Dè DonauRadWeg

3 september 2017 - Linz, Oostenrijk

iNa ruim 20 kilometer bereik ik Passau. Vanaf hier tot Wenen belooft mijn gids het mooiste deel van de route door het Donautal. Hoewel deze veel langer is dan alleen dit traject, is dit dè Donauradweg. Het is zondag, maar niet zo druk als waar voor gewaarschuwd wordt. Heeft ongetwijfeld met het weer te maken. Vanmorgen wisselden lichte regenbuien en een waterig zonnetje elkaar af. Vanmiddag droog, maar somber. Voor morgen zijn de weersvoorspellingen beter, dan is het beter foto's nemen van de mooie omgeving.

Halverwege de dag met een klein pontje vol bepakte fietsers de Donau overgestoken en aan de andere kant weer verder. Voor de variatie: tegen het einde van de dag weer terug. Donau rechts, Donau links en Donau weer rechts.

Leuke ontmoetingen onderweg, o.a. met een groep Duitse dames, waarvan er een Nederlands sprak. Nou ja, ze kwam uit België, maar je wordt wat minder kritisch. Ik vond het in elk geval prettig weer even Nederlands gesproken te hebben onderweg.

De foto waarop ik samen sta met de waternimf 'Isa' (zusje van de Loreleynimf) is genomen door een Canadees stel. Zij gaan ook op de fiets naar Boedapest en waren net gestart in Passau.

Ik verheug mij op het mooiere (en warmere) weer vanaf morgen.

1. Ytje:
    3 september 2017
    Leuk, leuk weer je verhaal met foto's!
    Je ziet er goed uit en...het gaat ook goed, toch?
    Mooi/droog weer om fijn te fietsen.
    Daag.
  2. Ria van Stoltz:
    3 september 2017
    Hopelijk fiets je morgen in de zon!
  3. Pauline van Diest:
    3 september 2017
    Leuk hoor. Hopelijk blijft het mooi vanaf morgen. Heel veel plezier.
  4. Astrid Teeuwen:
    3 september 2017
    Mooie foto's ondanks het sombere weer. Hopen dat morgen het zonnetje doorbreekt, succes met je verdere reis!
  5. Elly:
    3 september 2017
    Zo leuk om je te volgen, wij hebben praktisch dezelfde foto's o.a. van 't pontje. Kampeer je nu weer? Op naar mooi weer! Voor nu slaap lekker!
  6. Agnes:
    3 september 2017
    Prachtig verhaal en leuke foto's.
    Ik hoop dat je lekker zonnig weer krijgt; niet te heet.
    Wat kom het toch veel mede globetrotters tegen onderweg. Leuk om elkaar weer ergens anders tegen te komen. Zit je nu in je tentje?
    Welterusten
    Groetjes van Agnes
  7. Caroline:
    Hé Elma,
    Ben ook ingehaakt op je blog! Echt leuk om te lezen! Wat een andere wereld zeg! Leuk al die contacten die je opdoet onderweg! Bijzonder. Wij hebben vandaag genoten van de haarlemmermeerrun. Een stralende dag, goeie sfeer en strakke organisatie! Slaap lekker straks lieve El! Voor ons wacht er weer een nieuwe werkweek...
  8. Gerleen:
    Hoi Elm,
    Gaaf, al helemaal naar Oostenrijk gefietst! Wat een prestatie. Je foto's en bijbehorende verhaal zijn weer leuk, hoop inderdaad op morgen weer wat vrolijker weer, denk van wel want het is hier ook wel goed. Vandaag bij pa en moe geweest en tante Klasien dus ontmoet, gaat haar goed, begreep dat ze woensdag weer naar de VS ging. Nou, slaap lekker en morgen weer fijn peddelen, we gaan het weer lezen. Dag, Gerleen.
  9. Laura:
    3 september 2017
    Het moet wel een bijzondere ervaring zijn nu in Oostenrijk te fietsen, met grenspaal!
    Je ziet er goed uit. Hier een mooie windstille zondag, heb met Hazien gefietst en gewandeld bij Kasteel Keukenhof. Slaap lekker straks en morgen hopelijk mooi weer!
  10. Judith:
    3 september 2017
    Mooie foto's .De omgeving ziet er prachtig uit. Fijn dat je steeds andere mensen tegen komt die ook een fietsvakantie houden.Veel plezier morgen
  11. Klasien:
    4 september 2017
    Leuk het allemaal zo te volgen.
  12. Klasien:
    4 september 2017
    Volgens my he ik een reactie op en verhaal van een aantal daven geleden gezet. Overmorgen weer naar de US maar daar werkt het Internet ook.
  13. Sujata:
    6 september 2017
    Wat vervelend dat het weer niet mee zat. Wel hele mooie foto's. En wat leuk dat je weer mensen bent tegengekomen met dezelfde eindbestemming.
  14. Jantine Stuive:
    7 september 2017
    Mooi dorpje. Wat leuk al die internationale contacten.