Mallos de Riglas of de zonbescherming crisis

22 mei 2022 - Ayerbe, Spanje

Verslag van zaterdag: ontbijt-wandeling-terras-boodschap-terras-wandeling terug-terras-bijkomen bij airco-terras!

Na een relaxte en vooral heel gezellige dag met elkaar, zijn we weer ieder onze eigen vakantie aan het voortzetten. Na 55 kilometer in Spanje op een provinciale weg met voortrazend verkeer om me heen, mag ik eindelijk een landelijk weggetje inslaan. Vanaf daar wordt de omgeving steeds mooier. Hoogtepunt van vandaag was de Mallos de Riglas. Een spectaculaire rotsformatie. Op enig moment heb ik mezelf verboden om wéér te stoppen om een foto te nemen.

't Is even een overgang; van de kamer met airco en Gerleen (nou ja, verkeerde volgorde in opsomming natuurlijk) weer alleen in m'n tentje.
Gisteren hebben we wat spullen uitgewisseld. Gerleen heeft wat voor mij meegenomen en ik had een stapel gemaakt van dingen die ik dacht niet meer nodig te hebben of volstrekt overbodig bleken. Zo was daar een fietsbroek met gat. Heb ik dus de hele weg meegesjouwd, want ik kon het niet opbrengen om weg te gooien. Waarschijnlijk gaat hij thuis weer met gat de kast in. Al met al gaat Gerleen nu met een wat hogere toren achter zijn rug op de motor zijn reis voort zetten.

Mijn boodschappen lijstje van gisteren bestond uit een mouwloos fietsshirt en een echte handdoek. Ik had 2 sporthemden bij me  waarvan er één niet zo geschikt bleek, door omstandigheden die je vooraf gewoon niet kunt bedenken. Het hemd laat namelijk een tamelijk groot deel van mijn bovenrug bloot. Ik heb niet alleen maar stralend weer de hele tijd, maar ook een stralend witte rug. Die moet dus ingesmeerd worden en ik ben alleen hè. Je voelt dus wel aankomen dat al na één dag heel duidelijk zichtbaar is welke delen van mijn rug niet bereikbaar zijn voor mij. Hoe doe je dat als je single bent? Mijn hele vakantie garderobe tekent zich inmiddels af op mijn lijf: fietsbroek over de knie (die met dat gat heb ik niet aangehad, anders zou je dat ook nog kunnen zien), korte fietsbroek, shirt met korte mouw, mouwloos shirt en hemdjes in gevarieerde modellen, met als absoluut dieptepunt de knalrode delen op en rond schouderbladen. In de sportzaak kon ik gelukkig gauw een shirt vinden wat de rug beschermd tegen nog meer zon en meewarige blikken. In diezelfde sportzaak was ook de handdoek te koop. Op vakantie ben je wat minder kritisch; thuis zou ik voor een handdoek nooit het bedrag uitgeven waarvoor ik met wat AH zegels wel 5 handdoeken zou hebben. Maar ik heb nu wel een echte Adidas handdoek. Kom daar maar eens om bij Albert Heijn!
Ik weet nog niet waar ik het meest blij mee ben: mijn nieuwe shirt, de handdoek die echt droogt, of toch de door Gerleen meegebrachte zitvlak crème.

Ik heb nog contact met Arnold, die mij heeft bijgestaan om de pyrenee over te komen. Hij fietst nu één dag voor mij uit en heeft aangegeven dat morgen een héél saaie dag wordt. Tijd dus om de oortjes weer op te poetsen. Ik heb de playlist maar even omgedoopt in 'Lissabon 🚴‍♀️'. Techniek en ik gaan niet zo goed samen waardoor het kon gebeuren dat jullie helemaal geen nummers konden toevoegen. Is nu als het goed is met deze link verholpen:

Voeg dus gerust toe wat je passend vindt voor een fietser in muzikale nood.

1. Anja:
    22 mei 2022
    Ha Elma en weer een stukje verder op je bijzondere reis. Wat een afstanden en dat met die zon en warmte. Wel super gaaf dat je gewoon doorgaat. En maar trappen in de bergen. Geniet ervan morgen ook al is het een wat saaie tocht
  2. Marjoke:
    22 mei 2022
    Jeetje, Elma. Wat ben jij een topper. Fijn dat je Geleen hebt gezien, jammer dat hij meer van de motor dan van de fiets is, anders had hij toch met je mee kunnen fietsen. Maar in je eentje doe jij het geweldig. Ik lees je reisverhalen bij mijn ontbijt, met heel veel plezier. Zet m op en blijf voorzichtig doen. 😘
  3. Jolanda Paardekooper:
    22 mei 2022
    Hi Elma, complimenten dat je iedere dag weer zoveel stof hebt om te schrijven.
    En wat een leuk fietsshirt, met wielren gebruinde armen😎z
    En wat een prachtige foto’s. Geniet van het Spaanse land!!
  4. An Sneeuw -van Keulen:
    22 mei 2022
    22 mei 2022. Dag Elma, Wat een prachtige foto's stuur je telkens. Door jou grote prestatie genieten wij als lezers mee. En wel zonder verbrande rug en armen. Sterkte bij de verdere fietsreis en een meelevende groet van, An Sneeuw.
  5. Agnes:
    22 mei 2022
    Gewaagd, je fiets zo op de spoorlijn parkeren 🤣
    Maar waarschijnlijk zal het niet zo’n dienstregeling zijn als de Zuidtangent, hihi 🤭
    Prachtige foto’s. Ik geniet intens mee
    Zo mooi om te lezen en het beeldmateriaal er bij te zien.
    Wat gezellig zeg, dat Gerleen er was
    Nu ieder weer z’n eigen weg en genieten van hetgene je tegenkomt.
    Op naar Madrid 💪
    Gogogoooooo 🚴🏻‍♂️
  6. Karin Bakker:
    23 mei 2022
    Wat een mooie foto’s Elma.
    Wat een prestatie lever jij zeg en dat in die volle zon.
    Ik geniet van je mooie reisverslagen.

Groet Karin
  7. Floor en Sonja Goes:
    23 mei 2022
    Hoy Elma, wat leuk je ontmoet te hebben hier op de camping la Banera in Ayerbe. Nieuw Vennep oh, ken je dan de familie v.d. Vlugt ............ bla bla bla.
    We wensen je een veilige en prachtige fietstocht toe.
    Op naar Lissabon 🚴🏿‍♂️
    Groetjes Sonja en Floor Goes uit Woerden
  8. Brenda Serna Prins:
    23 mei 2022
    Hoi Elma elke dag kijk ernaar uit om jou verhalen te lezen. Ben ook wel een tikkeltje jaloers op je. Doe maar voorzichtig in Spanje. Het is er behoorlijk warm( 40graden). Je zou de ritme van de Spanjaarden moeten hebben. Tussen 12-16 uur siësta. Veel plezier verder😘
  9. Jan Bos:
    23 mei 2022
    Ha Elma, dat gaat goed zo. Inmiddels ben je al een behoorlijk stuk in Spanje dus. Mooi geschreven weer en hopelijk leest Gerleen niet mee mbt de volgorde airco/ Gerleen.. Ha,ha,ha.. :-) heel veel plezier verder. Genieten daar. Groeten, Jan
  10. Laura de Jong:
    23 mei 2022
    Gerleen stuurde mij twee foto's, elkaar ontmoet en dat Okker, hij en jij ieder hun weg vervolgden. Met voor hem wel emotioneel geweest zijn jou alleen verder te laten gaan.
    Noord Spanje, prachtig daar, echt heel bijzonder om daar te kunnen fietsen. Ik moest glimlachen om je rug problemen, deze single heeft soms kriebels daar en de dames op dermatologie leerden mij de zalf via een rugkrabber op te smeren Sterkte met de koperen ploert, hier regent het al weer een uurtje, we zijn er blij mee!
  11. Jantine Stuive:
    23 mei 2022
    Prachtige omgeving om doorheen te toeren, Elma.
  12. Grietus:
    Ha Elma,

Wat een mooi reisverslag van een bijzondere reis! Ik heb nog een paar suggesties voor jouw playlist, maar kreeg ze in Spotify niet toegevoegd. Geen wonder als je geen account hebt :)

Gino Vanelli: People gotta move
    Rolling Stones: move on
    Bruce Springsteen: waiting for a sunny day (dat doen we hier, nu het regent)
    U2: a beautiful day
    Lynnyrd Skynyrd: free as a bird
  13. Klasien:
    Keep it up Elma.