Zoek camping - camping zoek

2 september 2017 - Windorf, Duitsland

Schrijf ik mijn verhaal vandaag vanuit Gasthof Moser.

?????

Nee, ik mis zelfs de dagelijkse campingroutine, zo erg zelfs, dat ik ondanks regen heel erg mijn best gedaan heb om op een camping mijn kamp weer op te kunnen slaan. Maar het zit zo: campings zijn niet dikgezaaid; op ongeveer iedere 100 hotels (onder diverse aanduidingen) is ca. 1 (één) camping. Juist vandaag waren er wel 4 campings binnen de zone waarin ik zocht.

Na de rustdag van gisteren vertrokken mijn apparatuur en ik weer helemaal opgeladen vanmorgen. Het fietsen ging vlug en de pauzes waren kort, omdat het weer niet echt aangenaam was om uitgebreid te picknicken. Mijn jas ging niet uit vanmorgen en werd begin van de middag vervangen door de regenjas. Om half 4 was ik daarom al in de buurt van de camping die ik had uitgezocht. Het was eindelijk weer net aan droog en volgens de verschillende weerapps zou het tot 6 uur droog blijven. Veel tijd dus voor zoeken en tent opzetten. De camping bestond niet meer, of kon ik niet vinden. Geen nood, de komende 12 kilometer nog 3 kansen. Van camping 3 zag ik in elk geval een wegwijzer, maar toen was ik nog op zoek naar camping 2. Op de lokatie waar deze zou moeten zijn stond een vervallen boerderij, misschien ooit een florerende camping met trekkershutten en café, zoals mijn boekje aangaf, maar heden slechts vergane glorie. Camping 4 was al dubieus: 1,5 kilometer afwijken van de route en in een dorp wat aanzienlijk hoger gelegen was dan de Donau. Maar goed, ik zou kamperen en had al zoveel moeite gedaan, dat deze klim er ook nog wel bij kon. Helaas, tevergeefs.

Ik was nog in prima conditie, maar de kilometerteller stond al wel op meer dan 120 kilometer. De eerstvolgende camping, zo deze bestond, zou nog weer 13 kilometer verder zijn en de voorspelde regen van 6 uur hing als zwaard van Damocles boven mijn hoofd.

Na een dagetappe van 123 kilometer besloten om niet voorbij 2 naast elkaar liggende Gasthofen te fietsen. Weer een dilemma. Één van de 2 maakte er buiten al melding van diverse jaren te zijn onderscheiden als 'fietsvriendelijk onderkomen'. Nog bezweet van de klim, met bemodderde kuiten, sokken, schoenen en tassen kon ik mooi testen of dat wel in 'goed én slecht weer' gold. Mijn fiets staat keurig achter slot en grendel en mij namen ze er toch op de koop toe bij.

De route van vandaag: langs Donau, door dorpjes en langs velden met veel, heel veel mais, afgewisseld door velden met verlepte zonnebloemen. Gerleen weet hoe dat zit met die zonnebloemen, heeft iets met EU landbouw regelgeving te maken.

Uit de foto's zal blijken waar ik me onderweg mee vermaak, van geniet en over verwonder.

1. Paulien:
    2 september 2017
    Plaatsvervangend blij dat je in een Gasthof overnacht!
  2. Ytje:
    2 september 2017
    123km...poeh poeh!! Heerlijk hoor... in een gasthof, geniet ervan!
    Mooie natuurfoto's, die ene met geiten heel leuk!

Vandaag in de kantine vd honkbal startbewijzen uitgedeeld.
    Het was een gezellige dag en... een stukje honkbalwedstrijd gezien: hoofddorp stond voor!

Het-ga-je-goed Elma! Daag.
  3. Anneke Witt:
    2 september 2017
    Mooi verhaal weer Elma en je zult vast blij zijn met je besluit. Slaap heel lekker strakjes.
    Ik moet natuurlijk aanslaan op de hemelse naam van het ziekhuis. Hier wil iedereen vast graag een nachtje opgenomen worden:-). En wat een prachtige omgeving!
    Vanochtend hebben we met een flinke groep (niet alleen van AVH) een bootcamptraining meegedaan voor het goede doel: Vijfhuizen bouwt. Was erg gezellig en uitdagend......voor de 13 dames die in februari huizen gaan bouwen in Nepal. Een ieder die dit wil steunen kan googlen op 'Vijfhuizen bouwt'.
    Groetjes, Anneke
  4. Marja Gemser:
    2 september 2017
    Na 123 km mag je wel in een echt bedje slapen vind ik. Lekker douchen en morgen weer fris en fruitig op weg. Je bent een toppertje!
  5. Mama Vaalburg:
    2 september 2017
    Lekker slapen in je eindelijk gevonden Gasthof,hoor!
    Welterusten wensen Klasien en Mama.
  6. Agnes:
    2 september 2017
    Het heerlijke bed en de warme? douche heb je dik verdiend. Soms moet het gewoon zo zijn. Haha en dan dat bord van dat ziekenhuis, geweldig!!!!
    Weer een super leuk verhaal om te lezen.
    Welterusten en succes weer voor morgen
  7. Margreet T:
    3 september 2017
    Een tocht vol uitdagingen Elma, in welke vorm dan ook!
    Geniet van dit alles! Veel succes.
  8. Annemiek:
    3 september 2017
    Wat leuk om je reisbelevenissen te lezen. Petje af.

Ben je bekend met "vrinden op de fiets"? Voor 20 euro kin je overnachten bij particulieren (met ontbijt) als je van te voren reserveert. Je moet wel lid zijn van de club. In het boekje zag ik ook adresssen in Duitsland staan.

Veel succes en houd je haaks
  9. Ria van Stoltz:
    3 september 2017
    leuk die schapen, wij komen net even terug van Texel. Daar natuurlijk ook veel schapen gezien. Ik start nu met lezen van jouw belevenissen! Ik heb daar geen mail geopend en lees nu jouw verhaal, Petje af!
  10. Sujata:
    6 september 2017
    Nou zelfs hier gaat het niet altijd goed met internet want kennelijk is mijn reactie niet geplaatst. Gelukkig is het toch nog goedgekomen met een slaapplek.