Sokken

9 mei 2023 - Colbitz, Duitsland

Gisteravond heeft Karin ook voor mij gekookt. Na een heleboel dagen met vooral rauwkost was het heerlijk om weer een maaltijd met aardappelen en heel veel vers gekookte groente voorgeschoteld te krijgen. Karin heeft een paar jaar geleden een fietsreis in Polen gemaakt. Ik bekijk haar fotoboek en zij vertelt enthousiaste verhalen erbij. Ik ben nu een stuk geruster over fietsen in Polen, waar ik, om ik weet niet welke reden, best een beetje tegenop zie. Ik maak ook kennis met Lars, de zoon van Karin. Ik mag hem op het eerste gezicht en complimenteer hem met zijn sokken: 1 gele en 1 oranje. Die sokken, dat raakt een gevoelige snaar bij mij. Sokken kunnen een soort kortsluiting in mijn brein veroorzaken. Ik vind het ontzettend onzinnig dat veel van mijn sokken uit een linker en een rechter sok bestaat. Maar als ik dan per ongeluk de linkersok aan de rechtervoet aantrek, doe ik hem weer uit en trek hem aan de linkervoet aan. Heel irritant, maar ik wed dat het herkenbaar is.

Lars vertrekt vanmorgen om 4.30 uur. Ik hoop niet dat het aan mij ligt en dat ik voor de tweede opeenvolgende dag mijn tijdelijke huisgenoten voor dag en dauw het huis uit jaag. Ook Karin moet al vroeg weg, maar ik mag de tijd nemen om op te starten. Ik hoef alleen bij vertrek de deur maar achter mij dicht te trekken. We nemen afscheid en Karin belooft van mijn gastvrijheid gebruik te maken als zij per fiets Amsterdam bezoekt.

Afgezien van de wind is het weer vandaag opnieuw prima, met alleen maar zon. Vandaag ben ik de grens tussen voormalig West- en Oost-Duitsland gepasseerd. Verschillende gedenktekens herinneren hieraan. De route is ook mooi en afwisselend vandaag. De hoeveelheid foto’s geven wel redelijk weer hoe ik de fietstocht beleef die dag.

Ik overnacht in een pension in Colbitz, waar ik een extra dagje blijf. Alweer een rustdag? Daar zijn goede redenen voor. Morgen wordt er regen voorspeld en de wind heeft er nu 3 dagen achtereen alles aan gedaan om mij om te laten keren en in vliegende vaart naar huis te helpen. De wind blijft de komende dagen nog onophoudelijk uit het Oosten waaien, maar er staat geen stormvlaggetje meer bij in de weerapps. Donderdag wordt er ook nog wat regen voorspelt, dus wie weet blijf ik nog een dag langer in Colbitz als het mij daar ook goed bevalt.

Hierbij vast een verslag van mijn rustdag(en): was doen, wat administratie, mails en apps, routeplanning, nagels knippen, boek lezen en tv kijken op mijn laptop als de WiFi goed genoeg is daarvoor. Geen verslagen meer tot ik weer op de fiets gezeten heb.

1. Willy Steevels:
    Geniet van je rustdagen!
  2. Tante Corrie.:
    9 mei 2023
    Sterkte met voor joe oniet dagenlijkse handelingen.
  3. Judith:
    9 mei 2023
    De rustdagen heb je wel verdiend. Kan je weer bijtanken. Wat is het leuk dat je zoveel mensen treft met de zelfde passie. Geniet van je rustdagen en lekker met de beentjes onderuit.😃
  4. Bernard:
    Hey Elma
    Herkenbaar die sokken hoor 🙄🤣. Nu even een paar dagen rust. Je komt echt mooie mensen tegen onderweg met ieder een eigen verhaal. Geniet van je rust !
  5. Ria van Stoltz:
    9 mei 2023
    Nou ja zeg, goed dat je het meldt want ik kijk iedere dag uit naar je reisverslag, dus geen verslag op je rustdag(en). Ik geef je gelijk, ontspan heerlijk en ik kijk er al weer naar uit dat je op de fiets zit en ons meeneemt… dagggg
  6. Betty van Maris:
    9 mei 2023
    Heel verstandig hoor ! Neem de tijd....het gaat er vooral om dat je geniet van je reis en niet om zo snel mogelijk je doel te bereiken. Je hebt vast al boeken gedownload, maar als je nog een interessante titel zoekt, heb ik er nog wel één voor je (over een jonge vrouw die alleen een trail loopt (ipv fietsen) in de Amerikaanse wilderness "Wild" van Cheryl Strayed.
  7. Pauline:
    9 mei 2023
    Veel plezier en geniet van de rustdagen
  8. Astrid Teeuwen:
    9 mei 2023
    Geniet van je rustdagen, fijn dat je vandaag in iedergeval mooi weer had, hier is het overdag niet droog geweest.
  9. Agnes:
    Hoi Elma
    Doe je goed, om je reis per dag te bekijken en aan te kijken hoe het per dag gaat. Enne…… gèèn haast. Genieten tijdens je reis is belangrijk. Fijn om gewoon wat langer op 1 locatie te blijven. Geeft weer wat rust en overzicht en tijd voor wat leuke en ontspannen momenten. Heerlijk
    Ik hoop dat de wind snel draait en vanuit westelijke richting waait.
    Fijne dagen in Colbitz !!!
  10. Petra:
    10 mei 2023
    Lekker bezig Elma!! Je schiet al goed op. Ik hoop dat je snel de wind in de rug krijgt🤗.
    Geniet van je rustdagen. Ik kijk alweer uit naar je nieuwe verhalen!
  11. Anja:
    10 mei 2023
    Ha Elma, vandaag is het hier weer droog en vanaf het weekend weer warmer en zonniger. Hoop dat jij dat binnenkort ook krijgt, zonder te veel wind. In de rug is wel oké. Succes met je voorbereiding voor de komende km richting Berlijn en weer verder