annemieke Hollander:
    5 september 2017
    Wat een mooi woord: talenkuil! Ook ik geniet mee van je verhalen. Groetjes van een Hollander
  22. Sujata:
    6 september 2017
    Voor op schema. Ik had eigenlijk niet anders van je verwacht. Geweldig. Gelukkig heb je ook beter weer. Hier is het volgens mij over met de pret. Maar dat is natuurlijk veel minder erg als je lekker droog binnen kan zitten. Lekker genieten van je rustdagen. Dat heb je meer dan verdiend!!!
  23. Jantine Stuive:
    7 september 2017
    Zo wat een fietstalent ben je toch. Gewoon een dag eerder, met toch een pittig schema. Lekker als het lukt. Dan kun je van Bratislava ook wat langer genieten.