Tussen de (Lage en Hoge) Zwaluwen

1 mei 2022 - Lage Zwaluwe, Nederland

De eerste dag zit erop, de kop is eraf, het spits is afgebeten. Kortom, we zijn in Lage Zwaluwe aangekomen.

Vanmorgen enthousiast uitgezwaaid door de loopmaatjes van AVH en door Gerleen,  Tjalling, Marit, Gary, buurvrouw en hond. Al die aandacht voor een fietstochtje voelt niet alleen wat ongemakkelijk, maar legt de lat ook tamelijk hoog. Vorige week dacht ik nog 'eerst maar eens  Brussel en als dat lukt Parijs enz.' Zovelen helemaal uit Hoofddorp, Bergen en Katwijk gekomen om aan te moedigen schept verplichtingen. Niet in Lissabon aankomen is geen optie meer. Even leek de reis al te eindigen voor het fietspad aan de IJweg bereikt was. Ik dacht op het grindpad op de fiets te stappen zoals gewend maar rekende even buiten de toch weer net iets te zwaar belaste bepakking op en rond mijn fiets. Kans van een spraakmakende, flitsende start verkeken,  maar we waren onderweg. En hoe.

Hoe gunstig kunnen de omstandigheden zijn? Graadje warmer misschien, beetje meer wind, nu de richting ons zo goed vooruit hielp? Perfecte dag, ook voor de zwermen muggen, vliegen en racefietsers die zo af en toe akelig dicht in onze comfortzone kwamen. We hadden een prachtige route door het Groene Hart met veel lammetjes, kuikens, broedende zwanen en eenden. Leuk plekje voor koffie en lunch en in Dordrecht op een terras neer gestreken bij een café. Thee besteld bij de kastelein, die qua omvang ongeveer de optelsom was van ons beiden en geen plekje onbenut had gelaten voor een tattoo,  maar met zo'n lieve stem volgens Carolien. Na Dordrecht was het even een uitdaging om door/over/langs(?) Kinderdijk te komen zonder een toerist te raken. Oh ja, ook nog beetje vals gespeeld,  want tot 3x toe vandaag een pont. Die 100 km. van vandaag kunnen dus gerust met een korreltje zout genomen worden.

Na aankomst bij B&B In de Polder en een douche konden we gelukkig nog even de benen strekken voor een wandelingetje naar het restaurant.

1. Willy Steevels:
    1 mei 2022
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Goed dat je een b&b hebt, in een tentje lijkt het me wat koud. Goede reis!
  2. Marjon:
    1 mei 2022
    Hoi Elma en Caroline, wat een prima dag, vertrek en weer toch? Geen regen geen wind top.
    Leuk je reisverslagen weer te lezen en jullie te volgen deze dagen. Lekker genieten in de b&b dor je goed.
  3. Ytje:
    1 mei 2022
    Wat kun je het toch leuk/grappig vertellen, schrijven, Elma..
    Gezellig!
  4. Dulce Xavier:
    1 mei 2022
    Ik ben nu al trots op jullie Elma & Caroline!!
    Lieve groet vanuit Zagreb!
  5. Judith:
    1 mei 2022
    Succes dames, de eerste dag zit erop. Wat leuk om weer mee te lezen.
  6. Betty van Maris:
    1 mei 2022
    Ik heb aan jullie gedacht !! Wat een mooie dag om te starten....zonneschijn, licht briesje.
    Hopelijk morgen weer zo'n dag,....en daarna weer...en daarna weer....!!
    Mag ik langs deze weg nog een praktisch vraagje stellen aan Elma ? Ik neem aan dat je een trekking tentje bij je hebt, is dat een 1- of 2 persoons ? Reden dat ik het vraag is dat mijn dochter op het punt staat een tentje te kopen (merk MSR) voor lange wandeltochten in de bushbush met minimale bagage en twijfelt tussen 1-of 2 persoons....ik moest aan jou denken Elma.
    'k hoor het wel...
    Fijne voortzetting !
  7. Nel Bonnema:
    2 mei 2022
    Heerlijk Elma om weer mee te genieten van je verhalen! Goede reis!
  8. Pauline van Diest:
    2 mei 2022
    Leuke foto's en wat leuk dat zo veel mensen jullie hebben uitgezwaaid. Succes
  9. Agnes:
    Goedemorgen Elma en Carolien,
    Wat heerlijk zeg, jullie zijn op weg.
    Na 2 Corona jaren wachten, is het dan toch eindelijk zo ver….. op naar Lissabon.
    Een prachtige route
    Super leuke foto’s en wat een prachtige eerste dag zeg.
    Heel veel plezier samen
    Zet um op

Groet en liefs van Agnes
  10. Marjoke:
    2 mei 2022
    Topdag om te starten, fijn! Heel veel plezier en kijk uit naar je verhalen. Geniet.
    Groetjes en x Marjoke
  11. Ria van Stoltz:
    2 mei 2022
    Heerlijk om je verhaal te lezen en de foto’s laten ons mee genieten! Bedankt dat jij fietst en wij meeliften……
  12. John:
    2 mei 2022
    Veel plezier met mooie rit
  13. Anja 't H:
    2 mei 2022
    Heel veel plezier Elma, ik ga je zeker volgen op deze prachtige en vooral dappere reis!
  14. Gerrit:
    2 mei 2022
    Leuk Elma dat je ons meeneemt op je reis.👍
    Ik lees jullie belevenissen met veel plezier .
    Hele prettige kilometers.
    En uh PETJE AF !! hoor 👏👏
  15. Jantine Stuive:
    3 mei 2022
    Heerlijk om je droge humor weer te lezen.
  16. Marica Ouwerkerk:
    3 mei 2022
    Heel veel plezier op je nieuwe avontuur. Ik kijk nu alweer uit naar je foto's maar vooral naar je leuke verslagen. Succes maar vooral geniet van alles om je heen. Liefs Mariča