Seeland

28 augustus 2018 - Sorø, Denemarken

Eerst maar even over het weer. Vandaag geen spat regen. De zon heeft ook niet erg uitbundig geschenen, maar al met al prima fietsweer.

De 18 kilometerlange brug tussen Funen en Seeland was helaas alleen toegankelijk voor auto- en treinverkeer. We hebben dus noodgedwongen een stuk met de trein afgelegd. En er zijn er onder ons die dat niet leuk vinden.

We hebben geleerd van eerdere ervaringen, dus we zijn tijdens de lunch al op zoek gegaan naar een mogelijkheid om te overnachten. Het had wat voeten in de aarde, maar we zijn weer in een hotel beland.

Volgens de website wordt het hotel momenteel gerenoveerd. Ze zijn begonnen met het renoveren van de prijs, de rest volgt nog. We krijgen elke keer de allerlaatste kamer van de gang. Misschien is er een verband met ons entree: bezwete hoofden, de afdruk van de fietshelm nog in de haren en bemodderde benen. In het hotel van gisteren staken we wel wat af tegen de rest van de gasten, maar het personeel bleef professioneel. Enfin, de binnenplaats, entree en lange gangen in dit hotel doen wat spookachtig aan. Het roept direct associaties op met Hitchcock's film Psycho. Als er morgen geen verslag meer volgt, we verblijven in hotel Postgaarde in Sorø; You can check out any time you like, But you can never leave! (Eagles)

Morgen onze laatste etappe naar Kopenhagen!

1. Ytje:
    28 augustus 2018
    Dus: prima fietsweer, mooi zo!
    De foto's spreken boekdelen, grappig, ha ha!
    Blij en teleurstelling ivm de treinreis, scheelt weer 18 km.
    Ben ook benieuwd over het vervoer vd fiets(en) in het vliegtuig.
    Op naar...Kopenhagen. Goede tocht.
  2. Willy Steevels:
    28 augustus 2018
    Snel zeg alweer de laatste etappe morgen! Succes met het laatste stuk!
  3. Elsa Brouwer:
    28 augustus 2018
    Dames, jullie zijn super. Mooi verhaal.
  4. Astrid Teeuwen:
    28 augustus 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen, ik hoop dat de overnachting in het spookhotel meevalt. Succes morgen!
  5. Conny:
    Nog 1 etappe te gaan en dan hebben jullie je doel bereikt. Stoer hoor meisjes😘
  6. Agnes:
    28 augustus 2018
    Wat een leuk verhaal om weer te lezen en de foto’s zijn leuk!!!!
    Wij hebben een paar jaar geleden ook in Søro overnacht, op een camping. Ze hadden daar ook hele mooie blokhutten, waar fietsers veel gebruik van maken.
    Jeetje morgen al weer de laatste etappe. Wat gaat dat enorm snel. Ik ga jullie verhalen en foto’s straks weer missen.
    Welterusten in jullie “spookhotel”!
    Hopla, op naar Kopenhagen👍
  7. Anneke Witt:
    28 augustus 2018
    Een tocht vol verrassingen zo te lezen! Doen jullie heel goed!!
    Bijzondere keuze dat renovatie hotel. Spannend hoor.
    Veel plezier bij jullie laatste trip naar Kopenhagen!!
  8. Ria van Stoltz:
    28 augustus 2018
    doen jullie rustig aan morgen zodat jullie optimaal kunnen genieten.....voor je het weet zijn jullie er. Succes!
  9. Gerleen:
    28 augustus 2018
    Fijn dat het beter weer is 😃, maakt het zoveel vrolijker. Hoop morgen op een mooie overwinnings tocht voor jullie, groetjes, Gerleen.
  10. Elly:
    29 augustus 2018
    Ja, die overnachtingen blijft altijd spannend en soms verrassend.
    Leuk verslag weer!
  11. Anja:
    29 augustus 2018
    Ha stoere fietsers ondertussen al aangekomen in Kopenhagen?
    Hoop dat jullie laatste reisdag ook weer goed verlopen is, misschien met zon en vast weer met leuke foto's.
    Geniet van Kopenhagen!
  12. Marjon:
    31 augustus 2018
    Een spookhotel..... wow spannend.
    Hoop dat jullie wat slapen...
    Op naar Kopenhagen, hele leuke foto's trouwens.

Groetjes
    Marjon