Spanje

20 mei 2022 - Sabiñánigo, Spanje

Iedere keer breek ik weer een snelheidsrecord bij het opbreken van mijn tentje en deze met de hele huisraad weer op de fiets te sjorren. Nu begon ik met een opbreek- en inpaktijd van 1,5 uur, dus er was wel enige ruimte voor verbetering. Ik toon mij zo nonchalant en geroutineerd mogelijk en de tentstokken vliegen me al een tijdje niet meer om de oren.

Zo kan het gebeuren dat ik vanmorgen al om 8.00 uur op de fiets zit. De pas begint op nog geen 100 meter van de camping. Ik sta mijn oortjes in te doen, juiste playlist opzoeken, horloge klaar, GPS tripteller resetten, fietsteller op 0. Verschijnt ineens een tweede deelnemer aan de start, Arnold uit Castricum. De gelegenheid is er nu natuurlijk niet naar om eens even al keuvelend samen een stuk op te fietsen. We spreken af dat we elk onze eigen klim doen. Ik dus lekker met muziek op. 'Boven' zullen we elkaar opwachten.

Bijna boven verschijnt Arnold, die naar mijn voorstelling al minstens aan zijn derde kop koffie is begonnen, ineens weer. Hij had wat tijd genomen om foto's te maken en we fietsen gezamenlijk over de finish. We maken de nodige foto's en eten samen aan Spaanse zijde. De grens tussen Frankrijk en Spanje loopt over het hoogste punt van de pas. We zijn allebei euforisch bij de gedachte dat we toch maar mooi naar Spanje zijn gefietst.

Na nog eens 35 snelle kilometers bergaf scheidden onze wegen zich weer. Ik blijk de koers gewonnen te hebben, want kom als eerste aan bij het hotel. Vooral omdat ik wel en Gerleen en Okker niet de juiste bergpas hebben weten te vinden.

Wat zijn de plannen voor komende dagen? Ik heb een rustdag, alweer! We gaan dus morgen alledrie een boek lezen🤣! Zien wie dat het langste volhoudt. We zullen ook wel even kijken of er in Sabiñánigo iets te beleven valt en of het daar op een terras valt uit te houden met de voorspelde 34 graden.

Zondag sluiten de mannen zich dan aan bij een reisgezelschap voor een motorvakantie in de Pyreneeën en voor mij begint het Spaanse avontuur op de fiets.

Olé, tot zondag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bahar:
    20 mei 2022
    Hoi Elma, sinds dat jij weg bent heb ik een nieuwe gewoonte dat is "Elma's reisverhaal" bij de koffie ☺️.
    Zo mooi, zo prachtig hoe je het overbrengt aan je volgers. Wij thuis hebben het over hoe je het goed doet en volhoud om je doel te bereiken, zo heb ik ook gezien dat jij echt een doorzetter bent 👍
    Geniet van je rustdag en heel veel plezier in spanje, groetjes 🤗
  2. Dulce Xavier:
    21 mei 2022
    Wat fijn om te lezen dat je al in Spanje bent: “Buenos dias”!! Je gaat als een speer, geweldig om te lezen!
    Fijne rustdag!
  3. Elly Rechtuijt:
    21 mei 2022
    WoW Elma, wat ben je al ver, en alweer zo’n flinke bult over. Nu lekker genieten van je rustdag en je gezelschap!
  4. Angeline:
    21 mei 2022
    Ha Elma, wat klinkt dat allemaal goed zeg, geweldig! Spanje!!
    Nog gefietst op Conquist of Paradise?
    Fijne dag Elma en de groetjes aan Gerleen🤗
  5. Marica Ouwerkerk:
    21 mei 2022
    Bienvenido a España!! Wat ben jij toch een topper. Als jij de Pyreneeën met volle bepakking kan halen dan kunnen wij over 1.5 week zeker de klim van de Alpe d'huez aan, het geeft me een goede motivatie. Wat is het toch heerlijk om elke ochtend jou reisverslag te mogen lezen. Geniet van jullie rustdag samen. 😘
  6. Jolanda Paardekooper:
    21 mei 2022
    Chapeau Elma! Wat gaaf Espagna!! Geniet lekker met de mannen vandaag. Doe Geleen de groeten.
  7. Ellen Schotanus:
    21 mei 2022
    O, Elma. Ik ben zo jaloers op je. Heerlijk al die verhalen te lezen. Jammer dat het mij dit jaar in deze periode niet uitkwam.
    Ik vond Spanje zo verrassend mooi en de spanjaarden zo vriendelijk. Buen Camino.
  8. Jeroen:
    21 mei 2022
    Pff, naar Spanje gefietst Elma 😳, diep respect, ook nog met al die zooi op je 🚲.

Mocht er iemand in de toekomst ‘n vervelende opmerking maken kun je dat direct pareren: hé eikel (zijn meestal mannen) ben jij wel eens in je uppie met 50 kilo bagage naar Spanje gefietst? Nee? Bek houden dan 🤫.

Je kunt jezelf nog overtreffen door nog ‘n stukkie door te peddelen. Je hoeft het niet voor mij te doen, je hebt je 🎖 al verdiend 👏. Groet Jeroen
  9. Karin Bakker:
    21 mei 2022
    Hoi Elma, wat een mooie reisverslagen. Ik krijg er gewoon zin in om ook lekker te gaan fietsen.
    Ben best een klein beetje jaloers op je. Ik kijk uit naar je volgende reisverslag.
    Groet Karin
  10. Pieter Hordijk:
    21 mei 2022
    Hoi Elma, het letterlijke hoogtepunt gehaald! Je gaat voortvarend en je geniet er van, dat valt te lezen. Een heerlijke reis en misschien wel het mooiste voor de boeg. Het doet me weer herinneren aan mijn eigen fietsreizen, dankzij jouw leuke en inlevende manier van erover schrijven! Nog veel plezier en houd alles heel.
  11. An Sneeuw -van Keulen:
    21 mei 2022.
    Dag Elma, Het mooie Spaanse land heb je dus bereikt. De liefde achtervolgt je dus, maar het is goed om iets eigens, als man en zoon, even bij je te hebben. Het geeft weer nieuwe moed om verder te gaan. Doe je best en een groet voor jullie drietjes van, An Sneeuw.
  12. Marieke:
    21 mei 2022
    Buonas tardes! Jeetje Elma, wat heb ik een respect voor jou. Weer een grote klim gehaald en je bent in Spanje! Hopelijk heeft de playlist je daar wat bij geholpen, maar je hebt het nog altijd helemaal zelf gedaan. Nu heerlijk genieten van je vrije dag met je mannen.
    Succes morgen!
  13. Margreet T:
    21 mei 2022
    Petje af hoor Elma en respect met een grote R!
    We volgen je via je leuke verhalen. Veel succes nog en ‘enjoy the ride’!
  14. Pauline van Diest:
    21 mei 2022
    Veel plezier met de mannen en succes in Spanje
  15. Anja 't H:
    22 mei 2022
    Knap hoor.... nu al in Spanje....petje af!
    En helemaal op schema dus...
    Zet 'm op weer na de rustdag en ook lekker genieten hoor!
  16. Frank Harms:
    22 mei 2022
    Goed bezig Elma! Welkom in de Iberische oven!