Wind

7 mei 2023 - Münster, Duitsland

Ik had één buurman met een tentje op het veldje, maar die was wel erg onrustig. Heb heel wat keren de rits open en dicht horen gaan en het luchtbed moest ook nog een aantal keren bijgepompt worden. Dat ik dat allemaal geregistreerd heb is mijn nachtrust niet ten goede gekomen.

Nu ik inmiddels binnen zit bij mijn gastgezin van vandaag, Martin, Kathrin en de 4-jarige Karl, schijnt de zon. Die heb ik de rest van de dag niet gezien. Het was een grijze dag, afgezien van de knalgele koolzaadvelden, het landschap een beetje saai en er stond wind. Veel wind en steeds meer wind gedurende de dag. Die wind kwam uit het oosten en ik fiets voornamelijk richting, juist, het oosten!

Alles is gesloten op zondag, behalve de bakkers. Daarvan ben ik er helaas geen één tegengekomen onderweg en er voor omrijden had ik geen zin in. Met ruim 85 kilometer (tegenwind) was de fietsdag vandaag wel lang genoeg. Mijn lunch bestond daarom uit een zak snoeppaprikaatjes, aangevuld met een paar quasi gezonde ontbijtrepen.

In Münsted wordt ik vriendelijk ontvangen in een prachtig ingerichte boerderij en krijg thee en vers gebakken appeltaart. Ook het brood wat ik ’s avonds te eten krijg is zelfgebakken. Ik heb het weer heel best getroffen. Karl moet vroeg naar bed en de dag begint morgen vanwege het werk vroeg, dus we houden de avond kort. Kan ik mooi het tekort aan slaap van afgelopen nacht wat compenseren.

1. Elles:
    7 mei 2023
    Slaap lekker, daarvoor nog even de challenge !
  2. Karin Bakker:
    7 mei 2023
    En zo is iedere dag weer anders en een verrassing. Welterusten. Hopelijk nu een goede nachtrust. Kan je er morgen weer tegen.
  3. Corrie:
    7 mei 2023
    Vorige week nog in Nieuw-Vennep en nu alweer in Munster. Zo'n dag als vandaag moet je er niet teveel van hebben, weinig slaap, weinig eten en veel wind. Welterusten en morgen, hopelijk met een goed gevulde maag, weer een nieuwe fietsdag
  4. Elly:
    7 mei 2023
    Pittig hoor, 85km tegenwind petje af Elma.
  5. Gerrit en Ria v Stam:
    7 mei 2023
    Hopelijk ben je morgen lekker uitgerust en kan je er weer tegen.
    Succes voor deze week. Goede reis.
  6. Els:
    7 mei 2023
    Wow wat knap als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel tegen de wind in fietsen en jij doet dat 85 km lang. Gelukkig nu een goede slaapplek. Hopelijk is er nog wat van dat brood over om morgen als lunch mee te nemen want op snoeppaprika's en mueslirepen kan de motor niet goed draaien. Zeker niet als je ook nog dubbel moet presteren omdat je tegenwind hebt. Slaap lekker. En ik kijk weer uit naar het vervolg morgen.
  7. Joke:
    Bluh! Tegenwind!
    En dan toch volharden!
    Klasse Elma!
    Morgen nieuwe kansen en hopelijk wind die uit de andere kant komt mèt … zon! 😘
  8. Agnes:
    Hoi Elma
    Aiiiii, tegenwind, dat is lastig, maar nu heerlijk verwend met een heerlijk warm bed 🛏️
    Wat zal jij lekker slapen zeg.
    Morgenochtend weer lekker je maag goed voedzaam vullen en weer een mooie etappe voor de boeg. Eens kijken welke koers je dan weer “vaart” 🚴🏻‍♀️
    Een week onderweg en moet je toch eens nagaan wat je allemaal al weer mee hebt gemaakt en wat een prachtige routes je hebt gefietst. Zo mooi.
    Geweldige verhalen en momenten. Top !!!!
    Slaap lekker en morgen gezond weer op pad.
    Trusten. Doeg
    Op naar Berlijn. Prachtige stad
  9. Jolanda Paardekooper:
    7 mei 2023
    Zelf gebakken brood, mmmm heerlijk!
    En geheel verdiend zo te lezen.
    Geweldig toch, dat mensen zo gastvrij zijn. Genieten.
    En voor straks welterusten!
  10. Margreet T:
    7 mei 2023
    Lekker slapen en hopelijk morgen wat minder wind!
  11. Anja:
    8 mei 2023
    Goedemorgen Elma, vast heerlijk geslapen op de boerderij. Mogelijk door een haan wakker gemaakt maar dat is wel gezellig .
    Vat nog een lekker ontbijt en dan weer op naar de volgende km en een leuke overnachtingsplek
  12. Liesbeth Dekker-Falkmann:
    8 mei 2023
    Jee, Elma, ook weer op pad!
    Leuk om jou weer te volgen!
    Wat is het toch gaaf om te reizen op de fiets en je op die manier zo vrij te voelen! Net Pieterpad gefietst maar krijg meteen weer zin om weer op 🚴‍♀️te stappen nu ik jouw gezellige verslagen lees! Goede reis en geniet van de natuur die nu op zijn mooist is!🍀 groetjes van Liesbeth Dekker….. lunchmaatje van vorig jaar tijdens 🚴‍♀️reis !👊
  13. Ottoliene:
    En … lekker bijgeslapen? Fijne dag 👋
  14. Judith:
    8 mei 2023
    Dat was denk best afzien met tegenwind. En dan moet je het doen met paprika en een reep. Niet echt brandstof😉. Maar een goede leer voor je, volgende keer maar een voorraadje brood meenemen.
    Fijne dag en hopelijk wind mee en☀️
  15. Ellen Schotanus:
    8 mei 2023
    Tja, soms zijn er dagen dat het allemaal niet meezit. Kennelijk was het eten wat je had nog voldoende om de hongerklop te voorkomen. Petje af. Zo'n eind fietsen tegen de wind in met zo weinig eten.
    Ik hoop dat je vandaag een betere dag had.
  16. Angeline:
    9 mei 2023
    Ooo Elma, ik heb een paar dagen m’n mail niet gelezen en dus ook jouw verslagen gemist! Zo te lezen mis jij een beetje koolhydraten? Zorg je wel goed voor jezelf?
    Groetjes van je weet wel wie hihi