Pieken en dalen

28 augustus 2017 - Laudenbach, Duitsland

Helm op! Het wordt klimmen vandaag en dalen!!

Na een kilometer of 15 verlaat ik de Main en gaat de route zuidwaarts. Ik ben in mijn element: korte klimmetjes, zweet op de rug, en afdalingen wisselen elkaar af. De afdalingen zijn korter, zodat na ruim 50 km. het hoogste punt bereikt is, waarna ik in vliegende vaart een zonovergoten  Tauberdal binnenzeil. De tocht in het dal is erg mooi en afwisselend.

Tijdens de lunch komt het Utrechtse stel weer voorbij. Ik stond naast ze op de camping in Koblenz. Zij doen voor een deel dezelfde route als ik en onze paden kruizen zich zo vaak dat we alleen nog maar even hallo roepen in het voorbijgaan.

Het was warm vandaag, maar op de fiets weinig last van. Toch een camping eerder gestopt dan ik bedacht had; op het trekkersveld sta ik samen met..... inderdaad, uit Utrecht.

Op de camping moet ik tol betalen voor de digitale snelweg, dus ik gok op het restaurant. Zit nu in Restaurant "Zur Krone", waar de tijd heeft stilgestaan, dus WLAN (moet niet om WiFi vragen, verschil weet ik niet): "nein, dass haben wir nicht".

Ben bang dat dit verslag morgenmiddag op z'n vroegst gepost kan worden. En ja, ik weet het, dank voor de suggestie, maar McDonalds bevindt zich meestal langs de snelweg en ik niet.

1. Ytje:
    29 augustus 2017
    Oh leuk, leuk...je verhaal! Ik geniet! Alle goeds!
  2. Corrie:
    29 augustus 2017
    Het heeft inderdaad even geduurd met de WLAN maar je mail komt net binnen (29 aug. 19.50 uur). Wel grappig dat je "bekenden" tegen komt
  3. Pauline van Diest:
    29 augustus 2017
    Heerlijk klimmen en dalen! Succes en geniet weer
  4. Monique Lans:
    29 augustus 2017
    Miste je verslag van gister idd al. Maar je bent super bezig. Leuk om allemaal te lezen. Succes verder nog en wachten weer op je volgende verhaal
  5. Jantine Stuive:
    30 augustus 2017
    Je bent weer helemaal in je element dat proef ik tussen de regels door.
  6. Sujata:
    1 september 2017
    Ik maakte me al een beetje zorgen toen ik niets voorbij zag komen. Gelukkig ga je nog steeds lekker. En toch wel leuk om af en toe een bekend gezicht voorbij te zien komen....