Pieken zonder dalen

29 augustus 2017 - Gunzenhausen, Duitsland

Het was onmiskenbaar vandaag de zwaarste dag tot nu toe. Ik moest uit het dal klimmen, letterlijk dan, het Taubertal wel te verstaan. Klimmen en weer dalen, met het klimmen in de hoofdrol. Voelt als 3 stappen voorwaarts en weer 2 stappen terug, tot je het dal uit bent; om een uur of 2.

Op mijn 50e verjaardag kreeg ik nogal eens te horen: het doet geen pijn, je voelt er niks van. Nou, zou zeggen: ga eens met ruim 20 kilo bagage een helling op fietsen. Ik snap het nu wel hoor, van die geraniums en erachter gaan zitten.

Onderweg bij een boerderij gevraagd aan de boer of ie m'n waterflessen wil vullen. Ondertussen kon ik op de thermometer zien dat het 26 graden in de schaduw was. Geen wonder dat ik zo'n 3 liter gedronken heb vandaag.

Volgens het hoogteschema wordt het morgen ook nog even klimmen en dalen, maar dan in een eerlijke verhouding, daarna voorlopig weer redelijk vlak.

Met de groeten van mijn buren..... uit Utrecht.

1. Ytje:
    29 augustus 2017
    ...wat ben je toch een kanjer...klimmen en klimmen, ja ook dalen!
    Nu weer een rustdag zeker? of niet?
    Ik denk aan je, daag.
  2. Gerleen:
    29 augustus 2017
    Hoi Elm, hopen dat het wat koeler wordt maar liever geen regen denk. Hier is het ook warm geweest maar voor woensdag is er behoorlijk regen voorspeld dus verandering op komst. Ben je op reisschema? zou fijn zijn als je wat voorloopt om er nog een dagje met een korte afstand tussen te kunnen passen. Veel plezier morgen, mooie foto's !
    dag.
  3. Judith:
    29 augustus 2017
    Pffffffffff en dat is dan vakantie.Klinkt toch als hard werken.Maar stiekum toch wel jarloers op je.Succes morgen ,hopelijk minder zwaar.
  4. Mama Vaalburg:
    29 augustus 2017
    Na een zware dag,klimmen en hitte,hoop ik dat het morgen beter word.Kun je niet
    een rustdag nemen?Mooie foto's,we leven met je mee,gisteren geen mailtje maar
    vandaag 2.Heel fijn!!Dag lieverd,Mam.
  5. Jantine Stuive:
    30 augustus 2017
    Ja klimmen helemaal jou ding....en waar je om hoog gaat ...ga je ook weer naar beneden. Ik proef het genieten in je verhalen.
  6. Jantine Stuive:
    30 augustus 2017
    Hum hier ben ik toch blij dat het lezen een lekker verzetje is Elma, maar jij flikt het hem toch weer.
  7. Susan:
    Ha Elma,
    Heb een fijne dag vandaag, ik hoop echt dat je vandaag méér naar beneden kan gaan want dat heb je verdiend na de zware dag gisteren. Succes , bevalt het kamperen ?
  8. Marjon:
    30 augustus 2017
    Haaaa Elma, wat leuk weer. De tekst fotos en het plezier voelen tussen de regels door. Ja oke klimmen is lastig en geraniums zijn mooi. Maar die zijn ook mooi als je ze opzoekt met veel fietsen. Nee achter de geraniums ga je niet redden hoor. Geniet ervan enne blijf oppassen.
    Groetjes Marjon
  9. Laura:
    30 augustus 2017
    Dag Elma, voor jou gisteren een hele klus, ik fietste gisteren met de ,,Vrouwen" richting Uithoorn. Zo fijn met de wind door je haren terwijl we mensen op apegapen in de schaduw op het terras zagen zitten. Vannacht ging het regenen dus ga ik een beetje poetsen na al die mooie zonnige dagen. Goeie reis en geniet ervan, groet van Laura
  10. Anneke Witt:
    31 augustus 2017
    Hoi Elma, de klimmers en dalers uit de Zwitserse bergen zijn weer terug in t platte Nederland. Ik heb aan je gedacht en kan je vooral meegeven dat toch na elke piek, met vast n prachtig uitzicht, weer een dalletje komt. En ook al gaat t langzaam, je komt er met jouw doorzettingsvermogen altijd wel. Top gedaan! Groetjes, Anneke
  11. Sujata:
    1 september 2017
    Dat heb je toch maar weer mooi geflikt. Knap hoor. Hopelijk heb je snel een rustdag gepland en lig je nog goed op schema. En die geraniums neem je volgend keer gewoon lekker mee voor op je fiets. Dan zit je er toch nog achter. Succes!!!!