Nog een dagje Lemgo

5 mei 2023 - Lemgo, Duitsland

Het zit zo. Axel heeft een heel groot huis. Beneden is mijn kamer en badkamer en een zitkamer/keuken, maar die is nog in de verbouwing. De eerste verdieping wordt bewoond door Axel. Op de 2e verdieping woont pa van Axel, Paxel, zeg maar even.

Ik ben hier nog een dag, Axel moet werken en Paxel gaat dagelijks naar de tuin, het perceel familiegrond hier 3 kilometer vandaan, en brengt daar zijn dag door. ’s Morgens maak ik eerst kennis met Paxel en hebben we een praatje. Ik vraag hem naar de exacte locatie van de tuin en met combi van zijn kaart en mijn app op de telefoon komen we eruit.

Vandaag run ik hier dus de toko, me er weer over verwonderend dat mensen zo gastvrij kunnen zijn. Dat betekent een wasje doen (mijn eigen wasje wel te verstaan), een pakket aannemen wat bezorgd wordt, koffie drinken bij de bakker om de hoek en inkopen doen, want vanavond kook ik. Ik besteed veel tijd aan de planning van de overnachtingen voor de komende 5 dagen. Nog wat administratie en wat appjes beantwoorden.

In de middag ga ik op zoek naar Paxel. Ik vind hem, tevreden een sigaar rokend in zijn tuin. Het is een stuk grond van zo’n 500 m2. Het is niet zo goed te beschrijven hoe het er daar uitziet, maar ik heb wat foto’s gemaakt. Ik krijg een rondleiding door de tuin en de verschillende bomen, kruiden en bloemen worden benoemd. Hij vertelt dat hij bijna 80 is, heel veel gereisd heeft in zijn leven en nu heel tevreden is met wat hij hier heeft. Die tevreden sfeer voel ik daar helemaal.

Het was een vrij spontane gedachte gisteravond om hier nog een dag te blijven. Ik mag zo lang blijven als ik wil, maar morgen gaat het weer voorwaarts op de fiets.

1. Elles:
    5 mei 2023
    heerlijk zo'n dagje, Morgen weer knallen! Vergeet je de plank challenge niet? Ha ha
  2. Ria van Stoltz:
    5 mei 2023
    Na 5 dagen fietsen had je wel een dagje rust verdiend lijkt mij. Gezellige avond en eet smakelijk……. Succes morgen 🚴🏻‍♀️ weer doorrrrr
  3. Anja:
    5 mei 2023
    Heerlijk toch zo'n "rust" dag met leuke contacten en de voorbereidingen voor de komende dagen. Geniet er weer van !
  4. Nel Bonnema:
    5 mei 2023
    Wat een leuke verrassende mensen met een verhaal ontmoet je onderweg Elma!
    Geniet van je dagje rust.
  5. Mieke Hermans:
    5 mei 2023
    Mooi om te lezen! Wat een bijzonder gevoel moet dat geven: mensen die zo gastvrij zijn, daar word je toch blij van. En dan zo’n karakteristieke foto erbij, prachtig!
  6. Marjoke:
    5 mei 2023
    Lekker even een dagje rust. Morgen maar weer op de pedalen!! Geniet!
  7. Paulien:
    Prachtig verhaal!
  8. Betty van Maris:
    5 mei 2023
    Leuke foto's, hoor.....maar als het tuincomplex vergelijkbaar is met de inrichting van jouw 'logeerkamer', weet ik niet of ik een oog dicht zou doen 🙈.
    Morgen weer lekker verder...…🚴‍♂️
  9. Marieke:
    5 mei 2023
    Wat leuk Elma! Niet alleen voor jou, maar ook weer even een rustmoment voor mij ..jouw verhaal lezen. Dank je wel! Extra opladen en morgen gaan met die banaan....eh... fiets 😉
  10. Elly:
    6 mei 2023
    Altijd weer prettig alle kleding weer schoon. Fietst ook lekkerder😉
  11. Willy Steevels:
    6 mei 2023
    Leuk die spontane ontmoetingen! Geniet ervan. Wij genieten mee door.je verhalen.
  12. Marian Verschuren:
    7 mei 2023
    Geweldig, Axel en Paxel. Even in t leven van de lokale mens onderdompelen en jezelf daar n dagje voor gunnen. Mooi
    Blijf genieten.
  13. Ottoliene:
    8 mei 2023
    Hoe eenvoudig kan geluk zijn . Mooi om te lezen. Veel rust en plezier 😘
  14. Marja Gemser:
    8 mei 2023
    Het is weer een juweeltje Elma!