Loire

9 mei 2022 - Blois, Frankrijk

Gisteren had ik nog iets te vertellen, maar het werd te laat en ik was te moe. Het kreeg vandaag nog een vervolg. Het is niet gebruikelijk dat ik bij het avondeten nog op de fiets zit, maar dat kwam even zo uit. De warme hap en de boterham zijn omgedraaid nu, dus ik zat met mijn broodjes en een stukje camembert op een muurtje bij een eenzame boerderij om een uur of 7. Ik hoorde onderweg al met regelmaat schoten. Ik dacht aan gaskanonnen die vogels van een voortijdse oogst van het graan moesten weerhouden. Af en toe klonk er ook een hartverscheurend gejammer, waarschijnlijk een cassettebandje met het geluid van een vogel in nood. Ik trok me er weinig van aan en de vogels ook niet.

Vanmorgen net goed en wel onderweg of exact op het moment dat ik een dode haas op de weg ontwijk klinkt er wel heel dichtbij zo'n knal. Ik heb al een week geen krant gelezen, dus even denk ik: "zouden de Russen dan toch.....?" Ik houd het maar op toeval.

Eind van de ochtend bereik ik Orléans. Bij de kathedraal neem ik nog maar een tweede koffiepauze. Orléans ligt aan de Loire en vanaf hier gaat de route vandaag alleen nog maar langs de Loire. Het is een schitterende dag met prachtig weer, alweer! En een hele mooie omgeving, heerlijk om te fietsen. Ik heb het gevoel dat ik vandaag op vakantie ben gegaan!

Zoals verwacht zijn hier langs de Loire campings in overvloed. Wel allemaal aan de overkant van de Loire, maar het moet ook weer niet al te gemakkelijk worden. Aangekomen bij de camping kom ik er niet goed uit waar ik mij moet melden. Twee Engelse stellen komen net aangelopen en wijzen me waar ik heen moet. Ik krijg de gebruikelijke vragen: waar ik vandaan kom en hoeveel kilometer ik vandaag gereden heb. Op mijn antwoord van ruim honderd kilometer een ongebruikelijke reactie die alleen maar van een Engelsman kan komen: Why???
Ik begin meer routine te krijgen in het opzetten van mijn tentje en het douchen zonder 3x heen en weer te hoeven lopen en zit al om 7 uur in mijn stoeltje voor de tent. Het gaat vanavond niet laat worden.

1. Pauline van Diest:
    9 mei 2022
    Wat heerlijk dat je goed weer hebt! Mooie foto's.
  2. Laura de Jong:
    9 mei 2022
    Fietsen langs de Loire, mooi weer, top! In Nederland een zomerse dag, geen zuchtje wind, voorlopig geen regen, de tuin zou water kunnen gebruiken, in Brabant begint de droogte al een probleem te worden.
  3. Hanneke Snel:
    9 mei 2022
    Weer heerlijk om te lezen…. Ik zie een nieuwe carrière voor je tegemoet 😃
  4. Carolien:
    9 mei 2022
    Gaat goed Elma! Hopelijk hou je dit weer. Nu op naar de beroemde kastelen.
  5. Judith:
    9 mei 2022
    Wat een mooie herinneringen maak je zo, wat een avontuur.Wat leuk om je verhaal te lezen. Top😘
  6. Karin de C:
    Geniet ervan Elma. Superleuk om je verhalen te lezen! 🙏🏻
  7. Marjon:
    10 mei 2022
    Hanneke schreef het al. Ik dacht het. Een nieuwe uitdaging komt eraan. Ik begrijp die Engelsman ook wel een beetje...🤣. Pas je wel op met die schutters met de Franse slag?!
  8. Marjoke:
    10 mei 2022
    Gelukkig hebben de schutters jou niet voor een haas aangezien, je fietst nogal hard, zo te lezen! 100 km!!!! Why?? Blijf genieten, hoor. Het ziet er prachtig uit. 😘
  9. Ilse:
    10 mei 2022
    Ik liep een beetje achter met lezen… (spam box) en had dus het genoegen om je verhalen van de afgelopen dagen in een keer te kunnen lezen. Wat schrijf jij ontzettend leuk over je avonturen op de fiets. Ik vind het echt jammer dat ik nu moet wachten op de volgende episode 😉 Gelukkig zit je nog een paar dagen op de fiets! Enjoy the ride!
  10. Jantine Stuive:
    10 mei 2022
    Heerlijk avontuur….ik geniet met je mee stoere Elma.
  11. Marry de Kok:
    Hoi Elma,

Je hebt er best de vaart in met 100 km per dag, straks moeten Gerleen en Okker nog eerder vertrekken! Heb een hotel voor ze gevonden in Chauteauneuf sur Loire, daar ben vast al langs gekomen, vandaag?

Hoeveel pech kun je hebben met zo'n kakvogel, moet je nog aan het werk ook...wel leuk dat je hulpvaardige mensen om je heen had. En ja als de zon niet schijnt weet je ook niet waar het zuiden ligt hihi...

Geniet van de prachtige Loire en houd het vakantiegevoel vast, veel plezier en groetjes!
  12. Anja:
    10 mei 2022
    Heerlijk mooi weer met fietsen langs de Loure. Wij hebben daar vorig jaar gefietst. Prachtige omgeving. Geniet van je vakantie gevoel met leuke contacten onderweg. En wie weet komen er nu weer meer campings
  13. Marja Gemser:
    11 mei 2022
    Fietsen langs de Loire met mooi weer. Volgens mij voel je je "als God in Frankrijk".
    Heerlijk weer 3 verslagen achter elkaar kunnen lezen :-)