WLAN

20 juli 2023 - Großenkneten, Duitsland

Door omstandigheden heb ik afscheid moeten nemen van het kamperen; het gaat er waarschijnlijk ook niet meer van komen. Het wisselvallige weer maakt het kamperen ook al niet echt aantrekkelijk en dat was gisteren goed zichtbaar op het trekkersveldje. Ik was een extra dagje op de camping, maar het stroomde gisteren aan het eind van de middag aanzienlijk minder vol dan de dag ervoor. Wel een gezellige dag met de achtergebleven (elektrische) fietsers!

Nu laaf ik mij aan de weelde van een ‘doorsnee’ Duitse hotelkamer wat ruim is, niet snikheet of lawaaierig, het matras niet met stro gevuld lijkt te zijn, de ramen gewoon open kunnen en de badkamer privé is. Alles is goed geregeld in Duitsland.

Alles, behalve WiFi, oh nee, ik moet vragen naar wéhlan. De afslag van digitale voortgang lijken de Duitsers sowieso een beetje gemist te hebben. Niet meer de deur uit zonder portemonnee! Die ook weer bomvol met 1 een 2 eurocent munten zit.

Gauw uitgeven, want als ik de kaart nu op het schermpje van mijn mobiele telefoon oproep zie ik de Nederlandse grens. Voorbereidingen voor thuis worden al getroffen. De haven is in zicht!

1. Ria van Stoltz:
    20 juli 2023
    Nou de grens schiet op maar ik denk dat Nieuw Vennep zeker nog 350 km fietsen is , voor jou appeltje eitje maar ik zou de auto nemen. Ik weet je route niet en wie weet fiets je nog heerlijk een ommetje. Geniet ervan!
  2. Pauline:
    20 juli 2023
    Top. Veel plezier met de laatste ritten
  3. Astrid Teeuwen:
    20 juli 2023
    Succes met je "laatste" kilometers!
  4. Elles:
    20 juli 2023
    Top kan je maandag gezellig weer meedoen met bootcamp!
  5. Anja:
    20 juli 2023
    Bijna Nederlandse grond, geniet van al die Nederlandse km. Ben benieuwd hoeveel dat er nog worden 🤣
  6. Marian Verschuren:
    20 juli 2023
    Geweldig Elma. Met de haven in zicht extra genieten van je laatste kilometers!
  7. Robert:
    20 juli 2023
    Elma heel veel plezier de laatste kilometers en maak er nog een paar mooie herinneringen bij
  8. Mia:
    20 juli 2023
    Wow al bijna weer terug!
    Als je de bootcamp maandag niet red kom lekker op woensdag 😁
  9. Nel Bonnema:
    20 juli 2023
    Veel plezier met je laatste kilometers! En gauw tot ziens!
  10. Agnes:
    20 juli 2023
    Raar idee dat je na al die mooie fietsavonturen, dan al weer bijna thuis bent.
    Ik denk dat je de koffie ruikt en dat het misschien ook wel weer fijn is om in je eigen huis te zijn. Gek idee.
    Veel plezier nog de laatste dagen
    Tot gauw dan maar weer 🤗
  11. Karin Bakker:
    20 juli 2023
    Succes met het laatste stukje. Zal dubbel zijn om weer thuis te zijn.
    Je hebt weer een mooie reis gemaakt om op terug te kijken.
  12. Judith:
    20 juli 2023
    Gelijk heb je over het kamperen. Sluit jou onvergetelijke tocht maar lekker af met de luxe van hotels. Dan kom je waarschijnlijk uitgerust thuis. Per slot van rekening is het vakantie.
  13. Elly:
    En hopelijk wind mee!
  14. Mirjam:
    Jeetje Elma
    Het lijkt wel omgevlogen.Wat heb je een hoop beleefd en ontdekt.
    Geniet nog even van je kilometers.
    Heerlijk weer overal Nederlands kunnen praten.
    Tot snel
  15. Angeline:
    20 juli 2023
    Alles al gezegd en geschreven, geniet nog even van de Nederlandse pracht!
  16. Ottoliene:
    Home sweet home ….
  17. Marjoke:
    21 juli 2023
    Wat heb je veel beleefd... hoop dat je het naar je zin hebt gehad.... en nog hebt, want je bent er nog niet. Oost west.....
  18. Marja Gemser:
    21 juli 2023
    Ik geniet van je prachtige verhalen, maar vind het ook wel weer fijn om je gauw weer te zien en te spreken.
  19. Jeroen:
    21 juli 2023
    Pff, al bijna weer terug, het voelt alsof ik ‘n stuk gemist heb…

Als je over de grens bent mag je wat mij betreft het: “we (jij + 🚲) zijn er bijna” inzetten.
  20. Jan Bos:
    Go Elma! Laatste loodjes. Topper 👏👏 groeten, Jan
  21. José Strengers:
    21 juli 2023
    Veel plezier met je laatste kilometers.Heb genoten van je verhalen.
  22. Margreet T:
    21 juli 2023
    Succes met de laatste loodjes Elma! Maar blijf genieten!