Solo verder

4 mei 2022 - Flavigny-le-Grand-et-Beaurain, Frankrijk

Vanmorgen moesten we eerst op pad voor ons ontbijt. Het café verderop kon ons alleen van koffie of bier voorzien. Hoewel er al wat gasten heerlijk ontbeten met bier, hebben wij bij een kop koffie ons croissantje van de bakker om de hoek gegeten. Carolien uitgezwaaid en solo verder getrokken.

Prachtig, zonnig weer, veel wind mee en een landschap zoals ik het graag heb; heuvelachtig met leuke klimmetjes en daarna weer in volle vaart naar beneden. Goede trainingsopbouw voor de Pyreneeën. Rond lunchtijd kwam ik een leuk restaurant tegen. Er vertrok net een groep motorrijders, dus dat schiep vertrouwen. Met dank aan Jolanda die eens een bericht over Franse eetgewoonten op Facebook plaatste, had ik mij al voorgenomen om rond de middag met de Fransen de  'plat du jour' te bestellen. Kan ik 's avonds gewoon bij mijn tentje blijven met een broodje.

Ik moet er 5 kilometer extra voor fietsen en het had wat voeten in de aarde, maar m'n tentje staat. Er is nog een fietser, of aan de fiets te zien een fietsster, maar die heb ik nog niet gezien. Het lijkt erop dat we samen over de hele camping waken, want bij de enkele caravan die er staat heb ik nog geen teken van leven kunnen ontdekken. Als er zo'n 70 vrije plaatsen zijn is het heel lastig om de allerbeste plek te kiezen. Daar stond natuurlijk nou weer net de fietser! Morgen wordt het weer een hotel,  want campings in deze omgeving zijn er niet veel. En de enige, nog enigszins in de buurt van mijn route, is een naturisten camping. Het lijkt mij heel gemakkelijk om alleen maar met een zeepje en een rolletje naar het toiletgebouw te hoeven. Het zou mij heel wat heen en weer geloop, vanwege alles wat vergeten is, besparen. Maar het lijkt me in deze tijd van het jaar allemaal even te koud. Die ervaring houd ik nog te goed.

1. Carolien:
    4 mei 2022
    Na drie dagen fietsen ben ik terug in Hoofddorp. Het was heerlijk! Elma heeft een prachtige route uitgestippeld, voornamelijk over fietspaden en weggetjes met weinig verkeer. En natuurlijk was het prachtig weer. Het is jammer dat ik niet langer mee kon. Het smaakt naar meer!
    Ik zal het nu moeten doen met de mooie verhalen van Elma in dit blog.
  2. Elly Rechtuijt:
    5 mei 2022
    Wat een heerlijke lunch Elma, en wat heb je het weer beeldend verwoord allemaal. Niets gemist uit je tassen?
  3. Jantine Stuive:
    5 mei 2022
    Wat mooi dat het zo goed bevallen is Carolien. Ik merk dat het bij mij ook weer kriebelt.
    Elma geloof me…een naturisten verblijf is ook een mooie ervaring…één ding is zeker rijk of arm is niet meer af te lezen hihi….en het geeft een enorm vrij gevoel.
  4. Anneke Witt:
    5 mei 2022
    Elma en Caroline, wat hebben jullie samen al veel meegemaakt. Heerlijk om zo de vrijheid te hebben en te genieten van wat en wie je ook maar tegen komt onderweg.
    Gelukkig dat je alles nog hebt. Op naar Parijs, Elma! Een mooi vooruitzicht!
  5. Agnes:
    Hoi Elma
    Wat is het weer heerlijk wakker worden, met een bak koffie en het lezen van je mooi verwoorde verhaal.
    Hopelijk zit alles nog in je tassen en aan je fiets en mis je gèèn spullen.
    Heerlijk voor de wind, naar Parijs.
    Zonnetje ☀️ in je gezicht
    Geniet lekker van de mooie route
    Zoals Carolien al zei, aan de mooie route en mooie paadjes zal het niet liggen. Je weet altijd prachtige routes uit te stippelen.
    Geniet van alles.
    Veel fietsplezier

Groetjes Agnes
  6. Marja Gemser:
    5 mei 2022
    Het voelt als boffen dat ik steeds wel twee verslagen in een keer kan lezen:-).
    Hopelijk mis je niks en ben je al een heel eind op weg naar het Zuiden.
    Het wordt ook steeds warmer dus wellicht nog een keer een nudistencamping overwegen!