Regen(sburg)

31 augustus 2017 - Regensburg, Duitsland

Hier dan alsnog de foto "bord op schoot". De WLAN van de camping was alleen beschikbaar bij het restaurant. Slimme manier om klanten voor het restaurant te werven. Tijdens het laden van de foto's heb ik besteld, gegeten, nog maar een kop koffie besteld. Alleen de 5e en laatste foto hoefde nog maar geüpload te worden en.... weg was WLAN. Niet meer aan de gang te krijgen.

Het fietsen vandaag ging lekker. Het mooie weer is ook hier over. De hele dag heeft het er dreigend uitgezien, maar ik heb maar een minuut of 10 hoeven schuilen en verder heeft het alleen wat gespetterd. Het eerste deel vandaag ging nog grotendeels langs de Altmühl. Geen natuurlijk riviertje meer, maar een kanaal, om de deze te verbinden met de Donau. Toch nog ineens vrij onverwacht maakte ik zo halverwege de dag kennis met mijn reisgenoot voor de komende weken: de Donau. Vanmiddag dus al tot even voorbij Regensburg langs de Donau gefietst.

Morgen is rustdag. Omdat de weersvoorspelling voor morgen erg slecht is, had ik besloten om voor vannacht en morgen een hotel te boeken. De grootste uitdaging tot nu toe. In mijn tentje, met telefoon, want geen internet voor IPad, zaklampje en digipass in de aanslag, via booking.com een betaalbare hotel zoeken, boeken én betalen. Het is gelukt, want ik mag mij nu laven aan alle weelde, zoals daar zijn: stopcontacten, wel 6, snel internet, een bed op poten, een echte handdoek en rechtop staand mijn broek aan kunnen trekken. Heb direct Gerleen gebeld en uitvoerig verteld waar ik precies een hotel had geboekt: morgen weer rustdag, je weet maar nooit...

Weet niet of ik morgen wel iets te vertellen heb, anders meld ik mij overmorgen weer.

1. Paulien:
    Geniet van de luxe!

Prachtige foto met bord op schoot!!
  2. Nel Bonnema:
    Dag Elma,

Dat je uit Regensburg nog helemaal meedenkt over de Haarlemmermeer Run vind ik wel heel attent. We genieten van je verhalen en wat ga je relaxed met alles om!
    Nog veel plezier!

Nel
  3. Cora Cramer:
    Hoi Elma,
    Wij genieten ook van je mooie fietsreis verhalen!
    We zien het gebeuren en merken dat je er erg van geniet!
    Fijne dag morgen!
    Groetjes van Paul en Cora Cramer.
  4. Pauline Lap:
    31 augustus 2017
    Geniet van al de weelde. Grappig dat je na zoveel dagen blij kunt zijn dat je rechtop staand je broek aan kunt doen.
  5. Agnes:
    31 augustus 2017
    Ooooohhhhh heerlijk toch zo'n hotel. Lekker van genieten. Wat een mooie foto van die aparte brug. Word je toch zeeziek van, hihi.
    Is het gebouw boven op die rots het hotel waar je slaapt? Hoog en droog, dat wel
    Zal de komende dagen best mooi zijn aan de Donau. Wat ga je op je rustdag doen? Lekker uitslapen en op bed bivakkeren?
    Fijne rustdag en geniet van het hotel
  6. Mama Vaalburg:
    31 augustus 2017
    Hoi Elma,ik denk dat mijn reactie gisteren niet over is gekomen,nu hoop ik opbeter
    Fijn dat je nu in een hotel bent,juist ook met deze temparaturen en de gemakken!
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt,vanmiddag Tante Klasien opgehaald uit
    Zuid-Scharwoude.Ze blijft tot Woensdag,dan gaat ze weer terug naar huis.
    Geniet vannacht en morgen,goed uitrusten,dan kan je er weer tegen.Dag lieverd tot de volgende keer,Mama.
  7. Pauline van Diest:
    31 augustus 2017
    Mooie foto's en geniet lekker van luxe in je hotel.
  8. Gerleen:
    Hoi Elm,
    Ja wat een mooie/leuke foto's, dat je daar nog energie voor hebt met al dat gefiedel.
    Zou graag willen maar je bent nu toch al ernstig ver weg om voor een dag heen en weer te rijden. Doe maar lekker weinig morgen dan heb je zaterdag weer nieuwe energie om door te stomen langs je reisgenoot de Donau.
    Dag, liefs, Gerleen.
  9. Judith:
    31 augustus 2017
    Doe je goed.Heerlijk genieten van een goed bed en alle luxe daarbij.Nu maar hopen dat het weer beter wordt. Rust maar lekker uit,dat hebben je spieren ook wel verdient.
  10. Astrid Teeuwen:
    31 augustus 2017
    Wat een mooie foto's en wat is het weer genieten van de verhalen die je schrijft en meemaakt. Lekker genieten van je rustdag en van de luxe van het hotel!!!
  11. Ytje:
    31 augustus 2017
    ...met plezier weer je verhaal gelezen, leuk!...
    ...het-ga-je-goed...daag!
  12. Anneke Witt:
    31 augustus 2017
    Hoi Elma, opnieuw een glimlach, dit keer om je zelf ontspannen mooie zitplekje. Heel idyllisch!
    En wat n prachtberg met gebouw erop. Gaaf dat je daar bent geweest.
    Een hotelletje aan de Donau om je zitvlees wat rust te geven heb je zeer verdiend. Geniet er maar van. Slaap 2x heel lekker en morgen n fijne dag!
    Groetjes, Anneke
  13. Henk:
    1 september 2017
    Hoi, mooie foto's hoor. Hoeveel km is het totaal ? Want als ik op de kaart kijk lijkt het of je ongeveer op de helft bent ? Kaart geeft alleen hemelsbreed aan, dus wellicht vertekent dat. Succes verder, gr Henk
  14. Sujata:
    1 september 2017
    Een hotel, wat lekker om even te genieten van alle luxe. JWe vergeten vaak dat we zoveel simple dingen als vanzelfsprekend zien, totdat het een keer niet voorhanden is. Je hebt het verdiend. Hopelijk kun je heerlijk bijkomen en ook echt uitrusten want volgens mij kan jij niet echt stil zitten. Wellicht dat je ons op je rustdag verrast met wat mooie foto's van de omgeving want zo te zien gaat dat fotograferen je steeds beter af (selfies zijn zooooo 2015. die zelfonspanner is veel beter. Leuke foto met het bord op schoot!!!). Geniet van je rustdag!!!
  15. JanR:
    1 september 2017
    Geweldig die foto met het bord op schoot.
    Vooral die witte voeten.
  16. Elly:
    Hoi Elma,
    Wat ben je al ver. Erg leuk om je zo te volgen. Heb er ons verslag en foto's bij gezocht en herinner me toch weer situaties die wij meemaakten. Wij kampeerden toen ook nog, maar hebben vanwege de regen toen 50km voorbij Regensburg een zimmer bij particulier genomen, waar we lekker alles konden drogen in het stookhok.
    Heel veel plezier nog en hopelijk droog. Groetjes, Elly
  17. Debbie:
    1 september 2017
    He Elma Wat is het toch leuk om iedere dag jou reisverhaal te lezen. Mooie foto's heb je gemaakt. Geniet van de rust en van de luxe hotel daarna weer verder langs de Donau. ik kijk uit naar je belevenissen. lieve groetjes Debbie
  18. Elma:
    1 september 2017
    Alle tijd vandaag en internet om even te reageren. Nel, voordeel van alleen reizen: heb alle tijd om overal over na te denken en dan natuurlijk vooral aan de mensen en dingen die voor mij het belangrijkste zijn. AVH'ers en alles rondom het hardlopen vallen daar absoluut onder.
    Gerleen zei het al Elly, het heet niet voor niets Regensburg, haha. Het regent hier vanmorgen onophoudelijk. Grappig dat je dezelfde ervaring had.
  19. Jantine Stuive:
    1 september 2017
    Lekker relaxen met een boek kan nu geen kwaad en wat zal je genieten van de luxe. Dik verdiend Elma.
  20. Joke:
    2 september 2017
    Ik vond het 'n goeie grap, .... 'let op de foto ...' en 'm niet sturen! :D:D:D
    Maar nu snap ik 't! :)
    Leuk om te lezen hoe je reis is! Je schrijft ook erg leuk!! Groeten!!!