Zwemmen

7 juni 2022 - Évora, Portugal

Sinds 1 mei bestaat mijn leven uit fietsen, eten en slapen. Heel erg overzichtelijk, maar ook beperkt. Neem me daarom maar niet kwalijk dat het nu eerst weer over eten gaat. De laatste paar dagen heb ik regelmatig last van een spinazie momentje. Dit doet zich meestal voor als ik wat langer dan een week op vakantie ben. Ik kan dan ineens zo'n trek hebben in spinazie. Maakt niet uit in welk gerecht verwerkt. Staat er gisteravond ineens spinazie op de menukaart. Het was het vegetarische gerecht en met kikkererwten. Perfect voor een flexitariër en goed voor herstel na een dagje op de fiets. Punt voor Portugal!

Gisteravond is mij al verteld dat er geen ontbijt is, maar er is een koffiehoek, waarvan door gasten gebruik gemaakt kan worden. Ook de koek is gratis. Met enige trots toont ze het blik met de koek. Het zijn magdelenas.

Vanmorgen vertrek ik al heel vroeg. Gisteren kwam ik min of meer toevallig achter het tijdverschil. Mijn interne wekkertje weet het nog niet. De maximum temperatuur komt deze week niet meer onder de 30 graden, dus vroeg vertrekken kan wel eens goed uit gaan komen.
Gisteren kwam ik later in de middag in Portugal aan, het was dus warm en het zoeken naar een slaapplek ging moeizaam. Vandaag sta ik meer open voor de mooie kanten van Portugal. Het landschap is mooi, hoewel tot nu toe veel van hetzelfde. De dorpjes zijn prachtig en zo leuk.
Was ik in Spanje met mijn fiets al een bezienswaardigheid, hier in Portugal ben ik een soort geestverschijning. Ik hoop niet dat het gevolgen gaat krijgen in het toch overwegend katholieke Portugal; ik heet ook nog eens Maria. Mocht Évora binnenkort uitgeroepen worden tot bedevaartplaats: don't blame me!

Vanwege het vroege vertrek en de korte stops ben ik al om half 4 in het hotel. Lekker voor het tijdstip van de dag waarop ik last krijg van de warmte. Oh, de voorzienigheid! Het is hier een walhalla. Mijn kamer is een ballroom, waar ik uit 3 bedden kan kiezen en er is een zwembad! Snel de fietskleding alvast in een soppie. In de spiegel check ik even of de sportbeha met, als je niet al te secuur kijkt, zelfde kleur hipster, voor zwemkleding kan doorgaan. Ik vind van wel en om 4 uur lig ik in het zwembad!

De prijs is niet in verhouding tot de weelde die dit hotel biedt. Het is misschien daarom dat het hotel voornamelijk bevolkt wordt door Nederlanders.

1. Ytje:
    7 juni 2022
    Heerlijk, heerlijk, even een frisse duik!
    Fijne avond en morgen een goede trip naar het volgende adres.
    Daag, groet van Ytje.
  2. Mieke de Korte:
    Heerlijk een frisse duik! Prachtige stek weer. Groetjes Mieke
  3. Willy Steevels:
    7 juni 2022
    Lekker even een onderbreking van de routine in de vorm van een frisse duik in een mooi oord. Geniet ervan.
  4. Conny:
    7 juni 2022
    Het lijkt wel een echt vakantie momentje. Heerlijk hoor
  5. Marica Ouwerkerk:
    7 juni 2022
    Oh die duik in het zwembad was vast en zeker heerlijk.
  6. An Sneeuw -van Keulen:
    7 juni 2022
    Wat een prachtig vakantie hotel, met een heerlijk bed. Wat zal je morgen goed uitgerust weer verder kunnen. En dan dat zwemmen. Geweldig allemaal!
    Morgen weer met frisse moed verder. Ik zie al uit naar je verslag dat elke dag weer leuke ervaringen beschrijft. Het ga je goed!
  7. Eric:
    7 juni 2022
    Zwemmen is heerlijk na zo’n warme dag en een veilige binnenstalling voor je mooie Koga is ook prettig.
    Alleen geen ontbijt, hier moet ik even niet aan denken.
    Ik hoop dat je zelf een buffertje had.
  8. Judith:
    7 juni 2022
    Je hebt al een lekker kleurtje gekregen. Lekker hoor zo’n frisse duik na je fietstocht. Fijne avond nog en ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.
  9. Marjon:
    8 juni 2022
    Volgens mij kan het wel hoor die sportbh en hipster. Als je hard zwemt ziet niemand het. 😃 op naar je eindpunt nu? Hoeveel km nog te gaan? Terwijl ik dit vanuit mijn ontbijtplek schrijf komt er een fietser langs. Ik heb hem of haar jou groetjes gedaan vanuit Portugal. Fietsers kennen mekaar per slot. Geintjuh geniet verder en zet hem op.
  10. Marjoke:
    8 juni 2022
    Oh, lekker hè. Even een verfrissende duik en kleding weer lekker fris. En ja, Portugal is mooi 😊. Zo te zien heb je altijd je horloge om tijdens het fietsen 😉. Succes en blijf genieten. 😘🌞😎🇵🇹
  11. Agnes:
    8 juni 2022
    Ooohhhhhh ik ben jaloers😅 als ik je zie zwemmen 🏊🏻‍♀️ Heerlijk zeg, na zo’n dagje fietsen 🚴🏻‍♀️ . Dik verdiend 👍
    Mooi “Zoetemelk outfit”
    👌Heerlijk zeg, in dat hotel.
    Genietmomentje
    Fiets ze, tijdens de volgende etappe
    “arrasem com eles”.(volgens Google)😅