De grens over

22 augustus 2017 - Xanten, Duitsland

Vandaag de eerste volledige dag. Dus inclusief tent inpakken en spullen weer op de fiets laden (hoe kan dat gisteren nou allemaal in die tassen gepast hebben?). De 2e set fietskleding moet aan want 's nachts blijkt de was niet te drogen. Alleen de handdoek maakt z'n belofte van sneldrogend waar, maar dat lijkt me logisch, want ik had niet de indruk dat ie mij droogde na het douchen, dus waar moest ie van drogen?

Onderweg zat de natte kleding en tent in de tassen me dwars. Afgestapt en de was opgehangen. Tocht vervolgd als de lokale voddenboer. Nou ja, een flink aantal mensen heeft vanavond aan tafel iets te vertellen. Tijdens de koffie de tent te drogen gehangen. Dankzij het prachtige weer probleem weer opgelost!

Ben inmiddels niet meer op Hollandse bodem. Mijn tentje staat opgeslagen in de directe omgeving van het Duitse Xanten. Iets minder ver dan ik gewild had, maar de eerstvolgende camping, min of meer op mijn route is ruim 60 km. verder. Ik verwacht geen spectaculaire omgeving morgen, maar daarover morgen meer.

1. Laura:
    22 augustus 2017
    Dag Elma. Goed om je belevenissen te lezen en het gaat goed nietwaar? Ik heb er vandaag ook 65 km op zitten, met 12 ,,vrouwen" gefietst. Heerlijk weer en rond Spaarnwoude zo rustig, in Drenthe is het nu drukker.
    Lekker slapen straks en goede reis
  2. Angeline:
    22 augustus 2017
    Mij bezorgde je verslag een heuse glimlach om de mond
    Thanx en goede reis verder!
  3. Agnes:
    Hoi Elma,
    Zelf op vakantie en ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen. Wat ben je goed bezig.
    En dan het zoeken naar hoe je je spulletjes moet drogen. Ach laat die "voddenboer" maar schuiven. Enne...... ondanks dat het morgen misschien niet spectaculair zal zijn, toch heerlijk gaan genieten van de omgeving.
    Welterusten voor vanavond. En heel veel succes met fietsen morgen.
    Groetjes vanuit Bretagne van Agnes en Colinda
  4. Elly:
    22 augustus 2017
    Leuk Elma dat je weer zo'n mooie tocht gaat maken, vooral dapper dat je dat alleen doet. Ces en ik fietsten het 1e deel in 2000 en van Passau naar Hod. In 2004. Ik vind het leuk om je te volgen, heb ons album er ook even bij gepakt. Heel veel fietsplezier!
  5. Jantine Stuive:
    22 augustus 2017
    Bimmen dat komt mij bekend voor. Of vergis ik me. Fijn dat het zo lekker weer is. Vlaggestok voor je fietskleding aan je bagagerek is misschien een idee :)
  6. Anja:
    22 augustus 2017
    Ha Elma, creatieve oplossing voor de natte spullen.
    En leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen met deze fietstocht. Geniet morgen van je fietstocht
    Groetjes Anja
  7. Corrie:
    22 augustus 2017
    Dat zal inderdaad een leuk gezicht geweest zijn zo'n fietsende voddenboer. Misschien even op google lezen hoe anderen dat doen. Of zijn de meeste niet zo'n bikkel als jij met kamperen?
  8. Anneke Witt:
    22 augustus 2017
    Haha, erg leuk verhaal Elma. Ik zie het helemaal voor me..het fietsende droogrek. Slaap lekker!
  9. Gerleen:
    22 augustus 2017
    Hoi Elm, ja dat drogen is denk een dingetje, als je die tent de volgende avond weer opzet zou ik me daar maar niet druk om maken.
    Groeten en slaap lekker, dag,
    Gerleen.
  10. Paulien:
    22 augustus 2017
    Die handdoek gaat steeds beter drogen is mijn ervaring!
  11. Ellen Schotanus:
    22 augustus 2017
    Hoi Elma, je bent al lekker opgeschoten. Ik rol de kleding na het wassen in de handdoek. Dat scheelt een heleboel. Maar ja, er zijn ook dagen dat je beter niet kunt wassen... Mijn tent lap ik 's morgens af met een doekje. Soms zowel van binnen als van buiten. Dat scheelt een hoop vocht en dus gewicht met klimmen. Als je hem 's avonds weer op zet is een natte tent verder geen probleem.
    Veel plezier morgen!
  12. Mirjam:
    22 augustus 2017
    Wat vertel je dat leuk Elma!Zo geniet ik mee met jouw belevenissen.Droog tentje slaapt vast heerlijk....zzzz
    Fiets ze morgen weer
    Gr Mirjam
  13. Sujata:
    23 augustus 2017
    Nou nou Elma het begint al goed. Wat we al zeiden; saai zal het vast niet worden.
    Succes!!!
  14. JanR:
    Hoi Elma.
    Ik ga je volgen.
    Veel plezier en veel succes!
  15. Marica Ouwerkerk:
    23 augustus 2017
    Ik geniet nu al van je verhalen en foto's en je bent pas begonnen dus dat beloofd wat voor de komende weken. Groetjes