Glamping

22 mei 2023 - Gostynin, Polen

De tent blijft definitief in de fietstas zolang ik in Polen ben. Onderweg kom ik langs een plek die op mijn routekaart staat aangegeven als camping. Dat is een een grasveld; gras ongeveer enkelhoog, omheind met een hek, die door iedereen te openen is. De enige voorziening is een picknicktafel. Het is wel bij een meer, dus dat dient dan waarschijnlijk als wasgelegenheid, tevens toilet.

De camping die ik had uitgekozen werd op internet aangeduid als een glamping. Als een camping als hierboven beschreven de standaard is, dan hoeft alleen nog maar het gras gemaaid te worden om al een ster extra te krijgen. De glamping bestond uit een aantal stacaravans, een paar yurts (soort nomadentent) een heel klein meertje en een speeltuintje. Het ziet er best leuk uit, maar ook hier kan ik geen sanitair vinden. Het is er ook volkomen verlaten. Dat werd dus toch weer booking.com om advies vragen. Voor het pension wat ik boek moet ik nog eens 10 kilometer verder fietsen. Daar komt nog 5 kilometer bij omdat er niet veel klopt van de locatie die de boekingswebsite aangeeft.

Ik heb bijna 100 kilometer op de teller. Het was prima zonnig fietsweer, maar de omgeving tamelijk saai. Heb geen foto’s gemaakt vandaag zie ik. De wind komt wel weer sinds een paar dagen uit het oosten, dus weer veel tegenwind vandaag. Maar dat hoort nu eenmaal bij het mooiere weer. Er is geen restaurant in de directe omgeving en ik fiets geen meter meer vandaag! Ik heb al een week een beker oplos noodles in mijn tas, dus dat wordt mijn diner. Het is meer bedoeld als tussendoortje zie ik aan de voedingswaarden, dus vul ik het maar aan met pinda’s en koeken.

Voor het verslag van morgen hoop ik minder moe te zijn en meer inspiratie te hebben.

1. Astrid Teeuwen:
    22 mei 2023
    Dat zijn heel wat kilometers op de teller voor 1 dag, jeetje Elma en dat met tegenwind! Top gedaan, rust goed uit en wie weet morgen weer een uitgebreidere maaltijd.
  2. Paulien:
    22 mei 2023
    Ach het doet me wel goed dat ik niet de enige ben die té moe is! Soms zit t tegen en daarna geniet je weer méér! Het kan niet altijd feest zijn! Jij noodles, ik ben bijna door mijn repen heen! 😀
  3. Willy Steevels:
    22 mei 2023
    Pittig dagje zo te horen. Slaap lekker in je pension en morgen maar weer een goede maaltijd ergens.
  4. Marjoke:
    22 mei 2023
    Dit was niet je beste dag, zo te lezen. En ja, in Polen is het toch iets anders dan in Nederland 😏. Hopelijk morgen een betere dag, in alle opzichten!
  5. Ellen Schotanus:
    22 mei 2023
    Pittige dag dus. Houd moed! Morgen kun je vast een betere maaltijd scoren. Camperen in Polen is dus duidelijk niet wat wij gewend zijn.
    Slaap lekker!
  6. Elles:
    22 mei 2023
    Wat een tegenvaller die glamping, eerder kramperen, het pension heeft hopelijk een lekker bed. Slaap lekker en oja vergeet de challenge niet haha als toetje.
  7. Jeroen:
    23 mei 2023
    Goed bezig Elma, met 100 km per dag ben je Polen zo uit! Respect voor wat je doet 👋.
  8. Anja:
    23 mei 2023
    Laat die tent inderdaad voorlopig maar in je fietstas Voor vandaag iets minder km, winkeltje, restaurant en een goed onderkomen toegewenst
  9. Denise:
    23 mei 2023
    Hopelijk voldeed het pension wel aan de recensies!
  10. Bert Koeze:
    Op naar Litouwen!