Almelo

1 mei 2023 - Ootmarsum, Nederland

Vanmorgen neem ik weer afscheid van Marion. Bij het ontbijt hebben we het nog even over onze toekomstige uitdagingen. Volgens mij is Marion minstens in fase 2 van de mentale voorbereiding op het lopen van een marathon. Ze belooft dat ze het mij laat weten als het zover is. Op haar beurt word ik bijna enthousiast van haar ervaring met een marine style trainings 2-daagse (training à la kamp Van Koningsbrugge) die ze met haar bootcamp groep heeft gedaan. Maar dan vertelt ze dat je midden in de nacht uit je bed gebruld kunt worden met de opdracht om binnen 2 minuten in sport outfit naast je tentje klaar te staan. Binnen 2 minuten aankleden? Dat kan ik helemaal niet.

In Deventer doe ik de boodschappen voor de dag. Ik zit duidelijk nog niet lekker in de routine. Moet goed nadenken wat ik ook al weer nodig heb om een fietsdag door te komen (niet teveel inslaan en niet te kort komen). Sta ook nog lang te weifelen als ik moet kiezen uit een “lekker hip, Marrokaanse kip” salade of de “verspil-mij-niet-bijna over de datum” Oosterse salade. Wie mij kent weet wat het geworden is. 😉

Koffiemoment in Schalkhaar en dan lunch aan een picknick tafel even na Rijssen langs, met, alweer, voortrazend verkeer op de achtergrond. Ik ben verwend en gewend aan door anderen bedachte leuke routes, die ik via Europafietsers kan downloaden. Dit jaar voor het eerst probeer ik zelf mijn routes te plannen. Wikiloc, Google Maps, Komoot, Pocket Earth, Topo GPS; ik heb ze allemaal al gehad en bij allen blijk ik vooral routes te krijgen die me misschien op de snelste manier ergens brengen, maar waarbij ik vrijwel consequent op een ventweg langs drukke provinciale wegen fiets. Ik wil op die leuke boerenweggetjes fietsen en de vogels horen fluiten. Tijdens de lunch probeer ik, als een ware digital nomad (ja, google dat maar eens even), met mijn laptop aan de picknick tafel “hybride” te zoeken naar alternatieven via internet.

Ik besluit het niet laat te maken en zal even na Almelo op zoek gaan naar een camping. Direct na Almelo rijd ik door een park en de laatste 15 kilometers zijn een stuk leuker dan eerder op de dag. Ik hoor een specht en alleen dat al maakt de dag leuk. En ik kom een familie tegen met 3 kleine kinderen, allemaal op fietsen en fietsjes bepakt en bezakt, duidelijk ook op weg naar een camping. Wat een moed! Denk dat ik met mezelf een uitdaging ben aangegaan, maar hiervoor heb ik groot respect.

1. Arnold Boot:
    1 mei 2023
    Je neemt toch de R4 naar Berlijn? Die is rustig en een mooie route. Succes morgen. Ook ik vannacht weer in de tent. Weer ten zuiden van Heilderberg is prima.
  2. Margreet T:
    1 mei 2023
    Het is pas dag 2 Elma; die routine komt vanzelf...
  3. Elly:
    1 mei 2023
    Tentje staat er weer strak bij, slaap lekker.
  4. Ria van Stoltz:
    1 mei 2023
    Lekker hoor, mooi plekje op de camping en de tent staat er strak bij. Geniet van de vogeltjes en morgen wens ik je wind mee op mooie paadjes.
  5. Pauline:
    1 mei 2023
    Ik heb voor jou respect. Succes en routine komt vanzelf.
  6. Anja:
    1 mei 2023
    Slaap lekker in je tentje en morgen weer genieten van de natuur op de fiets
  7. Mia:
    1 mei 2023
    Ik begin al jaloers te worden Elma, al ben ik geen fietser, kamperen vind ik wel super leuk.
    Slaap lekker, dat gaat wel lukken gok ik.
    Groetjes Mia
  8. Ottoliene:
    1 mei 2023
    De Oosterse salade 😝 maar je mag jezelf best eens verwennen! Klinkt weer goed Elma. Slaap lekker 😴
  9. Jolanda Paardekooper:
    1 mei 2023
    Ik denk ook de Oosterse salade! Geen verspilling, ik hou ervan.
    Slaap lekker in je tentje!
  10. Marjon:
    2 mei 2023
    Ootmarsum, machtig leuk plaatsje. Enne ik heb de digital nomad natuurlijk gegoogled. Wat een wereld. Geen personeel te krijgen gaan ze dit in opmars brengen. Werken tijdens het reizen. Tja.. wat ik of men ervan vindt maakt niet uit er hoeft niet altijd een mening te zijn. Integendeel het is natuurlijk een idee om over na te denken zo vlak voor pensioentijd. Maar ik ga denk ik toch liever onder de mensen. Of een bel functie waarbij ik heel veel mensen spreek. Ik vind het ook supermooi wat je doet. Hup voorbereiden en gaan. Heel veel plezier enne zoek de leuke weggetjes ipv de gebane paden langs de snelweg. Geniet van je nieuwe dag!
  11. Agnes:
    2 mei 2023
    Goedemorgen Elma (8:18 uur)
    Hopelijk een heerlijke eerste nacht in je tentje gehad.
    Ontbijtje, koffie en al je tassen weer op de fiets geplaatst en nu weer verder op pad.
    Op weg naar Duitsland 🇩🇪
    Leuk vooruitzicht.
    Windje in de rug en een heerlijk zonnetje heb ik besteld voor je.
    De routine van handelingen komt vanzelf wel weer en zal zeker weer snel in je systeem zitten.
    Wat een leuk plekje sta je met de tent en de was al weer heerlijk gedaan. Lekker fris op pad 🤗
    Veel fiets plezier vandaag
    Doeg
  12. Marian Verschuren:
    2 mei 2023
    Hoi Elma, goedemorgen, lekker in jouw tempo je ritme vinden, dan komt de routine vanzelf. Succes met het ontdekken van stille en rustige "binnendoor-weggetjes" . Gaat zeker lukken. Veel fiets plezier weer vandaag.
  13. Marja Gemser:
    2 mei 2023
    Boerenweggetjes en vogeltjes en een beetje zon. Dat is de fietshemel:-)
    Ootmarsum mooie plaatsje. Daar heb ik goede herinneringen aan. Twentse culinaire marathon en het aanmoedigen van de Beneluxrunners!