12 mei Schwalbe Alb und Zug

13 mei 2015 - Weil der Stadt, Duitsland

Op dinsdag begon de etappe met een slordige 40 km voornamelijk door het woud, waar de zonnenstralen zich tussen de takken doordrongen. Bij aankomst in Tübingen scheiden onze wegen. Elma ging dapper voor de pittige klim van de Schwälbische Alb en Tineke gaf de voorkeur aan de trein. Samenkomst in Gammertingen in de middag in een heerlijk Gasthaus Adler met balkon. ik dommelde weg in de trein terwijl Elma als een oermens de Alb bedwong. Respect, tot mijn verbazing was ze maar ruim een uur later op de eindbestemming. Nu onderweg naar de Bodensee.

De schwäbische Alb is het zwaarste deel van de route in Duitsland. Mooi voorproefje van de Oostenrijkse passen die ons te wachten staan. Jammer dat de 5 km. lange klim net om een uur of 2 begon. Op een display bIj een pompstation onderweg las ik 29 graden, wel een beetje warm. Boven kreeg ik van een wandelaar de complimenten, hij vondt het "ganz schön" dat ik naar boven gefietst was.

1. Joke:
    13 mei 2015
    Idd Elma, zeker ganz schön, en wat je noemt 'op eigen kracht'! Applaus!
  2. Judith:
    13 mei 2015
    Petje af voor jullie dames? Het is toch geweldig dat jullie het op de fiets doen ,wat een belevenis.Geniet ervan.
  3. John:
    13 mei 2015
    Supergoed bezig, succes in de alpen!!
  4. Elly:
    13 mei 2015
    Wij hebben in Tubingen gekampeerd en toen naar Sigmaringen, inderdaad 810km klimmen. Wel een uitdaging he Elma?
  5. Roos:
    13 mei 2015
    Respect voor de klimdame en respect voor de treindame hahah!!!!
  6. Elly:
    13 mei 2015
    Ik bedoel natuurlijk metersen inderdaad moet het pittigste nog komen, maar wel mooi.
  7. Gerry van der putten:
    13 mei 2015
    Ha meiden, vooral lekker doen wat goed voelt en waar je blij van wordt. Met je billen op t zadel of op een bank inde trein. Het is vakantie!!!!! Hoe is t trouwens met de zadelpijn? Heel veel plezier onderweg en mooie uitzichten. Liefs. Ger
  8. Marica Ouwerkerk:
    14 mei 2015
    Top dames jullie zijn al een aardig eind op weg en lees met alle plezier jullie blog, wat een avontuur.
  9. Mama Vaalburg:
    15 mei 2015
    15 mei 2015 fijn om van jullie te horen,goed uitrusten.
    heel veel sterkte voor morgen! tot het volgende bericht.Mam