Ontmoetingen in Bremen en een foute croissant

18 juli 2023 - Bremen, Duitsland

Vandaag de kortste dagetappe tot nu toe. Dat heeft meerdere redenen. Het komt beter uit met locaties van campings de komende dagen. Maar ik heb ook een afspraak aan het begin van de middag op de camping waar ik nu verblijf.

Voor de koffiestop deel ik een bankje onderweg met Thomas uit Stuttgart. De bakker was wat assortiment betreft wat beperkt, dus het werd een chocolade croissant. Eenmalig, want wat is dat vies zeg. Bij het eerste bankje wat ik geschikt acht zie ik een fiets staan; zelfde Ortlieb tassen als ik heb, maar dan nog hagelwit. Ik vraag of ik voor mijn koffie een deel van zijn bankje mag gebruiken. Heb maar eens het fatsoen om dat te weigeren. Dus zit hij het komende kwartier met mij opgescheept om fietsverhalen te delen. Ik heb de indruk dat hij het niet heel erg vond.

Begin van de middag rijd ik de camping op en word ik al opgewacht door nichtje Elze en Matthijs. Zij zijn vanmorgen met hun rode bus vertrokken uit Gorssel voor vakantie, met vandaag als bestemming Denemarken. Elze leest mijn reisverslagen en wist zodoende dat als we goed op zouden letten, we elkaar tegen zouden kunnen komen. Om dit niet aan het toeval over te laten hebben we maar een afspraak gemaakt. We komen 5 minuten na elkaar op de camping aan; wat een timing!

We drinken koffie en hebben een ontzettend gezellig gesprek. Wat geniet ik van deze ontmoeting. Dat we heel wat jaren bij te praten hebben is eigenlijk curieus. Elze woont gewoon in Amsterdam, maar ja, zo loopt het nu eenmaal soms in het leven. Dank dat jullie even de moeite hebben genomen om een tussenstop te maken Elze en Matthijs!

1. Elze:
    18 juli 2023
    Graag gedaan. We vonden het ontzettend gezellig!
  2. Jan Bos:
    18 juli 2023
    Leuk Elma om familie te ontmoeten in Noord Duitsland. Vandaar jouw korte reisafstand 🙂🇩🇪. Viel spass und auf wiedersehen👋👋
  3. Paulien:
    19 juli 2023
    Ik eet al 70 dagen lang elke ochtend een cappuccino met chocolade croissant! Perfect en heerlijk ontbijt! Nu is de ene chocolade croissant niet, dus ik doe daar onderzoek naar!
  4. Marjoke:
    19 juli 2023
    Ohh, wat leuk om zo je familie te ontmoeten!!
  5. Mia:
    Hoi Elma,
    Ik zocht een elastiekje vandaag en moest gelijk aan jou denken 😂 nu als ik een chocolade croissant (of was het een pain au chocolade?) gaat eten zal ik denken hoe kan je dit nou niet lekker vinden? 😄
  6. Ellen Schotanus:
    20 juli 2023
    Heerlijk zo'n chocolade croissant. Maar ze moeten wel goed gebakken zijn.
  7. Ellen Schotanus:
    20 juli 2023
    Wat leuk dat jullie elkaar gezien hebben in Bremen. Op die camping waar je ook kunt eten en met de uiterst 'vriendelijke' eigenaar?
    Vorig jaar dacht ik even in een oorlogsfilm belandt te zijn. Toen ik binnen kwam was het eerste dat hij snauwerig aan mij vroeg: 'Ausweis bitte'.
  8. Ottoliene:
    20 juli 2023
    Ha, ha ik had dat ook. Ik ben aan het zeilen en dacht hetzelfde. Een elastiekje zou wel handig zijn. Goede tip van Elma. Nog niet gevonden maar komt goed 🙃🙂