17 mei Reschenpas en....afdalen maar.

17 mei 2015 - Laas, Italië

Na het bedwingen van de Arlbergpas staat deze dag meteen de Reschenpas voor de deur. Na de nacht bij de spraakzame Russische Nina te hebben doorgebracht, weten Elma en ik ternauwernood aan haar verhalen te ontsnappen, waardoor ons vertrek toch nog op tijd is. Met de rustdag en het treinreisje, voel ik mij goed genoeg om met Elma de beklimming van de Reschenpas te doen. Met Elma voorop en ik in haar wiel weten we deze wat lichtere pas in no-time te verhapstukken. Dan zijn we ineens in Italië. Het is meteen te merken aan de rijstijl van de Italianen. Nog beter opletten dus. Na een lange afdaling, langs het prachtige Reschenmeer, die we onderbreken voor de lunch en een echt Italiaans ijsje komen we moe, maar tevreden aan in ons verblijf in Laas.

1. Elsa Brouwer:
    17 mei 2015
    Ijs is altijd goed maar in jullie geval zwaar verdiend.
  2. Agatha:
    Supertrots op mijn zus.
    Kijken jullie ook goed om je heen? Het is zo mooi daar ....
  3. Marja Gemser:
    17 mei 2015
    Gaaf dames, jullie zitten gewoon al in Italie. Knap hoor, enne Elma die agent kon waarschijnlijk van verbazing niks zinnigs meer uitbrengen en jij bent natuurlijk snel doorgefietst.
  4. Mama Vaalburg:
    17 mei 2015
    Wat een prestatie,Elma,je laat je ook niet terugsturen.
    Hoe is het weer in Italie?Geniet veel samen en van de natuur!
  5. Laura de Jong:
    17 mei 2015
    Na 13 dagen gewoon in Italië, tevreden aan een ijsje likkend. Ik kan het me nauwelijks voorstellen.Hier wel zonnig maar nog steeds die harde zuid-westen wind, buiten zitten is er niet bij.
    Goede reis, groet van Laura
  6. Ytje:
    17 mei 2015
    Toppie dames, wat een prestatie, ieder op haar eigen manier...in ITALIE. Veel plezier en geniet! Hgr.
  7. Sujata:
    17 mei 2015
    Wat zijn jullie snel toppers. Nu al in Italië en volgens mij netjes op schema (inclusief een aardig aantal km's in de spaarpot). Knap hoor. Ik volg jullie met bewondering. Succes!!!

Groetjes,
    Sujata
  8. Gerleen:
    17 mei 2015
    Hoi Meiden, fijn te lezen dat het goed gaat, de passen bedwongen en op Italiaans gebied, moet al als een overwinning voelen en dat is het ook!!!!!
    Hou vol en voorzichtig met die Italianen. Dag, Gerleen
  9. Willy Steevels:
    18 mei 2015
    Wat een toppertjes! Wat zullen jullie veel zien en meemaken onderweg. Geniet ervan!
  10. Tiny van der Meer:
    18 mei 2015
    geweldige prestatie dames!!!!! hou vol tot het bittere eind. ik kijk elke avond hoever jullie zijn gekomen maar hopen dat het weer een beetje meewerkt heeeeeeeel veel sucses!!!!!! groetjes Tiny (ps:ik heb ook een italiaans ijsje op jullie reis genomen, om ook een beetje de sfeer te proeven)