Pieken en dalen

28 augustus 2017 - Laudenbach, Duitsland

Helm op! Het wordt klimmen vandaag en dalen!!

Na een kilometer of 15 verlaat ik de Main en gaat de route zuidwaarts. Ik ben in mijn element: korte klimmetjes, zweet op de rug, en afdalingen wisselen elkaar af. De afdalingen zijn korter, zodat na ruim 50 km. het hoogste punt bereikt is, waarna ik in vliegende vaart een zonovergoten  Tauberdal binnenzeil. De tocht in het dal is erg mooi en afwisselend.

Tijdens de lunch komt het Utrechtse stel weer voorbij. Ik stond naast ze op de camping in Koblenz. Zij doen voor een deel dezelfde route als ik en onze paden kruizen zich zo vaak dat we alleen nog maar even hallo roepen in het voorbijgaan.

Het was warm vandaag, maar op de fiets weinig last van. Toch een camping eerder gestopt dan ik bedacht had; op het trekkersveld sta ik samen met..... inderdaad, uit Utrecht.

Op de camping moet ik tol betalen voor de digitale snelweg, dus ik gok op het restaurant. Zit nu in Restaurant "Zur Krone", waar de tijd heeft stilgestaan, dus WLAN (moet niet om WiFi vragen, verschil weet ik niet): "nein, dass haben wir nicht".

Ben bang dat dit verslag morgenmiddag op z'n vroegst gepost kan worden. En ja, ik weet het, dank voor de suggestie, maar McDonalds bevindt zich meestal langs de snelweg en ik niet.