Klimmen in der Teuto

3 mei 2023 - Borgholzhausen, Duitsland

Gisteravond was ik blijkbaar zo moe dat ik na het 8-uur journaal maar naar mijn bed ben gegaan. Ik kijk dus gewoon via mijn laptop tv hè, mits de Wifi toereikend is. Maar tegenwoordig lijken ze ook in Duitsland vorderingen te maken in digitalisering. Een aantal jaar geleden kon ik nog lang niet overal pinnen en wifi heette toen nog wélan en was een wat exotisch begrip. Nadeel van vroeg slapen is dat je uren er ook heel vroeg in de ochtend alweer op zitten. Ik had beloofd mij niet voor achten te melden voor het ontbijt en dan is 3 uur tijd om 3 fietstassen in te moeten pakken best lang. Mijn tentje had die nacht mogen drogen in de garage waar ook mijn fiets gestald was.

Om half 9 was ik weer onderweg. Direct na het dorp alweer op bospaden. Duitsers maken over het algemeen veel werk van hun tuinen, dus daarvan en van de natuur, die ook hier werkelijk ontploft is heb ik de hele dag mogen genieten. Wat een kleuren groen en diversiteit aan bloesem. Ik ben in het Teutoburger Wald en heb vandaag bij elkaar wel wat hoogtemeters gehad. Het zijn maar korte klimmetjes, maar af en toe behoorlijk pittig. Aan het einde van de dag fiets ik nog een stukje op met een man die zijn recreatieve rondje aan het maken is. Het is van korte duur, want hij blijkt ineens een lekke band te hebben. Terwijl zijn banden minstens net zo breed zijn als die van mij en eruit zien of ze ook eigenlijk niet lek kunnen. Hij moet nog naar de andere kant van een flinke heuvel, maar besluit geloof ik te gaan lopen. Hij heeft zelf een telefoon bij zich en kan als het moet iemand bellen. Gelukkig hoef ik hem daarom niet ergens boven op mijn tassen te installeren om hem naar huis te taxiën.

Morgen wordt het warmer, dan ga ik echt weer kamperen! Als er tenminste campings zijn in de omgeving waar ik uitkom en dan ook wel dicht bij mijn route, en niet alleen voor campers of voor caravans met vaste standplaatsen en het er ook leuk uitziet en het niet te koud is en droog!

1. Angeline:
    3 mei 2023
    Ik dacht al: waar ben je? Hihi
    Mooi verhaal en vooral ook mooie plaatjes al! Fraaie omgeving ja, en dat relatief dichtbij! Nederland is ook mooi. Maar een stuk platter dus.
  2. Jeanette Mey:
    😂 The Germans and their gardens. You are soo right 😄
  3. Astrid Teeuwen:
    Mooie foto's Elma!
  4. Elly:
    3 mei 2023
    Je brengt het weer leuk allemaal, de eerste dagen zijn eigenlijk trainen voor de rest van de reis. Je wordt steeds sterker.
  5. Margreet T:
    Ziet er mooi uit daar!
  6. Bernard:
    3 mei 2023
    Leuk stuk weer Elma heb 3 dagen achtereen gelezen super en wat een mooie foto’s. Komende dagen word goed (kampeer) weer verwacht en vanaf t weekend wat minder. Viel spass!
  7. Pauline:
    Mooi hoor. Hoop dat je leuke camping vindt. Succes
  8. Hermi:
    3 mei 2023
    Leuk geschreven. Succes met de ⛰️ Enjoy !
  9. Madelon:
    3 mei 2023
    Heerlijk om je verhaal iedere dag te lezen … voor mij een zen momentje om echt naar uit te kijken . Geniet van alles , ik volg je ( digitaal)🌼
  10. Mia:
    4 mei 2023
    Wat een leuk verhaal weer Elma, zo leuk om je te volgen. Sucess met het zoeken van je slaapplek vandaag ben benieuwd of het een tent of hotel wordt.
    Groetjes weer 😊
  11. Marica Ouwerkerk:
    4 mei 2023
    Heerlijk om weer een beetje mee op avontuur te zijn. Ik gok toch dat het een hotelletje voor je word vanavond. 😏
  12. Agnes:
    Hoi Elma
    Wat een leuk verhaal om weer te lezen.
    Mooie foto’s ook en heerlijk dat je een prachtige route hebt gevonden over bospaden. Het gezang van vogels,…… zo mooi.
    Echt het gevoel van buitenleven !!!!!
    Het is nu donderdagmiddag en ik denk dat je inmiddels wel een camping gevonden hebt.
    Ik ben benieuwd waar je nu bent.
    Gelukkig dat de vooruitzichten voor wat warmer weer, beter zijn.
    Wat zal je lekker genieten van het buiten zijn
    Ik zie het al helemaal voor me.
    Fijne avond en hopelijk wat warmere nachten op de camping, komende periode
    Doeg
  13. Jan Bos:
    4 mei 2023
    Je gaat als de brandweer Elma. Prachtige omgeving zo te zien. Enjoy!
    Groeten, Jan
  14. Ottoliene:
    5 mei 2023
    Heb je nog aan de dodenherdenking gedacht….
  15. Marieke:
    5 mei 2023
    Hi Elma, wat een prachtige plaatjes en heerlijk "meelees" avontuur. Ik heb nog niet gespiekt naar je volgende verhaal...maar ik denk ook dat je gisteren in een hotel bent beland 😊....en nu je volgende verhaal lezen om te kijken wat het nu is geworden 😄