16 mei Arlbergpas

16 mei 2015 - St. Anton Am Arlberg, Oostenrijk

Vandaag dus op naar de Arlbergpas! Het is vandaag droog, maar nog wel somber. Eigenlijk wel goed voor een klim. Tineke heeft besloten, heel verstandig om deze etappe over te slaan. Gisteren heeft zij al een treinkaartje Bludenz-St. Anton am Arlberg gekocht. Aan het loket was het even slikken: voor 10 euro en in een half uur tijd kan ik mij de hele klim besparen Maar ja, we zouden op de FIETS naar Rome.

Na een paar uur gestaag klimwerk, en vrij kort voor de echte pas, belt Tineke. Zij zit in de trein met een Hollandse fietser die zich heeft laten vertellen dat je met de fiets de Arlbergpas niet op mag. Er zijn er meer die dat bevestigen. De autotunnel is deze zomer dicht vanwege onderhoud, waardoor al het verkeer over de pas moet. Fietsers zouden het verkeer te veel ophouden.

Ik besluit om net te doen of ik gek ben. Fiets gewoon door en als ik teruggestuurd word ben ik zo weer bergaf in Bludenz om alsnog met de trein te gaan. Onderweg, ook als er geen andere weg meer is dan de pas op, passeren me 2 politiewagens, die gewoon doorreden. Vlak voor de echt steile klim staat aan het einde van een uitvoegstrook een politieagent. Die is natuurlijk ingeseind en staat me op te wachten om me terug te sturen. Als ik hem passeer lijkt hij iets te mompelen van "gute Fahrt". Ik vraag toch maar even voor de zekerheid of ik naar boven mag. Geen probleem. Rond een uur of één bereikte ik, deels lopend, het hoogste punt. Kwartiertje later kon Tineke zich weer aansluiten voor de rest van de dagetappe.

1. Joke:
    17 mei 2015
    Wat ongelofelijk sterk en krachtig van je, Elma, om er zó voor te gáán! En dat je je niet van de wijs laat brengen :D ! Klasse hoor! Die heb je maar mooi gedaan, die Albergpas!
    Heb je er ook van genoten???
    Op naar Rome! :)
  2. Margreet T:
    17 mei 2015
    Respect hoor Elma! Hier kun je trots op zijn!
    Geniet er vooral van samen!
  3. Roos:
    17 mei 2015
    Wauw, knap hoor!!!! Petje af!!!
  4. Elsa Brouwer:
    Zo dame Elma!!
    Een diepe buiging voor de vastberadenheid!!
    En dame Tineke, een diepe buiging voor het weten wat kan en niet kan.
    Top gedaan dames!!
  5. Elly:
    17 mei 2015
    Geweldig dames, wij werden via de Silvrettapas geleid, heeft Reitsma kennelijk gewijzigd. Ook de Reschenpas is ook nog aardig klimmen. Veel plezier nog.
  6. Jaco en Corrie:
    Knappe prestatie hoor!
  7. JanR:
    Haha, typisch Elma.
    Die laat zich niet zomaar wegsturen.
    Petje af hoor.
  8. Mariska:
    Echt knap van je!
    geniet van alles!
  9. John:
    18 mei 2015
    Idd je gaat fietsen naar rome, goed bezig!!!
  10. Mirjam:
    18 mei 2015
    Top Elma, gewoon gaan en zien!! Tineke top kiezen voor je eigen weg!!