Alleen verder

25 mei 2015 - Vescovado, Italië

De laatste loodjes leg ik dus alleen af. Het zijn nog 4 dagen van Florence naar Rome door Toscane. Tineke is liefhebber van het kilometervreten op het vlakke land. Ze is dan ook niet bij te houden en trapt moeiteloos 120 kilometer weg. Ik blijk meer voorkeur te hebben voor het afzien in de klim en het naar beneden racen als beloning. Daar kom je gedurende zo'n reis mooi achter.

Vandaag is gelijk duidelijk dat Tineke de juiste beslissing heeft genomen. Geen 100 meter achter elkaar is hier vlak in Toscane. In meters is het klimmen wel zo'n beetje gelijk aan het dalen, maar in tijd natuurlijk niet. Het lijkt dan ook of je praktisch de hele dag aan het klimmen bent en da's best zwaar.

Onderweg wisselen prachtige uitzichten op het Toscaanse landschap elkaar af. Verder liep een deel van de Pinksterrally van de club van mensen met dikke auto's gelijk met mijn route. Veel, heel veel, voornamelijk Ferrari's, maar ook Porsches en BMW's in cabrio uitvoering zien langskomen. Helaas, geen van alle boodt mij een lift aan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Elsa Brouwer:
    25 mei 2015
    Wat jij doet kan geen Ferrari tegen op.
    Mooi beschreven hoe de fietsstijlen van jullie beiden jullie zover heeft gebracht.
    Welterusten voor straks en succes morgen met de bijna laatste tocht.
  2. Marjon:
    25 mei 2015
    Hoi Elma Wat ontzettend mooi zoals jullie dit samen doen en elkaar respecteren in ieders kunnen.
    stoer heel stoer dat je die laatste klimmers alleen doet enne ik ben het eens wat jij doet daar kan geen Ferrari tegenop!
    Je doel droom en beloning komt al naderbij! We denken veel aan jullie. !
  3. Jaco en Corrie:
    25 mei 2015
    Dapper hoor. En inderdaad mooi om te ontdekken dat iedereen andere kwaliteiten heeft. Op naar Rome!
  4. Ellen Schotanus:
    25 mei 2015
    Helemaal mee eens heuvel op en af is veel zwaarder dan 1 lange hoge berg. Maak je stiekum weg ook niet meer klimmeters? Veel succes en plezier met de laatste dagen. Volgens mij ontdek je nog meer kwaliteiten van je dan alleen dat je een klimgeit bent.
  5. Laura de Jong:
    25 mei 2015
    Laatste loodjes, wegen zwaar,zo luidt het spreekwoord.
    Ik denk aan je hoor Elma. Wees voorzichtig en over een week zien we je als een trotse sportieve jonge vrouw terug!
    Groet van Laura en ook aan Tineke
  6. Gerry van der putten:
    26 mei 2015
    Hup Elma, hup. We juichen je toe vanuit holland!!!!
  7. Elly:
    26 mei 2015
    Ook vandaag weer veel fietsplezier Elma, het is pittig maar zeer de moeite waard.
    Hartelijke groet, Elly
  8. JanR:
    Zet hem op Elma!
    Laat je niet kisten door een paar bergen.
  9. Judith:
    26 mei 2015
    Goed dat jullie het zo doen.En die lift had je toch niet geaccepteerd want dan was je niet tevreden geweest.Zet hem op Elma je kan het.
  10. Sujata:
    26 mei 2015
    Succes Elma. Het gaat je vast en zeker lukken.
    Goed gedaan Tineke. Helemaal gelijk om voor jezelf te kiezen. En absoluut klasse dat je zo ver bent gekomen. Dat kunnen niet veel mensen zeggen.

Lekker genieten nu beiden (op jullie eigen manier). En op naar jullie eindbestemming!

Succes!

Groetjes,

Sujata
  11. Marieke:
    26 mei 2015
    Zoals het gezegde zegt...er zijn vele wegen die naar Rome leiden en dat blijkt nu ook :o) Nogmaals respect voor allebei. Elma, geniet van het prachtige Toscane (en de rest natuurlijk ook) tussen het klimmen door...je bent er bijna!
  12. Vanja:
    26 mei 2015
    Veel succes en geniet van deze laatste fietsdagen!