Nog één week

23 april 2022 - Nieuw-vennep, Nederland

Het mag weer! Na een gedwongen uitstel van 2 jaar, om bekende redenen, ga ik weer fietsen. Na mijn eerste fietstocht naar Rome in 2015 heb ik het onzalige plan opgevat om alle Europese hoofdsteden te gaan bezoeken per fiets. Onuitvoerbaar, maar er moet altijd wat te dromen overblijven. Op mijn lijstje staan 44 hoofdsteden. Europa bestaat uit meer landen en uiteraard hebben die allemaal een hoofdstad. ????? Dat zit zo:  anders dan wanneer een land wil toetreden tot de EU hoeft aan toetreding tot mijn bucketlist niet aan strenge voorwaarden te worden voldaan. Bepalend is de geografische ligging. Moskou staat dus niet op mijn lijst, want Rusland heeft een transcontinentale ligging. Kiev, om maar een voorbeeld te noemen, dan weer wel. Van die laatste hoor ik de laatste tijd vaak dat het steeds dichterbij komt, dus die stel ik nog even uit, scheelt toch weer kilometers. Voor de komende weken staat Lissabon op de routeplanner. Eigenlijk is het heel simpel. Eerst Frankrijk door van Noord naar Zuid, daarna Spanje door van Oost naar West, nog een stukje Portugal tot je niet meer verder kunt en dan ben je d’r. Een marathon kun je in 4 stukken van 10 kilometer opdelen. Na ieder deel denk je dan, hoewel misschien niet altijd met evenveel succes: zo, we gaan nu een rondje Abbenes (in mijn geval) lopen! Zo ook deze fietstocht. Deel 1 is naar Brussel, daarna breng ik mijn fiets naar Parijs, vervolgens naar Madrid en vandaar naar Lissabon. Ziedaar, 4 vinkjes op mijn lijst. Het eerste deel van mijn tocht fietst Carolien mee. Daar ben ik blij mee, samen fietsen is echt wel leuker dan alleen fietsen. Na Brussel moet ik de klus alleen klaren, tenzij Carolien natuurlijk helemaal de smaak te pakken heeft.

Het startschot is op 1 mei! Vanaf die datum hoop ik hier dagelijks verslag te doen, tenzij er helemaal niets boeiends te vertellen valt. Dat zal in elk geval op de rustdagen zijn. Van Tineke, mijn geweldige reisgenoot, die de fietstochten naar Rome en Kopenhagen tot een feestje maakte heb ik geleerd dat een rustdag een rustdag moet zijn. Dat je dan dus niet gaat wandelen, toeristische attracties gaat bezoeken of gaat shoppen. Dat is toch al niet leuk als het beter is dat je niets koopt, want meer bagage op de fiets.

Het zou kunnen dat je op deze website terecht gekomen bent omdat je een mail ontvangen hebt. Dat komt omdat je, vanwege één van onze/mijn voorgaande fietsreizen, op de mailinglist terecht gekomen bent. Wil je dat niet, of wil je juist wel een mail ontvangen als ik een verslagje plaats: dan kun je je op ieder moment aan- of afmelden door in het kader “Mailinglijst” hiernaast te klikken.

Tot 1 mei!

1. Tanja:
    23 april 2022
    Wat een onderneming Elma! Lijkt me superleuk om je reis en belevenissen mee te lezen! Heel veel succes!

Groetjes, Tanja
  2. Ytje:
    23 april 2022
    Oh leuk dat ik nog op de site 'zit'; 1 mei, dat is al over een week, poeh poeh!
  3. Eric:
    23 april 2022
    Ik ga je hele reis volgen. Misschien krijg ik nog wat tips voor mijn volgende reis……
    Heel veel plezier en succes.
  4. Bert Koeze:
    Hi Elma. Gaaf. Staat ook om mijn bucketlist. Ik ga je graag volgen
  5. Marieke:
    23 april 2022
    Wat leuk Elma om te lezen dat je weer op reis gaat en ons "meeneemt". Ik kijk nu al uit naar je verhalen. Ik wens je veel succes, fietsplezier en een hoop mooie, hilarische en leuke momenten en ervaringen onderweg.
    Goede reis, bon voyage en boa viagem!
  6. Angeline:
    23 april 2022
    Ja ik geniet ook graag van jouw reisverhalen!
    Heel veel succes Elma, alvast en tot morgen🤣
  7. Nel Bonnema:
    23 april 2022
    Elma, ik wens je vanuit Wenen veel plezier, mooi weer en doorzettingsvermogen en ik ga je graag weer volgen!
  8. Jan Bos:
    23 april 2022
    Super gaaf Elma. Wat een mooie uitdaging weer. Ook ik ga je zeker volgen. Heel veel fietsplezier en dat je veel mag genieten van de prachtige gebieden. Groeten Jan
  9. Kevin:
    23 april 2022
    Wat stoer zeg!! Veel succes!
  10. Ilse:
    23 april 2022
    Gaaf Elma. Ik lees graag mee. Het fietsen laat ik aan jou over. Succes!
  11. Ria van Stoltz:
    23 april 2022
    Leuk Elma , ik reis en geniet graag mee…
  12. Debbie:
    23 april 2022
    Hoi Elma wat een onderneming weer. Ik lees graag je reisverslag. Heel veel fietsplezier met Carolien en daarna alleen.
  13. Laura de Jong:
    23 april 2022
    geweldig hoor , deze onderneming en ik verheug mij nu al op je verhalen.
  14. Elles:
    23 april 2022
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar je verhalen!
  15. Astrid Teeuwen:
    23 april 2022
    Wat leuk Elma, ik kijk nu al uit naar je verhalen en belevenissen!! Succes met de laatste voorbereidingen en veel plezier.
  16. Mieke de Korte:
    23 april 2022
    Wat gaaf Elma! Alvast heel veel plezier en leuk dat we op deze manier ook een beetje mee kunnen reizen.
  17. Melanie:
    23 april 2022
    Wat een leuke sportieve uitdaging, ik ga je volgen! Veel plezier en succes!!
  18. Margreet T:
    23 april 2022
    Ik verheug me op je verhalen Elma. Heel veel succes en vooral veel plezier!
  19. Marjoke:
    23 april 2022
    Jeetje Elma, wat ben jij een topper. Ik beleef heel graag je avonturen met je mee. Succes!! En doe voorzichtig.
  20. Anja:
    23 april 2022
    Ha Elma, weer een mooie start van je reis met dit verhaal. Ik ga je verhalen weer met plezier lezen. Goede start samen.met Carolien
  21. Jolanda Paardekooper:
    23 april 2022
    Hi Elma, wat een mooie uitdaging weer! Ik kijk uit naar je verhalen en wie weet, sta ik toch nog ergens bij een station.
    Succes!
  22. Brenda Serna Prins:
    23 april 2022
    Hi Elma, wat stoere uitdaging. Ik ga je verhalen lezen. Veel plezier en succes met de fiets reis
  23. Elly Rechtuijt:
    24 april 2022
    Klinkt weer geweldig allemaal,ik volg je graag. Heel veel fietsplezier!
  24. Jeroen:
    24 april 2022
    Ja, lekker hoor Elma… wie gaat die zandbak dan aanharken? 😉 oké, oké, komt goed, heel veel plezier en je hebt groot gelijk dat je na Covid je dromen weer achterna gaat.
  25. Petra:
    24 april 2022
    Wat super leuk Elma om weer te lezen🤗. Ik wens je heel veel plezier en succes 🍀
  26. Jantine Stuive:
    24 april 2022
    Wat heerlijk Elma, het kan weer. Ik wens je een voorspoedige tocht en een prachtig avontuur. Liefs Tineke
  27. John en caroline:
    24 april 2022
    weer een mooie uitdaging elma!
    we volgen graag je leuke reisverslagen en sterkte gerleen zo lang zonder elma !
  28. Sandra:
    24 april 2022
    Wat een mooi uitdaging weer! Ik vind het een hele spannende niet te ambiëren onderneming en toch...... ben ik stiekem ook een beetje jaloers. Geniet van deze tocht en ik ben blij dat ik gedurende je reis mag meegenieten van je belevenissen. Veel liefs en succes!
  29. Anneke Witt:
    24 april 2022
    Wat een mooi avontuur ga je aan Elma. Heel veel fiets plezier! Ik ga graag een keer met je mee, maar dat zal de komende tour helaas niet lukken. Heel tof om je reisverhalen weer te lezen.
  30. Pauline van Diest:
    24 april 2022
    Heel veel plezier en succes en volg je verhalen zeker! Heb regelmatig aan jou en de fietstocht gedacht en hoop dat het er een keer van komt om een stuk met je mee te fietsen....
  31. Dulce Xavier:
    25 april 2022
    Wow Elma, wat een stoere uitdaging! Ik ga je zeker volgen, jammer dat ik er nog niet in Lissabon ben anders hadden we daar op een terrasje kunnen afspreken. Geniet ervan, fijne reis!
  32. Marie:
    25 april 2022
    Jij bent de aller stoerste vrouw die ik ken. Vind het zo ontzettend leuk dat je je dromen volgt. Ik wens je heel veel succes maar vooral plezier. Geniet ervan!
  33. Manoes:
    25 april 2022
    Wat een avontuur! Ik ga je blogs volgen.
    Veel succes en genieten.
  34. Bernard:
    25 april 2022
    Elma wat gaaf dat je dit gaat doen ! Heel veel plezier en veilige kilometers en ben benieuwd naar je reisverslagen.
  35. Jacqueline:
    26 april 2022
    Wat ben jij een power vrouw zeg, in geen 100jaar, doe ik je na!!!
    Ik ga je volgen en succes met je ongelooflijke fietstocht.
  36. Hanneke Snel:
    27 april 2022
    Hoi Elma, veel plezier en succes met deze onderneming. Ik vind dit echt heel stoer! Ik raak de weg in de Haarlemmermeer al kwijt 😉. Jij hebt een geweldige drive en een prima doorzettingsvermogen 💪 Genieten maar Bikkel! Grts Hanneke
  37. Betty van Maris:
    27 april 2022
    Hallo Elma, leuk dat je mij toegevoegd hebt ! Ben héél benieuwd en vind het echt super dapper om zo'n tocht toch min of meer in je eentje te doen.
    Ik wens je heerlijk fietsweer toe, mooie wegen en een geweldige tijd en zal proberen het regelmatig te volgen !
  38. Agnes:
    28 april 2022
    Oh wat een heerlijk vooruitzicht voor je.
    Wat een mooie reis ga jij weer maken.
    Ik ga je gezellig volgen tijdens je leuke reisverhalen en foto’s
    Hou ons maar gezellig op de hoogte.
    Zet um op en heel veel plezier
    Veel plezier Elma
  39. Marja Gemser:
    29 april 2022
    Hoi Elma,
    Ik ga je zeker weer volgen. Heel veel plezier op deze nieuwe uitdaging. Ik blijf het stoer vinden.
  40. Betty van Maris:
    1 mei 2022
    Over een half uur is het zover, dames !
    In gedachte zie ik een groep AVH-ers al op het erf staan, en onder geklap en gezwaai wordt de eerste kilometer ingezet .....TOI TOI TOI 🚴🚴‍♂️💪💪🍀🍀