Magisch moment

31 mei 2023 - Suwałki, Polen

We vertrekken weer samen op de fiets en dat blijft vandaag ook zo. Net als Guillaume ben ik vanavond ook welkom bij Agata en Przemek van WarmShowers.

Vandaag was absoluut de mooiste dag tot nu toe. Vrijwel de hele dag fietsen we langs meren en door bossen. Het prachtige weer wat we nu al dagenlang hebben draagt daar zeker aan bij. In dit deel van het land wordt er ook gegroet, geknikt, handen opgestoken, kortom er is weer contact.

In de loop van de middag stappen we van de fiets om een pad af te dalen naar een toeristisch punt. Daar treffen we een uitkijkpunt met uitzicht over een enorm meer, dat deel uitmaakt van het Wigierski Park. Het is er zo adembenemend mooi dat we beiden een soort magisch moment ervaren en even fluisterend de conversatie voortzetten. Ergens in de bossen om ons heen speelt iemand op zijn gitaar.

De rest van het verslag van vandaag laat ik over aan de vele foto’s die ik vandaag gemaakt heb. Het is al laat in de avond. Ik voer de hele dag gesprekken in het Engels, maak de gebruikelijke kilometers op de fiets en ben nu op bezoek bij een gastgezin, waar ik tussen de Pools/Engelse conversaties door dit verslag schrijf.