Rijn --> Main

27 augustus 2017 - Wörth am Main, Duitsland

Gisteren opnieuw afscheid moeten nemen, want ons alledrie niet gemakkelijk afging.

Vanmorgen weer uitgerust begonnen. De tocht gaat nu voorlopig verder langs de Main. In Frankfurt bleek op mijn route achtereenvolgens een "musik messe" en een "food festival" te zijn. Zo op het oog zag ik geen verschil: heb alleen maar minstens een kilometer lang eettentjes, en barretjes gezien langs de kade. Gelukkig was het nog vroeg toen ik er was, dus ik kon er redelijk gemakkelijk langsfietsen.

Onderweg nog bij een sluis de Main over moeten steken. Heel steile trap omhoog; alle tassen van de fiets naar boven sjouwen fiets naar boven duwen, tassen er weer op en aan de overkant het hele ritueel opnieuw. Ik had geluk: er lagen 2 vrachtschepen in de sluis die uit 2 delen bestond, voor beide richtingen 1. Aan de schepen was het hoogteverschil goed te zien.

Verder een perfecte fietsdag: nauwelijks wind en regelmatig bewolking, waardoor het niet te warm was.

Mijn buren zijn druk in de weer met de skottelbraai (of zoiets). Hoewel ik duidelijk mijn belangstelling toon, word ik niet aan tafel uitgenodigd. Zal dus maar even op zoek gaan waar ik hier in Wörth tegen betaling welkom ben voor het diner.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja:
    27 augustus 2017
    Wat is het leuk om zo met je mee te "fietsen" Hoop dat je nog ergens lekker gegeten hebt.
    Veel fietsplezier voor morgen
  2. Pauline van Diest:
    27 augustus 2017
    Leuk idd om je verhaal te lezen. Hopelijk ontmoet je aardige mensen waar je wel eens wat mee kan eten. Succes weer
  3. Pauline Lap:
    27 augustus 2017
    Als wij naast je hadden gestaan met de skottelbraai had je zeker mee mogen eten hoor. Ik hoop dat je nog ergens een lekkere maaltijd hebt kunnen krijgen. Veel fietsplezier!!
  4. Judith:
    27 augustus 2017
    Zo jammer toch dat ze de hint niet begrepen. Gelukkig had je gister wel goed gezelschap.Het lijkt mij zeker raar en moeilijk om weer afscheid te moeten nemen, maar wel onwijs leuk dat ze zijn geweest. Wat tref je het met het weer. Indrukwekkend die sluis,wat groot. Slaap lekker en een mooie tocht morgen
  5. Gerleen:
    Hoi Elm,
    Ja was lastig om weer afscheid te nemen, als je niet alleen fietste had ik er denk niet zo'n moeite mee. Mijn verstand zegt komt wel goed maar het voelt niet fijn je daar alleen te laten.
    Ik heb de route nog eens bestudeerd en zag dat je morgen de main al verlaat en dat je later langs een aantal onbekende riviertjes komt voordat je in de buurt van Regensburg langs de Donau gaat. Een Vaalburg iets over de route zeggen heeft geen zin ( Weten ze toch al lang ), is voor de anderen.
    Nou ja, hou vol, fijn te lezen dat het goed gaat.
    Dag, tot morgen, Gerleen.
  6. Mama Vaalburg:
    27 augustus 2017
    Hallo Elma,na een hele gezellige dag,vandaag weer gefietst,wat fijn dat het weer
    zo mooi is ! Maar wat een gedoe met die sluis,meiske,tegen die steile kant op en af,poepoe.Hoop dat je lekker slaapt in je tentje en morgen weer verder .Skottelbraai is dat soms Zuid-Afrikaans?
  7. Petra:
    28 augustus 2017
    Hoi Elma, zo ik ben ingelezen hoor. Wat leuk om al je verhalen en belevenissen te lezen. Was afgelopen week zelf op vakantie, dus heb je start gemist. Maar ik ben helemaal bij. Ik denk dat je je hele blog, als je weer terug bent, wel in boekvorm uit kunt gaan geven. Het leest lekker weg zo. Ik vind je dapper! maar dat heb ik al eens gezegd. Heel veel plezier en veel wind mee hoop ik voor je :) . Groetjes Petra
  8. Ottoliene:
    Hoi Elma,
    Zo alleen op reis is toch wat anders. Ik raak helemaal thuis in jouw avontuur. Je hebt er wel een dosis lef en sociale vasrdigheden voor nodig. Heerlijk om je zo te volgen. Succes en heel veel plezier. Oh ja wat heb je uiteindelijk gegeten?
  9. Sujata:
    28 augustus 2017
    Het afscheid zal vast zwaar zijn gevallen, maar je komt vast hele leuke mensen tegen onderweg. Hopelijk ontmoet je volgend keer wat gastvriendelijkere buren. Komt vast goed. Succes!!!

Groetjes,
    Sujata